ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: بهترین لانچرها برای موبایل و تبلت های اندرویدی [قسمت اول]

وقتی که بحث و جدل میان طرفداران اندروید و iOS بالا می گیرد، حامیان متعصب سیستم عامل گوگل، همیشه برگ برنده قدرتمندی دارند که برای طرفداران پلتفرم رقیب رو کنند: لانچرها. کدنویسی متن باز اندروید، دست توسعه دهندگان ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

وقتی که بحث و جدل میان طرفداران اندروید و iOS بالا می گیرد، حامیان متعصب سیستم عامل گوگل، همیشه برگ برنده قدرتمندی دارند که برای طرفداران پلتفرم رقیب رو کنند: لانچرها.

کدنویسی متن باز اندروید، دست توسعه دهندگان اپلیکیشن ها را برای اعمال تغییرات بنیادین در ظاهر سیستم عامل و دسترسی به فایل های سیستمی باز گذاشته، و همین مزیت باعث شده تا در پلی استور گوگل، روز به روز بر تعداد لانچرهای شخص ثالث اندروید افزوده شود.

در جعبه ابزار این هفته و هفته آینده، به معرفی برترین لانچرهای شخص ثالثی می پردازیم که تاکنون روانه پلتفرم اندروید شده اند.

در ادامه با دیجیاتو و جعبه ابزار این هفته همراه باشید. 

Action Launcher 3

Action Launcher 3

اکشن لانچر 3 برای کسانی که شیفته نسخه خالص اندروید لالی پاپ روی موبایل های نکسوس هستند، بهترین گزینه است. جدای از طراحی بسیار زیبا و اجرای نرم و روان روی اکثر دستگاه های اندرویدی، یکی از بهترین قابلیت های این لانچر را باید نمایش اپلیکیشن ها به شیوه ستونی قلمداد کرد.

درست مثل منوی استارت ویندوز، اکشن لانچر 3 می تواند اپلیکیشن های محبوب شما را در سمت چپ صفحه و در یک منوی ستونی پشت سر هم ردیف کند تا برای پیدا کردن آنها کار راحتی داشته باشید.

از خصوصیات منحصر به فرد این لانچر هم می توان به تطبیق خودکار رنگ آیتم ها و ویجت های قرار گرفته در صفحه خانه با رنگ تصویر پس زمینه اشاره کرد.

Action Launcher 3

Action Launcher 3

سازنده: Chris Lacy قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 17 مگابایت زبان:

Firefox OS

1404841152icons

شاید با دیدن Firefox OS، سیستم عامل موزیلا در فهرست لانچرهای اندرویدی متعجب شده باشید. اما حقیقت این است که نسخه فعلی سیستم عامل موزیلا همان کاری را برایتان انجام می دهد که دیگر لانچرها می توانند.

با نصب Firefox OS، به غیر از این که سبک و سیاق طراحی منحصر به فرد موزیلا را به گجت اندرویدی تان می آورید، بلکه به قابلیت های ویژه آن همچون فروشگاه اپلیکیشن های تحت وب این کمپانی هم دسترسی خواهید داشت.

Firefox OS در نسخه فعلی چندان اجرای نرم و روانی ندارد، و آیکن های بیش از حد طبیعی بزرگش را همگان نمی پسندند، اما تجربه کار در آن می تواند برای طرفداران متعصب موزیلا، تجربه ای لذت بخش و خوشایند باشد.

Firefox OS

Firefox OS

سازنده: Mozilla قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 89.1 مگابایت زبان:

C Launcher

C Launcher 1

C Launcher می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای موبایل ها و تبلت های اقتصادی باشد. نقطه قوت این لانچر، دسترسی های آسانی است که برای کاربرانش فراهم کرده تا در کسری از ثانیه، به بسیاری از قابلیت های سیستم عامل اندروید دسترسی پیدا کنند.

C Launcher با تحت نظر گرفتن استفاده شما از اپلیکیشن ها، مواردی را که بیش از همه به آنها مراجعه می کنید را تشخیص داده و به شما پیشنهاد می دهد. لانچر مورد بحث ابزاری درون برنامه ای همچون اپ کلین مستر هم دارد که با پاکسازی حافظه از فایل های اضافی، می تواند نقش موثری در افزایش سرعت سیستم عامل ایفا کند.

اگر دوست دارید تم های لانچر را خودتان بسازید، C Launcher به صورت قدم به قدم امکان انجام این کار را هم برایتان مهیا کرده است.

