ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارآفرینی

بهترین زمان برای راه انداختن یک کسب و کار «همین امروز» است

اگر مدتی است برای عملی کردن ایده های خود به دنبال فرصت مناسب بوده اید باید گفت بهترین زمان ممکن در تمام تاریخ برای راه اندازی کسب و کار همین حالاست. آرامشی نسبی برقرار و وضع ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

اگر مدتی است برای عملی کردن ایده های خود به دنبال فرصت مناسب بوده اید باید گفت بهترین زمان ممکن در تمام تاریخ برای راه اندازی کسب و کار همین حالاست. آرامشی نسبی برقرار و وضع اقتصادی رو به بهبود است. فناوری نیز خیلی چیزها را ساده کرده است؛ چیزهایی که فراهم شدنشان زمانی نیازمند مقدمات بی نهایت زیاد و تحمل مشقت های فراوان بود. از همه مهم تر و حیاتی تر این که شما الان وجود دارید، زنده هستید و این مطلب را می خوانید.

اگر جمله ی آخر تعجب شما را برانگیخته است باید به محاسبات بیل برایسون پیرامون احتمال وجود شما در این لحظه نگاهی بیندازید. او در کتاب فوق العاده اش به نام «تاریخچه ای کوتاه از تقریباً همه چیز» توضیح می دهد ظرف میلیارد ها سال دقیقاً چه اتفاقاتی باید می افتاد و چه اتفاقاتی نباید می افتاد تا امروز وجود شما امکانپذیر شود.

برایسون می نویسد: «این حقیقت را در نظر بگیرید که به مدت میلیاردها سال، یعنی بازه ای بسیار دراز تر از عمر کوه ها، رودخانه ها و اقیانوس های سیاره ی زمین، تک تک اجداد شما، آنقدر جذاب بوده اند که بتوانند برای خود جفتی بیابند، و آنقدر سلامتی داشته اند که بتوانند تولید مثل کنند، و بخت و شرایط به اندازه ای با آنها یار بوده است که بتوانند به اندازه ی کافی برای این کار زنده بمانند. هیچ یک از اجداد شما پیش از آن که بتواند مأموریت خود در زندگی برای رساندن پیامی ژنتیکی و بسیار ریز در زمان مناسب و به جفت مناسب را به انجام برساند و تنها توالی وراثتی ممکن برای اینکه در آخر و در نهایت حیرت، شما را به وجود بیاورد، نه له شده، نه توسط موجودی دیگر بلعیده شده، نه از گرسنگی مرده، و نه حتی در زمان نامناسب زخمی شده است».

بنابراین می توان امروز به افتخار وجودتان به شما تبریک گفت. از پیشینه ی ژنتیکی و سابقه ی حیات روی زمین نیز که بگذریم، انواع و اقسام احتمالات مختلف می توانست ظرف همین سال ها به زندگی شما پایان بدهد. پس قدر حیات را بدانید و از فرصت تاریخی که در اختیارتان قرار گرفته استفاده کنید.

فرض بگیریم قصد دارید کسب و کاری به راه بیاندازید. شک نداشته باشید بهترین زمان ممکن برای این کار همین حالاست. اما باید به شما اخطار داد که بسیاری از افراد از معنای «به راه انداختن کسب و کار» آگاهی درستی ندارند. معنای آن کارت چاپ کردن یا اجاره ی دفتر نیست. اینکه به رئیستان بگویید «شغلی که به من داده ای به درد خودت می خورد» هم نیست. کار بدون بیمه نیز کار محسوب نمی شود. معنای به راه انداختن کسب و کار این است که این کار را درست انجام دهید، از کارهای کوچک شروع کنید، و هر روز برای توسعه ی کسب و کار و بهبود محصولتان زحمت بکشید.

علم به ما می آموزد که بهترین راه برای یادگیری چیزهای تازه، آزمودن است. در واقع، آزمودن یک کار تازه، در ابتدا شکست خوردن، و کم کم چم و خم کار را یاد گرفتن، تنها راهی است که به شما نشان می دهد واقعاً کاری که انجام داده اید را فهمیده اید یا نه. دانش آموزان و دانشجویانی که با خواندن و دوره کردن شتابزده ی درس هایشان برای امتحان آماده می شوند، نمی توانند به اندازه ی کسانی که امتحان می دهند، به نتیجه ی خود نگاه می کنند و دوباره امتحان می دهند، چیزهای تازه یاد بگیرند.

همین مسئله در مورد کسب و کار نیز صدق می کند. مطالعه، یادگیری و تحقیق اهمیت دارند؛ حتی ضروری هستند. اما تا سعی نکنید چیزهایی که فرا گرفته اید را، حتی در مقیاسی کوچک و ایمن، در عمل به کار ببندید، هیچگاه نمی توانید معنای دانسته های خود را به طور کامل درک کنید.

به عبارت دیگر زمان آن رسیده است امتحان کردن آب را کنار بگذارید و درون آن شیرجه بزنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی