ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آلفابت عنوان «با ارزش ترین کمپانی جهان» را از اپل ربود

تحلیلگران وال استریت امروز رضایت بیش از اندازه ای از درآمد آلفابت و گوگل داشته اند و صرفا دقایقی پس از انتشار گزارش عملکرد مالی این شرکت در سه ماهه نهایی ۲۰۱۵ و به طور ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۰

تحلیلگران وال استریت امروز رضایت بیش از اندازه ای از درآمد آلفابت و گوگل داشته اند و صرفا دقایقی پس از انتشار گزارش عملکرد مالی این شرکت در سه ماهه نهایی ۲۰۱۵ و به طور کلی سال ۲۰۱۵، ارزش سهام آلفابت به حدی بالا رفت که لقب با ارزش ترین کمپانی جهان را به دست آورد.

در حال حاضر و بر اساس قیمت هر سهم، ارزش کلی آلفابت برابر با ۵۷۰ میلیارد دلار برآورد می شود در حالی که اکنون اپل حدود ۵۳۹ میلیارد دلار ارزش دارد.

البته باید یادآور شد که در چنین شرایطی و پس از اعلان گزارشات مالی، ارزش سهام شرکت ها بالا و پایین های بسیاری را تجربه می کنند اما با این حال CNBC گزارش می دهد که برای اولین بار است که پس از سال ۲۰۱۰، ارزش گوگل (آلفابت) از ارزش اپل بالاتر رفته و احتمال آن نیز وجود دارد که این شرایط به شکل موقتی ایجاد شده باشد. با این حال، نمی توان عملکرد عالی شرکت تحت مدیریت لری پیج را نادیده گرفت و در یک کلام می توان گفت که امروز، روز آلفابت بود.

در گزارش امروز آلفابت ذکر شد که این شرکت در سال ۲۰۱۵ رقمی برابر با ۳.۵ میلیارد دلار برای پروژه های بلند پروازانه یا همان «سایر قمارها» خرج کرده اما با این حال، همچنان توانسته در طول سال ۲۰۱۵، سود خالصی معادل ۲۳ میلیارد دلار را از آن خود کند و همین موضوع، باعث هیجان سهام داران و بالاتر رفتن ارزش سهام شرکت مورد بحث شده است.

آخرین باری که گوگل ارزشی بالاتر از اپل یافت، فوریه سال ۲۰۱۰ بود و البته در آن زمان هر دو شرکت ارزشی پایین تر از ۲۰۰ میلیارد دلار داشتند. در آن وقت هنوز اپل آیپد اولیه اش را عرضه نکرده بود و آخرین آیفون موجود در بازار نیز 3Gs نام داشت. کامپیوترهای مک در آن زمان همچنان حکم تکیه گاه اپل برای کسب درآمد را داشتند.

با این حال، باید خاطر نشان کرد که آلفابت به طور کلی در سال ۲۰۱۵ سود خالصی برابر با ۲۳ میلیارد دلار را از آن کرده در حالی که اپل صرفا در سه ماهه پایانی همان سال، سود خالصی معادل ۱۸.۴ میلیارد دلار کسب کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • مسعود
    مسعود | ۱۴ بهمن ۱۳۹۴

    این مهم نیست که اپل اول باشد یا گوگل. این مهم است که سامسونگ آخر باشد که هست. :DDD

  • مصطفی
    مصطفی | ۱۳ بهمن ۱۳۹۴

    با این حال، باید خاطر نشان کرد که آلفابت به طور کلی در سال ۲۰۱۵ سود خالصی برابر با ۲۳ میلیارد دلار را از آن کرده در حالی که اپل صرفا در سه ماهه پایانی همان سال، سود خالصی معادل ۱۸.۴ میلیارد دلار کسب کرده است.

    باشه آقای مستکین اپل جیب امثال شمارو بیشتر از ما خالی کرده ، اپل خوبه
    درضمن لطف کن وقتی مقاله ای رو دستکاری میکنی دیگه منبع قبلی رو زیرش نیار

  • مسعود
    مسعود | ۱۳ بهمن ۱۳۹۴

    یادم میاد توی همین سایت وقتی خبر تغییر گوگل به آلفابت رو نوشتید یه عده دانشمند اومدن گفتن "نه گوگل با این کارش شکست خودش رو تضمین کرده و...". خیلی دلم می خواد بدونم اون یه عده دانشمند الان کجا هستند که از نظرات کارشناسیشون استفاده کنیم.

  • Matin
    Matin | ۱۳ بهمن ۱۳۹۴

    عجب....!! من زیاد اینجا نمیام چون تک تک نویسندگان این سایت چنان از اپل تعریف میکنند که.... ولی وقتی این خبر رو تو یه سایت دیگه خوندم اومدم ببینم پوشش دادین یا نه ولی گویا در پوشش دادن این گونه مطالب هم تعصب بکار گرفته شده.
    "البته باید یادآور شد که در چنین شرایطی و پس از اعلان گزارشات مالی، ارزش سهام شرکت ها بالا و پایین های بسیاری را تجربه می کنند"
    خودتون قضاوت کنین

    • saeid
      saeid | ۱۳ بهمن ۱۳۹۴

      من بشخصه دو سه تا سایت هست در زمینه تکنولوژی که دنبال میکنم یکیش همین دیجیاتو هست

      به نظر من باید به نویسنده اخطار داده بشه تا تکرار نشه همچین مواردی چون ارزش خبری سایت(که مهمترین اولویت یک رسانه خبریه)پایین میاد من طی دو سه هفته ای هست که با سایت اشنا شدم و اخبارشو دنبال میکنم و تا حالا به چندین و چند مورد از اینگونه مقاله ها برخورد کردم خیلی مهمه نویسنده نظرات شخصیشو وارد مقالش نکنه و صرفا خبر رو انعکاس بده وقتی ما در زمینه تکنولوژی نمیتونیم یه خبر رو بدون جانبداری انعکاس بدیم...

  • سعید
    سعید | ۱۳ بهمن ۱۳۹۴

    سلام
    بچه ها چرا نویسنده های سایت تعصبی طرفدار اپل هستن البته من خودم محصولات اپل استفاده میکنم

    ولی اینکه نویسنده های سایت اینجوری تو اکثر نوشته ها طرفدار برند خاصی باشن تو ذوق میزنه و جالب نیست لطفا یکم با دقت بیشتری مقاله ها رو بنویسید

    اینجوری حس بدی به خواننده منتقل میشه که اخبار بخاطر تعصب روی یک برند خاص واقعی منتقل نمیشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی