ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خدمات پردازش ابری گوگل
تکنولوژی

پلتفرم ابری گوگل اکنون میزبان 4 میلیون اپلیکیشن است

تعاریف بسیاری برای پردازش ابری وجود دارد و هرکس نوع خاصی از خدمت یا سرویس را پردازش ابری می داند. اما همواره یک چیز در میان تمام این جنبه ها و کاربردهای متفاوت مشترک است، ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

تعاریف بسیاری برای پردازش ابری وجود دارد و هرکس نوع خاصی از خدمت یا سرویس را پردازش ابری می داند. اما همواره یک چیز در میان تمام این جنبه ها و کاربردهای متفاوت مشترک است، و آن پردازش اطلاعات و انجام محاسبات در سخت افزاری مجتمع و از فاصله ای دور است.

استفاده از سرویس جیمیل یا سایر اپلیکیشن های تحت وب گوگل یکی از ساده ترین و در عین حال پرمخاطب ترین مصادیق رایانش ابری در سرتاسر دنیا محسوب می شود.

برای بسیاری از نرم افزارهای مستقل، سرویس رایانش ابری گوگل فرصتی مغتنم برای کاهش هزینه ها و اطمینان از کیفیت و امنیت خدمات دریافتی به شمار می رود. چرا که آنها می توانند به قدرتمندترین رایانه ها در دنیا دسترسی داشته باشند و در عین حال نگران هزینه های نگهداری آن نباشند.

در حال حاضر شرکت های کوچک و بزرگ بسیاری از این سرویس گوگل استفاده می کنند، اما در این عرصه هنوز هم خدمات ابری کمپانی آمازون حرف اول را می زند و مایکروسافت نیز در تعقیب آن قرار دارد. گوگل با فاصله زیاد در جایگاه سوم قرار دارد، اما این شرکت در یکی دو سال اخیر هزینه های فراوانی برای راه اندازی و توسعه تاسیسات رایانش ابری خود در چند نقطه دنیا صرف کرده تا خود را هرچه بیشتر به این دو رقیب نزدیک نمایند.

در خلال ارائه گزارش درآمد سه ماهه اخیر گوگل، که اتفاقاً با ثبت رکوردهای درخشانی همراه بود، ساندار پیچای به عنوان مدیرعامل گوگل اعلام داشت که سرویس پردازش ابری این شرکت در حال حاضر میزبان بیش از 4 میلیون اپلیکیشن است.

البته 4 میلیون اپلیکیشن لزوماً به معنی 4 میلیون مشتری نیست. مدیرعامل گوگل به میزان درآمد آنها از این سرویس و یا نرخ رشد آن نسبت به مدت مشابه سال قبلش اشاره ای نکرد، اما گفت که کسب و کار ابری آنها به شکل چشمگیری در حال شتاب گرفتن است.

چالش پیش رو اهالی مانتین ویو صرفاً میزان سرمایه گذاری جهت توسعه سخت افزار نیست، بلکه چگونگی ارائه سرویس های مبتنی بر این بسترهاست. این که گوگل تا کی به این رویکرد خود متعهد باقی می ماند. ما قبل از این بارها شاهد بوده ایم که آنها به راحتی دست از حمایت سرویس هایی که جذابیت خود را از دست می دهند، برمی دارند. مشتریان تجاری دوست ندارند در سرویسی سرمایه گذاری کنند که ممکن است یکی دو سال دیگر رنگ ببازد و سپس تعطیل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۴ بهمن ۱۳۹۴

    میشه یکی توضیح بده که چجوری میشه از این سرویس استفاده کرد؟

مطالب پیشنهادی