C Launcher

C Launcher

سازنده: C Launcher Team قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 6.5 مگابایت زبان:

Solo Launcher

unnamed (2)

Solo Launcher برای افرادی طراحی شده که حوصله باز کردن منوهای مختلف و فشردن آیکن ها را ندارند، بلکه ترجیح می دهند کارشان را با سوایپ و ژست های حرکتی پیش ببرند.

ژست های حرکتی قابل شخصی سازی اگرچه یکی از بزرگترین مزایای سولو لانچر به حساب می آیند، اما وجود صدها تم رایگان، استفاده از تصاویر گالری به عنوان آیکن و اپلیکیشن های اختیاری مثل قفل کننده اپ، محافظ باتری و قفل صفحه نمایش امکانات دیگری هستند که می توانند هر کاربری را به سمت استفاده از این لانچر سوق بدهند.

از Speed Booster سولو لانچر هم نمی توان سخن نگفت. به کمک این ابزارک مدیریت حافظه، موبایل یا تبلت اندرویدی شما سریع تر و چالاک تر از همیشه به اجرای فرمان هایی که به آن می دهید خواهد پرداخت.

Solo Launcher

Solo Launcher

سازنده: Solo Launcher Team قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 5.7 مگابایت زبان:

Buzz Launcher

Buzz Launcher 1

Buzz Launcher هم مثل سولو، لانچر محبوب دوستداران سوایپ و ژست های حرکتی است و ضمنا مجموعه شگفت انگیزی از تم های متنوع را در اختیارتان می گذارد.

لانچر مورد بحث یک شبکه اجتماعی درون برنامه ای هم دارد که با مراجعه به آن، می توانید تم های دست ساز توسط دیگر کاربران را دانلود کنید و یا تم هایی که خودتان ساخته اید را با آنها به اشتراک بگذارید.

اگر کاربردهای یک لانچر برایتان بیش از ظاهرش اهمیت دارد، Buzz Launcher می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. چرا که با نصب افزونه Buzz Widget، به یک ویجت ساز فوق العاده هم در محیط این لانچر دسترسی خواهید داشت تا بتوانید ویجتی که کاملا مناسب کارتان است را با آن بسازید.

Buzz Launcher

Buzz Launcher

سازنده: Buzz Launcher Team قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 10 مگابایت زبان:

LINE Launcher

LINE Launcher

اگر ظرافت و نظم طراحی های ژاپنی را می پسندید، LINE Launcher مطمئنا می تواند نظر شما را به سمت خودش جلب کند. این لانچر که قبلا با عنوان dodol Launcher شناخته می شد، دو ویژگی بسیار خوب را در خود جای داده: یکی امکان استفاده از استیکرهای لاین در صفحه خانه و دیگری استفاده حداقلی از انیمیشن ها که مصرف کمتر باتری توسط گجت را در پی دارد.

بیش از 3000 تم (والپیپر+آیکن) رایگان و پولی را می توانید از تم شاپ این لانچر دانلود کنید، و ظاهر لانچر را مطابق سلیقه خودتان تزئین نمایید. مثل بسیاری از لانچرهای دیگر، LINE Launcher هم از یک ویجت Phone Boost هم بهره می برد که با اشاره روی آن می توانید حافظه دستگاه را از فایل های اضافی خالی کنید تا اجرای روان تری از لانچر را روی موبایل یا تبلت خود شاهد باشید.

LINE Launcher

LINE Launcher

سازنده: LINE & Camp Mobile قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 14.2 مگابایت زبان:

مطمئنا جای بسیاری از لانچرهایی که هم اکنون در ذهن شماست، در فهرست جعبه ابزار این هفته خالی بوده. اما این آخرین مطلب جعبه ابزار در مورد لانچرهای اندرویدی نیست و احتمالا در قسمت دوم مقاله، لانچر محبوب و ایده آل خود را مشاهده می کنید.

در حال حاضر روی موبایل و تبلت هایتان از چه لانچری استفاده می کنید؟ آیا به استفاده از لانچر تمایل دارید، یا اینکه نسخه خالص و اصلی اندروید را به هر چیز دیگری ترجیح می دهید؟ با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • Mohammad7643
    Mohammad7643 | ۲۲ شهریور ۱۳۹۵

    just Apus and CM launcher???

  • رها
    رها | ۲۷ بهمن ۱۳۹۴

    Google now کدومه؟
    اینجا که نداریم لینک دانلود ازش
    ممنون میشم بذارید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی