ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گروه تروریستی داعش نخستین اپلیکیشن اندرویدی خود را عرضه کرد

به گزارش سایت Vocativ که اخبار بخش های سیاه اینترنت را منتشر می کند، شبه نظامیان داعش از این پس می توانند به لطف اپلیکیشن اندرویدی خود بیانیه های رادیویی شان را در اقصی نقاط دنیا ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

به گزارش سایت Vocativ که اخبار بخش های سیاه اینترنت را منتشر می کند، شبه نظامیان داعش از این پس می توانند به لطف اپلیکیشن اندرویدی خود بیانیه های رادیویی شان را در اقصی نقاط دنیا به گوش هوادارانشان برسانند.

این اپ به خاطر مجرمانه بودن فعالیت های داعش و ماهیت تروریستی آن همچون سایر اپلیکیشن های اندرویدی از طریق استور گوگل قابل دانلود نیست و صرفا از طریق فایل های APK (فرمتی که برای نصب نرم افزار روی سیستم عامل اندروید مورد استفاده قرار می گیرد) که هواداران داعش در فضای آنلاین منتشر می کنند قابل دستیابی است.

 

براساس تحلیل های انجام شده توسط کارشناسان Vocativ که این اپلیکیشن را کشف کرده است، فایل ها در شبکه های اجتماعی و فوروم های مرتبط به این گروه تروریستی به اشتراک گذاشته می شوند و امکانی را برای کاربران خود فراهم میکنند تا به خبرهای رادیو البیان گوش دهند.

این شبکه رادیویی که با هدف استخدام شهروندان اروپایی راه اندازی شده است پروپاگاندا یا اخبار تبلیغاتی داعش را پخش می کند و در کنار آن، گهگاه موسیقی هم از آن منتشر می شود.

از طرفی، سران داعش معمولا از رادیو البیان برای اعلام پذیرش مسئولیت حملات تروریستی خود نظیر تیراندازی سن برناردینو در کالیفرنیا استفاده می کنند.

screen shot 2016-02-02 at 13.22.00

تا پیش از ساخته شدن اپلیکیشن اندرویدی، شبکه رادیویی البیان از طریق لینک هایی که مانند فایل های APK دست به دست می شد، قابل دسترس بود. Vocativ همچنین به نقل از مجله داعش گزارش داده که البیان از فرکانس های اف ام استفاده می کند و از سوریه، عراق و لیبی می توان آن را دریافت کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • مسعود
    مسعود | ۱۵ بهمن ۱۳۹۴

    این اسکلا هنوز تموم نشدن؟!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی