ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فاکسکان رقم پیشنهادی اش برای خرید شارپ را به 5.45 میلیارد دلار افزایش داد

فاکسکان یک شرکت تایوانی است که کار اسمبل کردن آیفون را بر عهده دارد و چندی پیش پیشنهادی 5.3 میلیارد دلاری را برای خرید شارپ مطرح کرد و حالا ظاهرا بر آن شده تا با ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

فاکسکان یک شرکت تایوانی است که کار اسمبل کردن آیفون را بر عهده دارد و چندی پیش پیشنهادی 5.3 میلیارد دلاری را برای خرید شارپ مطرح کرد و حالا ظاهرا بر آن شده تا با بالا بردن قیمت پیشنهادی خود این شرکت ژاپنی را هر طور که شده از آن خود نماید.

رقم جدید برابر با 5.45 میلیارد دلار است و آنطور که منابع مطلع اعلام داشته اند می تواند دل سهامداران مخالف را نرم کند.

البته لازم است اضافه نماییم که طبق اعلام فردی که مدعی شده اطلاعات خوبی در این رابطه دارد، فاکسکان تصمیمی برای خرید سهام سهامداران شارپ ندارد و در مقابل می خواهد با ترزیق 349 میلیارد ین یعنی بالغ بر نصف مبلغ پیشنهادی اش به شارپ، به جمع سهام داران آن بپیوندد و از این طریق حدودا دو سوم سهام آن را صاحب شود.

علاوه بر این گفته می شود که فاکسکان قصد دارد میزانی از سهام ممتاز شارپ را هم که عمدتا در اختیار دو بانک اصلی این شرکت یعنی گروه مالی Mitsubishi UFJ و Mizuho است به ارزش 225 میلیارد ین خریداری کند.

گفتنی است که سهام ممتاز این شرکت سال گذشته و بعد از آن در اختیار این دو بانک قرار گرفت که آنها توافق کردند برای دومین بار در سه سال گذشته شارپ را از خطر ورشکستگی نجات دهند و از آن حمایت مالی به عمل بیاورند.

45 میلیارد ین پیشنهادی فاکسکان برای خرید زمینی که کارخانه پنل سازی شارپ در ساکای ژاپن روی آن احداث شده هم بیشتر از رقمی است که رقیب ژاپنی آن یعنی اینوویشن نتورک (یک صندوق سرمایه گذار ژاپنی با حمایت دولتی) پیشنهاد داده بود.

محض اطلاع تان باید بگوییم که این صندوق پیشنهاد داده در ازای پرداخت 300 میلیارد ین (کمتر از نصف مبلغ پیشنهادی توسط فاکسکان) سهام جدیدی را از شارپ را خریداری کرده و کنترل این شرک را دریافت نماید. اما در صورت نهایی شدن چنین قراردادی، هیچ مبلغی بابت سهام ممتاز دو بانک یاد شده باقی نمی ماند.

گفتنی است که شارپ، فاکسکان و اینوویشن نتورک از هر گونه اظهار نظر در این باره خودداری کرده اند. نکته دیگری که باید به آن اشاره شود این است که مقامات رسمی ژاپن نیز با اشاره به تکنولوژی شارپ در زمینه ساخت پنل نمایشگر، از کنترل یک شرکت خارجی بر آن ابراز نگرانی کرده اند.

فاکسکان نیز در واکنش به این نگرانی ها وعده داده که مدیران ارشد این شرکت را برکنار نخواهد کرد و قصد تعدیل نیرو در آن هم ندارد.

در پایان باید اضافه کنیم که Terry Gou رئیس هیئت مدیره فاکسان این هفته به ژاپن سفر کرده تا ملاقاتی با مقامات دولتی این کشور داشته باشد و ظاهرا هم سخنرانی کوتاهی را برای هئیت مدیره شارپ ایراد کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی