ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ یا اپل؛ بزرگترین مصرف کننده چیپ در سال ۲۰۱۵ کدام بود؟

شاید برایتان جالب باشد بدانید شرکت های بزرگ دنیای تکنولوژی و سازندگان با سابقه تلفن های هوشمند، کدام یک چیپ های بیشتری در سال ۲۰۱۵ برای محصولات خود خریداری و استفاده کرده اند. در چنین ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

شاید برایتان جالب باشد بدانید شرکت های بزرگ دنیای تکنولوژی و سازندگان با سابقه تلفن های هوشمند، کدام یک چیپ های بیشتری در سال ۲۰۱۵ برای محصولات خود خریداری و استفاده کرده اند.

در چنین شرایطی مشخصا نام اپل و سامسونگ به ذهن می آید. اما کدام یک بیشترین تعداد چیپ را در محصولات خود استفاده کرده؟ همین دو شرکت به طور کلی ۱۷.۶ درصد از تولیدات جهان نیمه هادی را از آن خود کرده و برای آن نیز مبلغی معادل ۵۹ میلیارد دلار در سالی که گذشت، هزینه داده اند.

Global-semiconductor-sales-2015-w600-w600

اما این سامسونگ بوده که باز هم عدد بزرگ تر را به خود اختصاص داده؛ شرکتی که به لطف موبایل های متعدد خود، ۴۰ درصد بیشتر از اپل تلفن هوشمند به فروش رسانده. نکته جالب این است که همین شرکت بزرگ، صرفا ۲.۵ درصد بیشتر از رقیب خود چیپ های مختلف تهیه کرده است.

علت این رقابت بسیار نزدیک در حالی که سامسونگ ۴۰ درصد بیشتر موبایل فروخته، وجود «آیپد» است. سامسونگ تبلت های بسیاری دارد اما این آیپد است که علی‌رغم کاهش فروش، همچنان بازار تبلت ها را در دست دارد.

اما برد بزرگ سامسونگ مربوط می شود به تولید چیپ ها. اگر به خاطر داشته باشید سال گذشته در خانواده گلکسی اس ۶، به جای اسنپدراگون های کوالکام صرفا از چیپست های اگزینوس استفاده شد. از طرف دیگر، امسال قرار است سامسونگ تولید کننده اسنپدراگون ۸۲۰ برای کوالکام باشد و حتی نیمی از چیپست های سری A اپل هم از سوی سامسونگ توسعه پیدا می کنند و به همین دلیل می توان گفت که شرکت کره ای درآمدهای بسیاری در این بخش به دست آورده است.

Worldwide-Semiconductor-Revenues-2015-w600-w600

البته باید خاطر نشان کرد که چیپ سازهای دیگری نظیر «TSMC» هم پول های بسیاری برای خود کنار گذاشته اند اما سامسونگ در حال ساخت چیپست برای کوالکام و اپل است؛ دو شرکتی که چیپ های خود را در مقیاس بسیار گسترده به دست کاربران می رسانند.

البته با توجه به گزارش موسسه آماری گارتنر، مصرف چیپ های مختلف در محصولات خود سامسونگ با کاهش مواجه بوده و این در حالیست که همین روند برای اپل، صعودی بوده. سامسونگ در سال ۲۰۱۵ تا ۳.۶ درصد کاهش در زمینه استفاده از چیپ های مختلف را داشته در حالی که اپل ۷.۱ درصد افزایش را تجربه کرده است.

اگر این روند در سال ۲۰۱۶ هم ادامه پیدا کند، این اپل خواهد بود که عنوان بزرگترین مصرف کننده چیپ را تا پایان سال ۲۰۱۶ از آن خود خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Amir
    Amir | ۱۶ بهمن ۱۳۹۴

    پرچم سااااااامسونگ باااالاست

  • Mohammad
    Mohammad | ۱۳ بهمن ۱۳۹۴

    خوب این که معلوم بود
    اپل فقط سه مدل گوشی در حال حاظر تولید میکنه (ایفون ۵ اس ، ۶و۶+ ،۶اس و۶اس پلاس )که همشون پرچم دارن ولی در طرف مقابل سامسونگ با کلی میان رده و بالا رده و کلی محصول دیگه خوب معلوم باید نسبتا بیشتر باشه

  • مرتضی
    مرتضی | ۱۳ بهمن ۱۳۹۴

    لایک

مطالب پیشنهادی