ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار گزارش مالی یاهو برای سه ماهه چهارم ۲۰۱۵: اخراج ۱۵ درصد از نیروی کار

در چند سال اخیر «ماریسا میر»، مدیر عامل کنونی یاهو تمام تلاش خود را کرده تا این شرکت را از وضعیت بحرانی که در آن قرار داشته نجات دهد. از زمانی که یاهو تحت مدیریت وی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

در چند سال اخیر «ماریسا میر»، مدیر عامل کنونی یاهو تمام تلاش خود را کرده تا این شرکت را از وضعیت بحرانی که در آن قرار داشته نجات دهد. از زمانی که یاهو تحت مدیریت وی درآمد، او چندین استارتاپ موفق را به مجموعه این شرکت اضافه کرده، تلاش نموده تا تمرکز بخش مهندسی را بر ابزارهای همراه و موبایل قرار دهد، و البته از همه مهم تر، روحیه را نیز به مقر اصلی یاهو بازگرداند.

با وجود همه این ها، درآمدهای یاهو همچنان با کاهش رو به رو بوده و استعدادهای برتر این شرکت نیز یکی پس از دیگری در حال ترک گفتن آن هستند.

امروز یاهو گزارش مالی خود را منتشر کرد و خبر داد که در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۵ درآمدی ۱.۲۷ میلیارد دلاری کسب کرده که از این مبلغ، ۶۳ میلیون دلار سود خالص بوده است.

Screen Shot 1394-11-14 at 10.20.00-w600

تحلیلگران انتظار داشتند که یاهو گزارش کند که درآمدی بالغ بر ۱.۱۹ میلیارد دلار داشته و از این بابت می توان گفت که شرکت مورد بحث توانسته به درآمدی بالاتر از انتظارات دست پیدا کند.

در کنار این گزارش، اعلام شد که یاهو تصمیم دارد ۱۵ درصد از نیروی کار خود را نیز اخراج کند. به همین ترتیب در واقع این شرکت ۹۰۰۰ کارمند علاوه بر ۱۰۰۰ کارمند قراردادی خود را اخراج خواهد کرد و همچنین پنج دفتر را در سراسر جهان و در شهر های دبی، مکزیکو سیتی، بوئنوس آیرس، مادرید و میلان را تعطیل خواهد کرد. انتظار می رود این اخراج ها به شکل سالانه ۴۰۰ میلیون دلار برای یاهو صرفه جویی مالی در بر داشته باشند.

لازم به اشاره است که پس از انتشار این اخبار و گزارش مالی یاهو، ارزش سهام آن در بازار بورس ۱.۷۲ درصد کاهش یافت و به هر سهم ۲۹.۰۶ دلار رسید.

ماریسا میر پس از تصاحب عنوان مدیریت بر این مجموعه، تا کنون ۳۲ درصد از نیروی کار یاهو را اخراج کرده است. در چند ماه اخیر شرایط به گونه ای بود که سهام داران یاهو بارها درخواست استعفا یا کنار گذاشته شدن ماریسا میر را داشته و عنوان نموده اند تنها حذف او باعث آرامش آنها خواهد بود. اقدام امروز ماریسا میر شاید "خشونت آمیز" باشد ولی برای بازگشت این شرکت به بازی ضروری به نظر می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Reza
    Reza | ۱۷ بهمن ۱۳۹۴

    خبر غلط ترجمه شده
    "به همین ترتیب در واقع این شرکت ۹۰۰۰ کارمند علاوه بر ۱۰۰۰ کارمند قراردادی خود را اخراج خواهد کرد"

    یاهو کلا حدوده ۱۱۰۰۰ کارمند داره و قراره ۱۶۰۰ تا اخراج بشن و به ۹۰۰۰ کارمند برسه + ۱۰۰۰ کارمند قراردادی

  • میثم
    میثم | ۱۴ بهمن ۱۳۹۴

    یه زمانی من سرچ هام رو با یاهو انجام میدادم. 15 سال پیش. گوگل انقدر قدرتمندانه ظاهر شد که خیلی از شرکت ها به خاک سیاه نشستن.

مطالب پیشنهادی