ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل پورشه: ماشین های ما را به خاطر لذت رانندگی می خرند نه قابلیت های خودران

حتما قبول دارید که ماشین های خودران آینده صنعت خودرو را می سازند. دست کم باید بگوییم این همان فرضیه ای است که بسیاری از ما امیدواریم به واقعیت بپیوندد و در رویاهای خود جهانی را ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

حتما قبول دارید که ماشین های خودران آینده صنعت خودرو را می سازند. دست کم باید بگوییم این همان فرضیه ای است که بسیاری از ما امیدواریم به واقعیت بپیوندد و در رویاهای خود جهانی را متصور می شویم که در آن ماشین ها بدون آنکه راننده ای داشته باشند از این سو به آن سو می روند و راننده ها صرفا نقش ناظر را در آنها ایفا می کنند.

این روزها، به هر نقطه ای که بنگرید، در خواهید یافت که شمار شرکت های فعال در صنعت خودرو و تکنولوژی که به حوزه ماشین های بدون راننده روی آورده اند مرتبا زیاد و زیادتر می شود؛ حالا دیگر مرسدس، تسلا، گوگل و حتی اپل نیز گوشه چشمی به این محدوده دارند.

در این میان پورشه یکی از نام هایی است که صبورانه در حاشیه مانده و نظاره گرد اوضاع است. الیور بلام مدیرعامل این شرکت در همین رابطه گفته است: هیچکس پورشه نمی خرد چون مردم دوست دارند ماشین شان را دیگری هدایت کند به خصوص اگر آن شخص دوم یک کامپیوتر پیشرفته باشد.

بلام که با یک روزنامه محلی در آلمان مصاحبه کرده با انتقاد از این رویکرد اینطور گفت: «آدم پورشه می خرد که خودش پشت آن بنشیند».

او در ادامه گفته است: و در تمام طول مسیر حرکت به خانه، موبایل تان باید درون جیب تان باشد نه در دستانتان. اینجا ممکن است برخی اینطور استدلال کنند که «ما را مدهوش جذابیت های ماشین های خودران کرده اند بی آنکه یک گام به عقب برگردند و از خود سوال کنند که آیا اصلا مردم این تکنولوژی را می خواهند یا خیر؟»

پورشه از بزرگان صنعت خودرو محسوب می شود و این سکونش را نمی توان به بی اطلاعی آن از چشم انداز آتی صنعت خودرو تعبیر کرد. شرکت مورد بحث به خوبی از حرکتی که به سمت ماشین های الکتریکی صورت گرفته آگاه است و بارها و بارها از طرح ها و برنامه های خود برای ارائه خودروهای هیبریدی و الکتریکی در آینده خبر داده است.

نکته دیگری که باید به آن اشاره گردد این است که پورشه علاوه بر برنامه ریزی هایش برای ارائه یک رقیب تمام الکتریک برای خودروهای تسلا (با نام میشن ای) در نظر دارد یک مدل هیبریدی از 911 را هم با برد حدودی 50 متر در اوایل سال 2018 رونمایی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • رضا
    رضا | ۲۸ خرداد ۱۳۹۵

    برد حدود ۵۰ متر؟!
    خوب اگه هلش بدیم که بهتره!

  • rezaa
    rezaa | ۱۳ بهمن ۱۳۹۴

    اینم مث نوکیا نشه

  • کاوه
    کاوه | ۱۳ بهمن ۱۳۹۴

    ببخشید بی راه میپرسم. نمیدونید تحریم های گوگل پلی چه موقع برداشته میشه؟

    • Abolfazl
      Abolfazl | ۱۳ بهمن ۱۳۹۴

      و آمازون؟ به نظرتون اگه بشه از آمازون لپتاپ خرید کرد و به ایران پست کرد قیمت تمام شده کمتر میشه؟!

      • arsham
        arsham | ۱۳ بهمن ۱۳۹۴

        بستگی زیادی به کالا داره در مورد لپ تام به احتمال زیاد آره چون فروشگاه های لپ تاپ زیاد میکشن روش ولی در مورد گوشی با توجه به هزینه پست و گمرکی که میگیرن فکر نکنم

مطالب پیشنهادی