ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تصویرسازی مایکروسافت از تماشای رقابت های سوپر باول همراه با هولولنز

رویدادهای ورزشی شاید بهترین مکان برای استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده باشند: ما این رقابت ها را گاه از نو نگاه می کنیم و گاهی هم پای اخبار تفسیری مختلفی می نشینیم که در مورد آنها ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۰:۴۵

رویدادهای ورزشی شاید بهترین مکان برای استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده باشند: ما این رقابت ها را گاه از نو نگاه می کنیم و گاهی هم پای اخبار تفسیری مختلفی می نشینیم که در مورد آنها تهیه می شوند.

مایکروسافت نیز با در نظر داشتن همین مساله ویدئویی به نام future of football یا آینده فوتبال را با هنرنمایی محصول تازه اش یعنی هدست هولولنز تهیه کرده.

این ویدئو در اصل کلیه کاربردهای هولولنز برای تماشاچیان فوتبال آمریکایی را به تصویر می کشد که از نمای وسعت یافته نمایشگر گرفته تا مشاهده بازیکنان روی میز و دیوار را شامل می شود.

البته لازم است اضافه نماییم که هر کسی هم دوست ندارد مدل های واقعی از بازیکنان فوتبال آمریکایی را مشغول بازی کردن روی دیوار خانه اش مشاهده نماید و از آن مهم تر اینکه هرکسی هوادار این ورزش و علاقمند به تماشای آن نیست.

ویدئوهایی که مایکروسافت در مورد هولولنز می سازد یک هدف مهم دارند: اینکه تصاویر ایجاد شده توسط این هدست را از آنچه هست بهتر در نظر کاربران جلوه دهند اما در ویدئوی اخیر (که در این مطلب مشاهده می کنید) اغلب موارد مصرف به تصویر کشیده شده برای دستگاه دست کم از لحاظ نظری، عملیاتی و قابل اجرا به نظر می رسند.

اما پرسش مهم تری که در اینجا مطرح می شود این است که آیا مایکروسافت می تواندکاری کند که استفاده از یک هدست در جریان دورهمی هایی که برای تماشای بازی های Super Bowl در آمریکا اتفاق می افتند عادی به نظر بیاید؟

البته هدست هولولنز علیرغم حجم بالای قطعات و تکنولوژی هایی که درخود دارد کوچک و جمع و جور به نظر می آید با این همه، باز هم عنوان حجیم ترین هدست دنیا را در اختیار دارد و به نظر نمی آید که علاقمندان به بازی فوتبال تمایلی به استفاده از این ابزار حجیم در حین تماشای بازی داشته باشند.

مساله دیگری که مطرح می شود، آداب اجتماعی و احترام به میهمان است؛ مطمئنا شما به عنوان میزبان، به اندازه کافی از این هدست ها در اختیار ندارید که همگی از آن استفاده نمایید و در این میان برخی باید صرفا استفاده از هولولنز را در ذهن خود تصویر سازی کنند.

در هر حال، ظرف یکی دو ماه آینده و همزمان با شروع فرایند عرضه کیت های حاوی نمونه اولیه از هدست هولولنز، گروه های منتخبی از مردم [توسعه دهندگان] قادر خواهند بود که این تکنولوژی را امتحان نمایند.

نکته دیگری که باید به ان اشاره شود این است که قیمت تعیین شده برای هرکدام از این کیت ها برابر با 3 هزار دلار اعلام شده (که البته پول زیادی است) با این همه، به مراتب ارزان تر از بلیت رقابت های سوپر باول در آمریکاست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • Duke
    Duke | ۱۴ بهمن ۱۳۹۴

    بهتون قول میدم هیچوفت عمومی نشه.

    این تکنولوژی نیاز به سرمایگداری شدید داره. نه تنها مالی، انسانی.

    صنعت تلوزیون و کامپیوتر و موبایل با سرمایگداری چند شرکت و ادم به اینجا نرسیده، میلیارها نفر مستفیم و غیر مستفیم روش کار کردن.

    هر سرگرمی که نیاز به پوشیدن چیزی داشته باشه عمومیت چیدا نمیکنه. چه VR و چه AR.

    نه Aculus Rift فروشش بیشتر از چند میلیون میشه (اگه به میلیون برسه) و نه هولولنز.

    یه لحظه تصور کنید سال 2050 هست. برگردید این تبلیغ رو نگاه کنید، براتون وافعا خنده دار خواهد بود که همچین تصوری داشتند.


    AR حنما در آینده نقش زیادی خواهد داشت. اما راهش قطعا پوشیدن عینک و کلاه نیست. قول میدم بهتون

  • shahryar
    shahryar | ۱۴ بهمن ۱۳۹۴

    من‌نمیدونم این‌گردی ب ی س و ا د کی میخواد دست از این د ل غ ک بازی هاش بردار ?
    اخه ب ی س و ا د اون‌هولولنز رو با تکنولوژی پروژکتور سه بعدی مقایسه میکینی؟ میدونی اصن پروژکتور سه بعدی چی هست ؟ تفاوتش با پروژکتور معمولی رو‌میدونی ؟ تصویر رو رپی هوا بنمایش در میاره ، مثل تصویر یه جسم واقعی ، نفهمی نفهم

    • Divan Greedy (thankyouaj)
      Divan Greedy (thankyouaj) | ۱۴ بهمن ۱۳۹۴

      خخخخخخ کسی که بیاد بی دلیل بی احترامی کنه ، یعنی بحث رو باخته و اشتباه کرده / پسر خوب اول بفهم کار اصلی پروژکتور چیه بعد بیا بحث کن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی