ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با Elibriea آشنا شوید؛ ابرماشینی با 525 اسب بخار که توسط یک دانشجوی قطری طراحی شده

همه ساله در جریان نمایشگاه خودروی قطر، ابرماشین های عجیب و غریبی در معرض دید عموم قرار می گیرند و امسال نیز چنین قاعده ای پابرجاست. ماشینی که در تصویر می بینید Elibriea نام دارد و ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

همه ساله در جریان نمایشگاه خودروی قطر، ابرماشین های عجیب و غریبی در معرض دید عموم قرار می گیرند و امسال نیز چنین قاعده ای پابرجاست.

ماشینی که در تصویر می بینید Elibriea نام دارد و با آن ظاهر خشنش همین هفته در نمایشگاه جهانی خودروی قطر رونمایی شد. کار طراحی این خودرور را یک دانشجوی قطری در دانشگاه تگزاس دوحه انجام داده و بودجه ساختش را هم یک گروه سرمایه گذار به نام «علی بن علی» تقبل کرده است.

براساس اعلام سایت Arab GT، طراح جوان این ماشین هم اکنون نیز مشغول ایده پردازی در مورد یک ابر ماشین دیگر است و ظاهرا هم از بابت تامین بودجه مورد نیازش برای محقق ساخته ایده های عجیب و غریب خود هیچ ابایی ندارد.

در مورد این ماشین اما باید بگوییم که زیر کاپوت خاکستری رنگش یک موتور شش سیلندر با قدرت 525 اسب بخار می تپد که توسط جنرال موتورز تولید شده است. با یک بررسی جزئی تر البته نمی توان هیچیک از موتورهای جنرال موتورز را با این مشخصات و توان پیدا کرد. از همین رو،کسی چه می داند شاید این دانشجوی قطری و تیم سرمایه گذارش موفق شده اند توان موتور 3.6 لیتری توربوی دوگانه V6 خودروی کادیلاک ATS-V را اندکی از آنچه هست بالاتر ببرند.

البته 525 اسب بخار اعلام شده برای این اتومبیل با ابرماشین های دیگر برابری نمی کند و اصلا قابل مقایسه با آنها نیست، با این همه، با در نظر داشتن وزن 1000 کیلوگرمی Elibriea می توان نتیجه گرفت که سرعت بالایی دارد. البته هرگونه پیش داوری در مورد سرعت این ماشین اندکی زود است چراکه با نگاهی کلی به این خودرو می توان گفت که بیشتر به یک مدل گِلی می ماند که روی تعدادی چرخ سوار شده و به جای شیشه از پلاستیک برای پنجره های آن بهره گرفته شده است.

در هر حال اما، اینکه فردی خارج از اروپا تلاش دارد تا مرزهای طراحی ابرماشین ها را جابجا کند، اتفاقی خجسته است و می توان آن را به فال نیک گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • GTA
    GTA | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

    دم این دانشجو گرم. چی ساخته!!!

  • حسین
    حسین | ۱۲ بهمن ۱۳۹۴

    طراحی قشنگی نداره
    تازه یادش رفته آینه بغل دربیاره واسش :)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی