ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

گزارش مالی نینتندو منتشر شد؛ Wii U همچنان ضعیف ترین کنسول بازار

سال گذشته، نینتندو بالاخره موفق شد پس از چندین فصل ناموفق، بالاخره از میزان درآمد کلی خود، سودی قابل توجه حاصل کند. این کمپانی توانسته بود از درآمد 1.86 میلیاردی اش، 278 میلیون دلار سود ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

سال گذشته، نینتندو بالاخره موفق شد پس از چندین فصل ناموفق، بالاخره از میزان درآمد کلی خود، سودی قابل توجه حاصل کند. این کمپانی توانسته بود از درآمد 1.86 میلیاردی اش، 278 میلیون دلار سود به دست آورد اما گزارش اخیر که در ارتباط با 9 ماه گذشته کمپانی منتشر شده، خبرهای خوبی به همراه ندارد.

کمپانی ژاپنی نینتندو حالا از ابتدا تاکنون 12.6 میلیون Wii U و 57.94 میلیون 3DS به فروش رسانده. تنها طی سه فصل نخستین سال مالی 2016 (یا به عبارتی 9 ماه گذشته)، این شرکت 3.06 میلیون Wii U و 5.88 میلیون 3DS در بازار جهانی فروخته است.

اگر فقط سه ماهه انتهایی را در نظر بگیریم، این رقم ها برای Wii U و 3DS به ترتیب 1.87 و 3.6 میلیون هستند. با این حال، فصل سوم سال مالی عموما پررونق ترین زمان سال است که نینتندو امسال در این بازه زمانی نسبت به سال های گذشته ضعیف تر عمل نموده.

در حال حاضر، ژاپنی ها در فروش سخت افزار خود با چالشی عظیم مواجه شده اند. این شرکت تاکنون هیچ کنسولی نداشته که تا این حد در فروش ضعیف عمل کند. به همین دلیل، کمپانی ساکن کیوتو قصد دارد تا طی سال جاری از کنسول نسل بعد خود پرده بردارد و به سرعت، خاطره شکست Wii U را فراموش کند.

در قیاس با کمپانی های دیگر، سونی موفق شده تا در عرض 2 سال، 36 میلیون پلی استیشن 4 و مایکروسافت در همین بازه زمانی، 19 میلیون اکس باکس وان بفروشد. با این حال، نینتندو کنسول خود را یک سال زودتر، یعنی اواخر 2012 به بازار فرستاد.

از سوی دیگر، کنسول دستی 3DS نیز موفق نشده تا فروش رویایی 150 میلیونی NDS را دوباره تکرار کند اما با این حال هنوز یک یا شاید دو سال دیگر فرصت باقی مانده باشد تا 3DS جایگاه بهتری در جداول فروش برای خود پیدا نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی