ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بلک بری 10 و موبایل Z10 هر دو سه سال پیش در چنین روزی متولد شدند

امروز مدیر عامل بلک بری در بیانیه ای اعلام نمود که امسال بلک بری 10 به روز رسانی خواهد شد و از این رو تمامی افرادی که تلفن های هوشمند این برند را خریداری کرده ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۰

امروز مدیر عامل بلک بری در بیانیه ای اعلام نمود که امسال بلک بری 10 به روز رسانی خواهد شد و از این رو تمامی افرادی که تلفن های هوشمند این برند را خریداری کرده بودند می توانند همچنان از دیوایس های خود بهره بگیرند.

فاصله زمانی ارائه این آپدیت به قدری زیاد است که تصور می گردد یک قرن از آن گذشته اما در واقع این سیستم عامل سه سال پیش برای نخستین بار عرضه گشت و شاید به یاد بیاورید که این پلتفرم به واسطه ی خرید کمپانی نرم افزاری QNX  توسط کمپانی کانادایی مورد بحث شکل گرفته و متولد شد.

شرکت RIM نخستین بار این سیستم عامل را در تبلت «بلک بری پلی بوک» خود به کار گرفت و با همین کار موجب شهرت پلتفرم خود گشت. مدتی پس از این رویداد شایعاتی به گوش می رسید که کمپانی قصد تولید «سوپرفون» های مبتنی بر QNX را دارد و دست آخر، در اکتبر سال 2011 میلادی بود که نام  BB X یا همان BB10 برای سیستم عامل QNX انتخاب و معرفی گشت.

در همین راستا جا دارد اشاره نمائیم که در تاریخ 30 ام ژانویه سال 2013 نخستین تلفن هوشمند مبتنی بر پلتفرم یاد شده با نام «Z10» معرفی شد و به جای صفحه کلید فیزکی، تماما لمسی طراحی گشته بود. اما این موبایل سرنوشت چندان درخشانی نداشت و چندان مورد استقبال کاربران قرار نگرفت. در نتیجه فروش بالائی نیز برای این شرکت کانادایی رقم نزد. یکی از دلایل کم اقبالی این اسمارت فون را می توان کم بودن تعداد اپلیکیشن هایش (70 هزار) برشمرد.

پس از آن نیز با اینکه شرکت مذکور محصولات خوبی همانند Z30 یا «پاسپورت» را ارائه کرد اما دیگر نتوانست در بازار رقابتی موبایل نقش پررنگی داشته باشد و نامش به مرور کمرنگ شده و از تعداد مشتری هایش کاسته شد. همچنین باید گفت با اینکه هنوز سازمان های دولتی و امنیتی همچنان از موبایل های مبتنی بر بلک بری 10 استفاده می کنند اما این شرکت چندان به این مسئله اهمیت نداده و تا امروز که سه سال از عرضه این OS می گذرد هیچ نوع آپدیتی عرضه نکرده بود.

در آن زمان مدیر این شرکت تصور می کرد با پلتفرم جدید خود می توانند به یکی از رقبای اصلی اندروید و iOS تبدیل شوند اما نه تنها اینگونه نشد بلکه آنها خودشان هم به استفاده از سیستم عامل گوگل روی آورده اند و موبایل های جدیدشان را مبتنی بر اندروید ساخته و روانه بازار می نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • BlackBerry Forever
    BlackBerry Forever | ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

    آقای مستکین شما همون مطالب اپل رو بنویس وارد بحث بزرگترا نشو

  • BlackSoft
    BlackSoft | ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

    اگه بلک بری زودتر میرفت سمت اندروید و این دستگاها (Z10-Z30-Z3) اندرویدی تولید میشدن مطمئنن جایگاه بلک بری الان خیلی خوب میبود
    کیفیت ساخت و زیبای دستگاهاش عالیه (بنظرم)

  • مهران فرهمند
    مهران فرهمند | ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

    جدای از آپدیت‌های جزئی که هرماه داره نوتیفیکیشنش میاد سه آپدیت بزرگ که هرکدوم کلی امکانات اضافه کردن وجود داشتن.
    خصوصا ۱۰.۲ که امکان نصب مستقیم اپ اندرویدی رو فراهم کرد. یا ۱۰.۳ که خودش استور آمازون رو داشت و با رابط کاربری مسطح عرضه شد .


    روی نوشته ها و صحتش دقت بیشتری داشته باشید .

  • R3D
    R3D | ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

    "تا امروز که سه سال از عرضه این OS می گذرد هیچ نوع نسخه آپدیتی عرضه نکرده بود."
    Blackberry OS 10 - 10.1 - 10.2 - 10.2.1 - 10.3 - 10.3.1
    این ها آپدیت هایی هستش که من یادم میاد.لازم به ذکر هستش که در نسخه ی 10.3 تغییرات عمده ای در بلک 10 اعمال شد از جمله طراحی کاملا جدید و دستیار صوتی بلک بری.
    مطلب منبع نداره و خود دیجیاتو نوشته،انتظار میره که با دقت بیشتری مطالب منتشر بشه.

مطالب پیشنهادی