ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت LegbaCore که در زمینه امنیت فریمور فعالیت دارد چندی پیش توسط اپل خریداری شد

ترامل هادسون محققی است که در زمینه امنیت فعالیت می کند و در جریان سخنرانی ماه دسامبر خود در کنفرانس 32C3 اعلام کرد که اپل در نوامبر 2015 یک شرکت فعال در زمینه امنیت فریمور که LegbaCore نام دارد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۴:۱۵

ترامل هادسون محققی است که در زمینه امنیت فعالیت می کند و در جریان سخنرانی ماه دسامبر خود در کنفرانس 32C3 اعلام کرد که اپل در نوامبر 2015 یک شرکت فعال در زمینه امنیت فریمور که LegbaCore نام دارد را خریداری کرده است.

کمی بعد زنو کوا بنیانگذار LegbaCore هدف این شرکت را «ساخت سیستم هایی با ایمنی هرچه بیشتر» اعلام کرد.

در ماه نوامبر او و کوری کالنبرگ یکی دیگر از موسسان شرکت یاد شده اعلام کردند که به صورت تمام وقت به اپل ملحق شده اند. تنها یک یا دو روز قبل از آن اتفاق، وبسایت متعلق به آن شرکت خبر داد که «هیچ سفارش تازه ای را از سوی مشتریان خود نمی پذیرد» اما سایت آن به عنوان «مرجعی برای فعالیت های سابق LegbaCore همچنان بالا خواهد ماند».

گفتنی است که این شرکت پیشتر در رابطه با نخستین کرم فریمور موسوم به Thunderstrike 2 که کامپیوترهای مک را تحت تاثیر قرار داد با هادسون همکاری کرده بود. پاکسازی این بدافزار غیرممکن بود و در برابر آپدیت های نرم افزاری و فریمور مقاومت بالایی را از خود نشان می داد.

LegbaCore و هادسون اپل را در مورد آسیب پذیری های Thunderstrike آگاه کردند و شرکت ساکن کوپرتینو نیز کار روی پچ های مربوط به آن را آغاز کرده و نخستین پچ را هم در ژوئن سال 2015 ارائه کرد.

کوا در توئیتر خود اعلام کرد که اپل بعد از مشاوره هایی که در تابستان 2015 از این شرکت دریافت کرد، مذاکرات خود با آن را آغاز کرده است. کمی بعد برای کوا و کالنبرگ روشن گشت که اپل پروژه های جالبی را در دست انجام دارد که این دو نفر می توانند در آنها مشارکت نمایند و طولی نکشید که آنها فعالیت های خود در شرکت LegbaCore را متوقف نموده و در اپل مشغول به کار شدند.

LegbaCore یک شرکت ارائه دهنده مشاوره در زمینه امنیت است با این حال، تکنولوژی خاصی را برای این منظور در اختیار ندارد و احتمالا اپل قصد دارد از دانش و هوش این دو نفر برای بهبود امنیت نرم افزاری و firmware در محصولات نرم افزاری و سخت افزاری آتی خود استفاده نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی