ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در پتنت جدید اپل می توان دکمه های مجازی آیفون را با فاصله از نمایشگر فشرد

در میان موج عظیم انتقاداتی که علیه اپل به راه افتاده، شاید فقدان نوآوری و صرف هزینه های اندک در بخش توسعه و تحقیق از جمله اصلی ترین موضوعات مطرح شده باشند. با این همه، ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

در میان موج عظیم انتقاداتی که علیه اپل به راه افتاده، شاید فقدان نوآوری و صرف هزینه های اندک در بخش توسعه و تحقیق از جمله اصلی ترین موضوعات مطرح شده باشند.

با این همه، یکی از جالب ترین جنبه های این شرکت تجربیات و اختراعاتی است که پشت درهای بسته انجام می دهد؛ از ماشین های خودران گرفته تا واقعیت مجازی، همه و همه مباحثی هستند که این شرکت ساکن کوپرتینو به آنها علاقمند است اما حرفی از دستاوردهایش در موردشان به میان نیاورده.

با این همه، در این میان، شرکت مورد بحث تلاش هایی را هم در جهت ارائه تکنولوژی های مختص به دستگاه های بهره مند از iOS انجام داده که البته اغلب شان در حد پتنت و نمونه اولیه هستند و تا رسیدن به واقعیت زمان زیادی را پیش روی خود دارند.

این نکته را هم باید اضافه نماییم، تکنولوژی های یاد شده، در اغلب موارد چند سال زودتر از سوی رقبای اپل ارائه شده اند اما این شرکت توانسته با بهینه سازی شان، مدل هایی کاربردی و ملموس تر از آنها را ارائه دهد.

برای نمونه، شارژ بیسیم مزیتی است که موبایل های اندرویدی و ویندوزی از سال 2012 میلادی به آن مجهز شدند و حالا شایعه شده که اپل نیز در نظر دارد این تکنولوژی را برای آیفون 7 و آیفون 7 پلاس به ارمغان بیاورد.

اما در طرح ارائه شده توسط اپل، قرار نیست که «موبایل خود را روی یک پد شارژ کننده قرار دهید و به سراغ انجام کارهای دیگرتان بروید». در مقابل، این شرکت قصد دارد امکانی را برای کاربران خود فراهم نماید که موبایل هایشان را از یک متر آنطرف تر شارژ کنند و این مشخصه ایست که تا به حال هیچیک از شرکت های رقیب آن موفق به ارائه اش نشده اند.

در ادامه این مطلب قصد داریم نگاهی بیاندازیم به یکی دیگر از ایده هایی که اپل قصد پیاده سازی اش را دارد. براساس پتنتی که اخیرا به ثبت رسیده است، این شرکت در نظر دارد با استفاده از دیودهای نوری و دیگر حسگرهای نزدیک سنج و البته با کمک همان نمایشگرهای مالتی تاچ که با آنها آشنایی دارید امکان کنترل دستگاه ها و لوازم جانبی تولیدی اش را فراهم نماید و فضای تعامل کاربر با این دستگاه را به ورای نمایشگرها ارتقاء دهد.

اختراع جدید مهندسان اپل، داده های ورودی را در جهت مخالف با محور Z و نسبت به نمایشگر آیفون اندازه می گیرد و می توان عملکردش را به تکنولوژی 3D Touch  شبیه دانست چراکه در این فناوری هم از نوعی المنت سنجش خازنی بهره گرفته می شود که درون نمایشگر کار گذاشته شده است. این قسمت همراه با حسگرهای نزدیک سنج، ژست های «شناور» ایجاد شده توسط انگشتان، کف دست و دیگر اشیایی که روی سطح نمایشگر در حرکت هستند را دنبال نموده و تصویر کاملتری از فرامین تاچ را دریافت می کند.

این تکنولوژی به کاربران امکان خواهد داد که دکمه های مجازی را در هوا «فشار دهند» و بدون آنکه نیاز به لمس نمایشگر داشته باشند کارکردهای مد نظرشان را دریافت نمایند، انرژی را به برخی بخش ها و قطعات مشخص از سخت افزار برسانند و هرآنچه ممکن است در مخیله یک توسعه دهنده بگنجد را انجام دهند.

با این همه، مشخص نیست که این تکنولوژی چه زمانی به دستگاه های تولید اپل می رسد و پای را از آزمایشگاه های این شرکت به بیرون می گذارد با این همه، احتمال آنکه رقبای این شرکت به زودی تکنولوژی مشابهی را ارائه دهند چندان هم دور از ذهن نیست.

Apple-patent-drawings

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مهدی
    مهدی | ۱۴ بهمن ۱۳۹۴

    این که چیز تازه ای نیست
    یکی از گوشی های قدیمی سونی همچین مزیتی داشت البته وضایفش بع علت کمبود امکانات امکانات اون زمان محمدود بود اسمش رو یادم رفت
    میتونستی با فاصله چند میلیمتری یه متن رو انتخاب کنی . حیف که سونی اوس تکنولوژی رو ادامه نداد

مطالب پیشنهادی