ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل چند طراح برتر خود را به تیم توسعه واقعیت مجازی اضافه می کند

مدتی پیش بود که برایتان گفتیم گوگل یک تیم مجزا برای توسعه فناوری های مرتبط با واقعیت مجازی تشکیل داده اما حالا خبر می رسد که این تیم، همچنان در حال بزرگ تر شدن است. ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

مدتی پیش بود که برایتان گفتیم گوگل یک تیم مجزا برای توسعه فناوری های مرتبط با واقعیت مجازی تشکیل داده اما حالا خبر می رسد که این تیم، همچنان در حال بزرگ تر شدن است.

پیش از این گزارش شده بود که تیم یاد شده از ۱۰ نفر تشکیل شده اما اکنون گفته می شود که گوگل «Joshua To»، شخصی که در طراحی اپلیکیشن سرویس های گوگل مشارکت داشته و آنها را سرپرستی کرده نیز در تیم توسعه واقعیت مجازی قرار گرفته است.

هدست های VR حالا دیگر مواردی نایات نیستند و در این میان عنصر طراحی برتر برای گوگل بسیار با اهمیت و تعیین کننده خواهد بود.

بیشتر هدست هایی که اکنون در بازار یافت می شوند و یا قرار است به زودی راهی ویترین فروشگاه ها گردند، از طراحی نه چندان جالبی برخوردار هستند، کارکردن با آنها هم چندان ساده نیست و گوگل برای نوآوری در این بین، مجبور است تلاش های بسیاری داشته باشد.

نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که گوگل، شرکتی نیست که با محصولات زیبایش شناخته شود اما از سوی دیگر اپل، دقیقا از همین مشخصه برخوردار بوده و روز گذشته هم خبر رسید که تصمیم دارد یک هدست واقعیت مجازی یا افزوده توسعه دهد. بر اساس گزارش فایننشال تایمز، شرکت ساکن کوپرتینو تیمی متشکل از چند صد نفر را برای توسعه پلتفرم مورد نظر خود به کار گماشته و سخنگوی اپل نیز در این خصوص نظری نمی دهد.

اکنون گوگل در بحث واقعیت مجازی محصولی به نام «کاردبورد» را دارد که در سال ۲۰۱۴ و برای آشناسازی ابتدایی کاربران با واقعیت مجازی توسعه یافته بود. حالا اما تصمیمات شرکت مورد اشاره بزرگ تر شده اند و به نظر می رسد در آینده باید منتظر خبرهای بیشتری از سوی اهالی مانتین ویو باشیم.

در حال حاضر خبر می رسد که تیم توسعه واقعیت مجازی در گوگل زیر نظر مدیر پروژه ای به نام «Clay Bavor» کار خواهد کرد که شخصی بسیار محبوب در شرکت یاد شده است. این در حالیست که «Jason Toff»، یکی از مدیران ارشد توییتر که شنبه گذشته استعفا داد هم به این تیم پیوسته.

در انتهای هفته گذشته بود که گوگل خبر داد بیش از ۵ میلیون هدست کاردبورد را به فروش رسانده و مشتریان تا کنون حدود ۳۵۰ هزار ساعت محتوای VR را در یوتوب تماشا کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی