ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرویس پیام رسان Tencent به پشتیبانی از ویندوز 10 موبایل خاتمه داد
تکنولوژی

سرویس پیام رسان Tencent به پشتیبانی از ویندوز 10 موبایل خاتمه داد

این نام مطرح در کشور چین امروز بیانیه ای را در بلاگ رسمی خود منتشر کرد و طی آن اعلام نمود که از این پس ویندوز 10 موبایل را از لیست پلتفرم های تحت پشتیبانی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۴:۱۵

این نام مطرح در کشور چین امروز بیانیه ای را در بلاگ رسمی خود منتشر کرد و طی آن اعلام نمود که از این پس ویندوز 10 موبایل را از لیست پلتفرم های تحت پشتیبانی نرم افزار اختصاصی خود خارج کرده است.

در بیانیه فوق آمده که مایکروسافت هیچ تلاشی برای حفظ کاربران ویندوز موبایل به خرج نمی دهد و به همین دلیل بسیاری از آنها به پلتفرم های رقیب کوچ کرده اند.

«کاربران ویندوز موبایل به طور مستمر در حال روی آوری به سمت اندورید و iOS هستند، اما از طرف مایکروسافت تلاشی برای حفظ آنها مشاهده نمی شود.»

بعد از انتشار این مطلب، سیل کامنت های اعتراض کاربران به بلاگ Tencent روانه شد، چرا که پیام رسان محبوب QQ این شرکت در سرتاسر چین و سایر کشورهای آسیایی بیش از 850 میلیون کاربر دارد. به عنوان مقایسه، حدود ۹۹۰ میلیون نفر از نرم افزار واتس اپ که به فیس بوک تعلق دارد استفاده می کنند. البته باید گفت که بیشتر این اعتراض ها متوجه کوتاهی های مایکروسافت بود تا تصمیم کمپانی چینی.

Tencent نرم افزار خود را برای پلتفرم های دسکتاپ (ویندوز و مک)، اندروید و iOS عرضه کرده، اما تصمیم گرفته که ویندوز 10 موبایل را از این قاعده مستثنا سازد.

مایکروسافت در آخرین گزارش مالی خود، فروش لومیاهایش را حدود 4.5 میلیون واحد اعلام کرده، که نسبت به مدت مشابه سال قبل افتی بیش از 50 درصد را نشان می دهد. بر اساس بررسی های موسسه Kantar، ویندوز موبایل تنها در کشور انگلستان فروش مناسبی را تجربه کرده و سهم آن از بازار بزرگی چون کشور چین چیزی حدود 1.2 درصد است.

حال باید دید که ردموندی ها بالاخره تصمیم به واکنش موثر خواهند گرفت، یا این که اجازه می دهند روز به روز همین سهم کوچک از بازار نیز از دست برود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • یه سینه سوخته ...
    یه سینه سوخته ... | ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

    همه فیتیله‌ها پایین من از اولیای ویندوزی 820 هستم که بنا به سلیقه شخصی از اندروید خوشم نمیاد.
    یه سیستم بیخودی ویندوز که حتی خود مایکروسافت هم توش گیج میزنه بروزرسانی درستی که نداره، اپ‌های اختصاصی بیخیال، برنامه‌ها اول برای سیستم‌های دیگه اول میاد بعد برای ویندوز که اونم دیگه مالید، خیلی از توسعه دهنده‌ها نگفتن از ویندوز موبایل می‌روند اما دیگه دست از توسعه برداشتند، خود مایکروسافت هم که اپ‌هاشو چند سال یکبار بروز می‌کنه و الا ماشاالله.
    لگ و کندی پیش ویندوز لونگ میندازه مثال می‌خواین خوب اگه افراد شکارچی سوژه هستید معمولاً باید بعد از یک اتفاق تصویر را ثبت کنید و وقتی دارید عکس را برای دوستانتان نمایش می‌دهید اتفاقی که قبلش افتاده را توضیح بدید. همه برنامه‌ها با تاخیرات حداقل ۱۰ ثانیه‌ای اجرا می‌شن هرکی بگه اینطور نیست بجان عزیزش بهش فو... نافرم می‌دما دیگه دارم می‌گم لومیا 820 دارم از همون موقع که اومد تو بازا یعنی وینی ۸
    آقا سرتون را درد نیارم ویندوز یه کلاس گذاشتن داره البته برای بقیه که نداشتن.
    این امکاناتی را هم که داره مایکی دائم تبلیغ می‌کنه مثل کانتینیوم (همینه دیگه آره) هنوز هیچ کاربردی نداره و فقط شعاره و به مرز پختگی نرسیده. مهم نیست یک کمپانی چی تولید می‌کنه در جهان امروز مهم اینه که کیا اون محصول یا امکان را پشتیبانی کنند.
    من یه سوال دارم از شما اصلاً چرا ما باید به پای یه کمپانی بسوزیم که ریسش با پولای امثال ما ویلاش را می‌خواد قصر کنه.
    ما انتخاب‌های زیادی داریم باید اون سیستم عامل و گوشی و کمپانی که لیاقت همراهی ما را داره انتخاب کنیم حالا ویندوز هم هر وقت لیاقت همراهی ما را داشت انتخابش می‌کنیم، انتخاب با ما است خودتون را بخاطر جیب یکی دیگه هیچ وقت قربانی نکنید.
    و من الله توفیقا
    مثلاً

  • mehrdad
    mehrdad | ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

    مایکروسافت داری چیکار میکنی با ویندوز موبایل
    من خودم میخوام یه گوشی بخرم
    قصد داشتم لومیا بگیرم
    ولی با این سیاست مایکروسافت پشیمون شدم
    1 ساله میخواد ویندوز 10 رو واسه گوشی هاش بده هنوز نداده

  • مجید
    مجید | ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

    این ساتیا نادلا اعصاب باسه کاربرای ویندوز فون و موبایل نذاشته.
    آخه مرد حساب ده نرم‌افزار و اپلیکیشن خوب هم باسه ویندوز موبایل ها بده همش ios همش آندروید.
    بابا تو دیگه کی هستی.

  • امیر
    امیر | ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

    جیبوتی کجایی؟

    • Amir.Shdk
      Amir.Shdk | ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

      واااااای
      عالی بود D:

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی