ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کسب و کار کامپیوترهای شخصی توشیبا، فوجیتسو و وایو در آستانه ی ادغام شدن قرار دارد [شایعه]

وقتی صحبت از لپ تاپ به میان می آید نخستین برندهایی که به ذهن خطور می کنند، لنوو، اپل، دل یا اچ پی هستند و نام های دیگری همانند توشیبا، فوجیتسو و وایو (سونی) گزینه ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۵:۴۵

وقتی صحبت از لپ تاپ به میان می آید نخستین برندهایی که به ذهن خطور می کنند، لنوو، اپل، دل یا اچ پی هستند و نام های دیگری همانند توشیبا، فوجیتسو و وایو (سونی) گزینه های بعدی به شمار می روند. از این رو این شرکت های کم نام و نشان تر باید برای خودنمائی بیشتر در میان کاربران تمهیداتی بیندیشند که گویا این اتفاق نیز روی داده.

اگر پیگیر اخبار دنیای پی سی بوده باشید حتما می دانید که در ماه آذر شایعه شده بود که سه شرکت ژاپنی یاد شده در پی کسادی بازار کامپیوترهای رومیزی تصمیم گرفته اند تا بخش پی سی خود را با هم ادغام نموده و به این واسطه بقای خود در بازار رقابتی را تضمین نمایند. اما مدتی پس از انتشار این خبر، شرکت «وایو» آن را تکذیب نمود و این گونه به نظر می رسید که مذاکرات پشت پرده ی آنها ثمربخش نبوده و به فرجام نرسیده.

اما حرف و حدیث ها به همین جا ختم نشده و امروز دوباره شاهد انتشار این شایعه بودیم و در همین راستا وب سایت «دیجی تایمز» اعلام نموده سه کمپانی یاد شده به مرحله تصمیم گیری برای توافق یا عدم توافق برای ادغام و یکپارچه شدن در حوزه تولید لپ تاپ نزدیک شده اند و به زودی تکلیف این موضوع روشن خواهد شد.

پیوستن سه کمپانی بهم می تواند هزینه های تحقیق و توسعه را کاهش داده و در عین حال با پدید آمدن یک برند واحد بر هزینه های بازاریابی نیز موثر واقع گردد و به این ترتیب سود هر سه طرف در روزهای کساد بازار افزایش یابد.

در همین راستا باید گفت، چنین اقدامی چندان هم دور از ذهن نیست زیرا قبل از آن هم بوده اند شرکت هایی که با هم ادغام شده و محصول مشترکی را روانه بازار نموده ند و از جمله می توان به پیوستن سونی، توشیبا و هیتاچی به هم اشاره نمود که با همکاری و سرمایه گذاری مشترک کمپانی Japan Display را راه اندازی کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی