ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ناسا کپسول اوریون را از طریق هواپیمای باری خود به مرکز فضایی کندی انتقال داد

کپسول اوریون ناسا (همان فضاپیمایی که ممکن است روزی انسان را به مریخ ببرد) قرار شده امروز پرواز بسیار مهمی را پشت سر بگذارد و این سفر متاسفانه از نوع فضایی اش نیست. سازه اصلی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

کپسول اوریون ناسا (همان فضاپیمایی که ممکن است روزی انسان را به مریخ ببرد) قرار شده امروز پرواز بسیار مهمی را پشت سر بگذارد و این سفر متاسفانه از نوع فضایی اش نیست.

سازه اصلی مربوط به این وسیله نقلیه فضایی امروز از تاسیسات Michoud Assembly در لوئیزیانا (یعنی جایی که کپسول در آن ساخته شده است) به مرکز فضایی کندی در فلوریدا انتقال یافت و قرار شده تا انجام نخستین ماموریت بدون سرنشین خود از طریق سیستم پرتاب فضایی که بزرگ ترین راکت بعدی ناسا محسوب می شود در این مرکز بماند.

اوریون برای رسیدن به کندی سوار بر هواپیمای خاصی شد که Super Guppy نام داشت؛ در واقع ناسا از این هواپیمای غول پیکر برای حمل و جابجایی محموله های بزرگ استفاده می کند.

هواپیمای مورد بحث قادر است محموله هایی به وزن 26 تن را از طریق فضای داخلی خود برابر با 1104 متر مکعب ظرفیت دارد حمل نماید. این هواپیما در اصل برای جابجایی قطعات مورد نیاز ایستگاه فضایی بین المللی طراحی شد و قطعات یاد شده را در اصل به پایگاه هایی انتقال می داد که قرار بود از آنجا به فضا پرتاب شوند.

حالا ناسا از این پرنده آهنی برای جابجا گردن محموله هایی استفاده می کند که حجیم و بزرگ هستند و اوریون یک از این موارد است که 3 متر ارتفاع دارد و قطرش در حدود 5.2 متر اعلام شده است.

t-38a
توجه: تصویر به ماموریت های سابق هواپیما مربوط می شود

اما برای آنکه اوریون درون این هواپیما جای بگیرد، بدنه آن به دو نیم تقسیم شد؛ در واقع دماغه جلویی هواپیما قابلیت باز شدن دارد و می توان به کناری هلش داد اما همزمان از طریق لولاهایش اتصال خود به بدنه را حفظ می کند.

دماغه این هواپیما با زاویه 200 درجه از بدنه آن جدا می شود و به این ترتیب می توان قطعات بزرگ را درون آن قرار داد. بعد از بار کردن محموله، دماغه مجددا بسته می شود و هواپیما شکل نهایی خود را به دست می آورد.

نکته دیگری که باید به آن اشاره نماییم این است که اوریون تنها برای دو سال ماموریت های فضایی انجام می دهد و نخستین پرواز بدون سرنشین آن نیز قرار است که در اواخر سال 2018 انجام شود.

بعد از این تاریخ اما مشخص نیست که پرواز بعدی اوریون چه زمانی باشد. ناسا اعلام کرده که در نظر دارد اندکی به برنامه های خود برای این کپسول سرعت داده و نخستین پرواز همراه با سرنشین آن را در سال 2021 انجام دهد اما تاریخ رسمی این اتفاق زودتر از سال 2023 نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۴ بهمن ۱۳۹۴

    فکر کنم از بلوگا ایرباس بزرگتره با اینکه قدیمی تره

  • آریا
    آریا | ۱۴ بهمن ۱۳۹۴

    چی ساختن!

مطالب پیشنهادی