ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مرورگر موبایلی سامسونگ به افزونه مسدودکننده تبلیغات مجهز می شود

سامسونگ امروز پشتیبانی از پلاگین های مسدود کننده محتوا و تبلیغات را به مرورگر اینترنتی از پیش نصب شده خود روی تلفن های همراه اندروی اش می افزاید. مرورگر به روز شده این شرکت که ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۰

سامسونگ امروز پشتیبانی از پلاگین های مسدود کننده محتوا و تبلیغات را به مرورگر اینترنتی از پیش نصب شده خود روی تلفن های همراه اندروی اش می افزاید.

مرورگر به روز شده این شرکت که همراه با آبنبات چوبی اندروید یا نسخه جدیدتر آن از امروز در اختیار تلفن های هوشمند سامسونگ قرار می گیرد به کاربران امکان می دهد تا اپلیکیشن های کمکی برای بلاک کردن تبلیغات از داخل وبسایت ها را روی موبایل های خود نصب نمایند و می توان عملکرد آن را از این لحاظ شبیه به مرورگر سافاری اپل در iOS 9 خواند.

گفتنی است که مسدود کننده های تبلیغات یا محتوا می توانند زمان لود شدن وبسایت ها را به میزان قابل توجهی بالا برده و همزمان از میزان مصرف دیتای دستگاه های موبایل بکاهند.

در سپتامبر گذشته و وقتی iOS 9 از راه رسید، مسدود کننده های تبلیغاتی ارائه شده برای این نسخه هیاهو و جنجال زیادی را بر پا کردند اما طولی نکشید که این مسدود کننده ها از صدر لیست پرمخاطب ترین اپلیکیشن های اپ استور حذف گردیدند و این نشان می دهند که نتوانستند توجه کاربران و استفاده کنندگان اولیه را به خود جذب کرده و آنها را همچنان مشتاق نگه دارند.

اما مسدود کردن تبلیغات و دیگر محتوا روی اندروید به سادگی نصب کردن یک اکستنشن برای مرورگر نبوده است و کروم که توسط خود گوگل عرضه می شود و از قبل هم روی دستگاه های بهره مند از اندروید نصب می گردد اغلب همچون مرورگرهای دیگری نظیر Internet سامسونگ هنوز هم از مسدودکننده های محتوا پشتیبانی نمی کند.

البته بعضی از مرورگرهای شخص ثالث نظیر Brave که همین چند وقت پیش معرفی شد در برگیرنده برخی امکانات داخلی برای مسدود کردن تبلیغات هستند اما به نظر نمی آید که همچون کروم نزد کاربران محبوب باشند.

در نتیجه، با وجود آنکه مسدود کردن تبلیغات روی مرورگرهای دسکتاپی اقدامی کاملا رایج محسوب می شوند بسیاری از کاربران ابزارهای موبایل حتی زحمت این کار را به خود نمی دهند.

Ad_blocking_in_Android_makes_webpages_load_a_lot_faster_-_Imgur.0

نخستین مسدودکننده محتوای ارائه شده برای مرورگر Internet سامسونگ Adblock Fast نام دارد که نسخه iOS آن نیز وجود دارد و پیشتر برای کروم و اپرا هم ارائه شده.

این افزونه اپن سورس کاملا رایگان است و هم اکنون هم بیشتر از 200 هزار کاربر روی پلتفرم های مختلف دارد. شرکت سامسونگ مدعی شده که استفاده از آن زمان لود شدن وبسایت ها روی اندروید را به طور متوسط در حدود 51 درصد کاهش می دهد و از هم اکنون می توان آن را از طریق پلی استور گوگل و برای نسخه 4.0 مرورگر Internet سامسونگ دانلود کرد.

هنوز مشخص نیست که چه تعداد از کاربران سامسونگ از اد بلاکرهایی که در حال حاضر در اختیارشان قرار دارد استفاده می کنند و نمی دانیم که چه تعداد از آنها ترجیح داده اند به جای کروم از Internet استفاده کنند.

از طرفی بسیاری از کاربرانی که اطلاعات خوبی در مورد مسدودکننده های محتوا دارند باز هم ترجیح میدهند که به جای مرورگر سامسونگ از کروم استفاده نمایند. اما اگر اخیرا آیفون خود را کنار گذاشته باشید و به استفاده از یکی از محصولات سامسونگ روی آورده باشید و همزمان قابلیت مسدود کردن تبلیغات [که پیشتر در آیفون خود داشتید] را از دست داده اید آنگاه ممکن است به استفاده از این افزونه ها روی مرورگر Ineternet روی بیاورید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی