ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

درآمد تبلیغاتی فیس بوک و مسدود سازی تبلیغات
تکنولوژی

نگرانی عمیق فیس بوک بابت ابزارهای مسدود کننده تبلیغات

آن طور که به نظر می رسد فیس بوک هم بالاخره نسبت به خطر بزرگی که ابزارهای مسدود کننده تبلیغات برایش به وجود می آورند، نگران شده است. این شبکه اجتماعی بزرگ برای اولین بار در خلال همایش ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

آن طور که به نظر می رسد فیس بوک هم بالاخره نسبت به خطر بزرگی که ابزارهای مسدود کننده تبلیغات برایش به وجود می آورند، نگران شده است.

این شبکه اجتماعی بزرگ برای اولین بار در خلال همایش سالانه 10-K خود، تکنولوژی های حذف کننده تبلیغات را در فهرست فاکتورهای شاخص افزایش ریسک درآمد خود قرار داد و به این شکل اعلام کرد که این عامل تاثیری مهم در درآمدهای آنان از راه مورد بحث داشته است.

البته در همایش سال قبل نیز به این مسئله اشاره شد، اما در آن زمان، از آن به عنوان یکی از ده ها عاملی که امکان تاثیرگذاری در درآمدهای تبلیغاتی را دارند، نام برده شده بود. ولی این بار بخشی از زمان همایش به بررسی ابعاد این مسئله اختصاص یافت.

این هشدار زمانی به گوش می رسد که فیس بوک در سه ماهه اخیر از لحاظ درآمد اعداد امیدوار کننده ای را به ثبت رسانده است و به نظر می رسد که بازوی تبلیغات اش با قدرت تمام فعالیت می کند.

درست از یک سال قبل و بعد از آن که اپل برای اولین بار به نرم افزارهای مسدود کننده تبلیغات اجازه داد که در پلتفرم iOS به فعالیت بپردازند، بحث پیرامون این مسئله همواره داغ و پرتنش بوده است. فیس بوک به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا با میلیون ها نفر کاربر، حدود ۹۶ درصد از کل درآمد خود را از راه تبلیغات کسب می کند و اکنون بر این باور است که اگر افراد بیشتری به استفاده از این چنین ابزارهایی روی بیاورند، آن وقت جای نگرانی جدی وجود خواهد داشت.

در همایش 10-K امسال اشاره شد که ابزارهای حذف کننده تبلیغات نفوذ زیادی در پلتفرم های پی سی دارند، اما کاهش کاربران این محیط ها سبب شده که آثار منفی عدم نمایش پیام های بازرگانی چندان به چشم نیاید، اما گسترش چنین رویکردی در فضای موبایل می تواند قطعاً خسارت بار باشد.

البته فیس بوک تنها شرکتی نیست که از این بابت متضرر خواهد شد. در پاییز گذشته مدیر بخش تبلیغات گوگل، Sridhar Ramaswamy در مصاحبه ای گفته بود که تمام فعالان در زمینه تبلیغات می بایست نگران گسترش ابزارهای مسدود سازی آگهی های آنلاین باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • 100 تومانی دات آی آر
    100 تومانی دات آی آر | ۱۳ بهمن ۱۳۹۴

    کار سختی نیست که این برنامه رو دور بزنه. یکی از راه ها اینه که کلاس غیر معمول برای تبلیغاش تعریف کنه. اد بلاکر و مشابه فعلا تشخیص نمی دن عباراتی چون tabligh - tblqو... . عبارات ad=ads=adv و... رو بلاک می کنه

  • حسین نجایت
    حسین نجایت | ۱۲ بهمن ۱۳۹۴

    با سلام
    فیس بوک چرا نمیدونه با رسانه ای کردن این موضوع ، افرادی که هنوز از این ابزار وفایده آن خبر ندارند با خبر شده و از این امکان استفاهد میکنند . فیس بوک قطعا با این کار باعث افزایش استفاده از این ابزار شده است
    من نمیدونم چرا شرکت به این بزرگی چنین روشی رو انتخاب کرده برای استراتژی خودش؟؟؟؟



    شگفت زده خواهید شد
    واییییییییییی

    tanavol.com

مطالب پیشنهادی