ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حسگرهایی که از طریق سیگنال های موبایل برنامه حرکت اتوبوس ها را بهبود می بخشند

محققان دانشگاه واشنگتن نوعی حسگر تولید نموده اند که با استفاده از سیگنال های وای فای و بلوتوثی که از اسمارت فون های مسافران ایستاده در ایستگاه ارسال می گردد، اطلاعات این مکان ها را گردآوری ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

محققان دانشگاه واشنگتن نوعی حسگر تولید نموده اند که با استفاده از سیگنال های وای فای و بلوتوثی که از اسمارت فون های مسافران ایستاده در ایستگاه ارسال می گردد، اطلاعات این مکان ها را گردآوری می کند.

هنگامی که یک فرد به ایستگاه مجهز به این حسگر وارد یا خارج شود، اطلاعاتی همانند مکانی که این اتفاق روی داده یا تعداد نفراتی که در ایستگاه منتظر هستند (البته آنهائی که موبایل دارند)، زمان حرکت اتوبوس ها و ... ثبت شده و به سامانه حمل و نقل مخابره می گردند.

این حسگرها برای شرکت های حمل و نقل عمومی و بین شهری بسیار مناسب به نظر می رسند زیرا مسئولین می توانند برنامه های حرکتی ماشین های خود را دقیق تر و متناسب با نیاز مسافران تنظیم نموده و در نتیجه سرویس دهی بهتری نیز داشته باشند.

هزینه استفاده از این گجت ها برای شرکت ها به این صورت خواهد بود که برای هر اتوبوس باید یک حسگر خریداری نمایند که 60 دلار قیمت دارد. عملکردشان هم به این نحو است که با ردیابی آدرس های مک و ارتباط دادن آنها به برچسب های زمان و مکان کار می کنند و به منظور حفظ امنیت، این نشانی ها ناشناس خواهند بود.

حسگرهای مورد بحث از اواخر بهار سال گذشته توسط سرویس حمل و نقل دانشگاه واشنگتن در حال آزمایش شدن است.

یکی از مزایای این اختراع این است که با توجه به تعداد مسافرانی که در ایستگاه ها قرار دارند، سازمان های اتوبوسرانی می توانند تصمیم گیری نمایند که زودتر یا دیرتر از برنامه زمانی تعیین شده، اتوبوسی را به ایستگاه مورد نظر ارسال نمایند که به نفع هر دو طرف یعنی سازمان خدمت رسان و مسافران خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • حمیدرضا
    حمیدرضا | ۱۳ بهمن ۱۳۹۴

    سیستم اتوبوس رانی مشهد که خیلی افتضاحه من هروقت تو ایستگاه اتوبوسم لعنت میفرستم به سیستم مدیریتشون، اتوبوسها فله ای میان و میرن، یه وقت ممکنه سه تا اتوبوس هم شماره کمتر از 5 دقیقه با هم بیام و خیلی خالی باشن، بعضی وقتا هم مجبوری نیم ساعت صبر کنی یه خط دیگه بیاد، راننده اتوبوسها انگار با هم مسابقه میدن

مطالب پیشنهادی