ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توئیتر کاربران غیر عضو خود را جدی تر می گیرد

سال گذشته توئیتر کمترین میزان رشد را داشت و به همین خاطر تصمیم گرفت به امکانی تحت عنوان «هوم پیج وارد نشده» یا logged-out homepage برای جذب مخاطبان بیشتر فکر کند؛ یعنی صفحه ای که با ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

سال گذشته توئیتر کمترین میزان رشد را داشت و به همین خاطر تصمیم گرفت به امکانی تحت عنوان «هوم پیج وارد نشده» یا logged-out homepage برای جذب مخاطبان بیشتر فکر کند؛ یعنی صفحه ای که با مراجعه به سایت Twitter.com برای مخاطبانی نمایش داده می شود که یا وارد اکانت خود نشده اند یا ابدا حسابی در این شبکه اجتماعی ندارند.

جالب است بدانید شمار افرادی که از این صفحه دیدن کردند به مراتب بیشتر از رقمی بود که تصور می شد: آخرین گزارش منتشر شده از سوی این شرکت نشان می دهد که توئیتر 320 میلیون کاربر فعال دارد اما شمار کاربرانی که ماهانه از وبسایت آن دیدن می کنند بالغ بر 500 میلیون نفر است.

سال گذشته تویئتر صفحه اصلی سایت خود را برای بازدیدکنندگان دسکتاپی بازطراحی کرد و امروز [حدودا یک سال بعد از آن تغییر] طرح جدید در اختیار کاربران موبایلی در 23 کشور مختلف دنیا قرار گرفت.

تا به امروز اگر از طریق موبایل از سایت Twitter.com دیدن می کردید صرفا صفحه مربوط به لاگین برایتان نمایش داده می شد اما در هوم پیج جدید، لیستی قابل اسکرول از توئیت های محبوب مربوط به اکانت های پرمخاطب نیز نمایش داده می شود.

جالب است بدانید که هر کدام از این توئیت ها نیز برچسب یک گروه مشخص را با خود به همراه دارد و برای نمونه عبارت «حیوانات با نمک»، «منابع خبرهای عمومی» یا «هنرمندان پاپ» آنها را همراهی می کند.

در این صفحه همچنین ماژولی گنجانده شده که با اسکرول شدن صفحه به پایین حرکت کرده و شما را به عضویت در توئیتر یا ساین این کردن ترغیب می کند.

همه این اتفاقات خوب هستند اما مشخص نیست که چه نقشی در جلب مخاطبان بیشتر برای توئیتر ایفا می کنند. از یک طرف، این شبکه اجتماعی می تواند قسمت تازه ای برای آگهی های خود داشته باشد که چون بازدیدکننده اکانت خود را باز نکرده یا اصلا در توئیتر حساب کاربری ندارد تبلیغات این بخش اصلا هدفمند نخواهند بود و در نتیجه کمترین ارزش را دارند.

نکته دیگر به افول شبکه های موبایلی مربوط می شود و پیامدهای ناخواسته ای که چنین اقدامی می تواند برای توئیتر داشته باشد، به بیان دیگر، هرچه تجربه کاربر در زمانی که به اکانت خود وارد نشده باشد بهتر باشد انگیزه های کمتری برای ایجاد اکانت در وبسایت های مختلف ایجاد خواهد شد.

در هر حال، اینها دلیل بر آن نمی شوند که توئیتر تغییرات را به کلی فراموش کند. اینکه ایجاد تجربه دسکتاپی روی دستگاه های موبایل هفت سال از توئیتر زمان برده، مساله ای عجیب است اما بالاخره چنین اتفاقی رخ داد و سه ماه دیگر مشخص می شود که این کار چه برایندی را برای شرکت مورد بحث داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی