ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استریم آنلاین تصاویر ۳۶۰ درجه توسط یوتیوب
تکنولوژی

گفته می شود یوتیوب در صدد راه اندازی سرویس استریم ویدیوهای ۳۶۰ درجه است

بر اساس گزارش های رسیده، یوتیوب مدتیست مشغول مذاکره با تولید کننده های دوربین دیجیتال است تا بتواند با همکاری آنها روشی برای استریم آنلاین ویدیوهای ۳۶۰ درجه بیابد. یوتیوب هنوز به این شایعات واکنشی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ | ۲۱:۴۵

بر اساس گزارش های رسیده، یوتیوب مدتیست مشغول مذاکره با تولید کننده های دوربین دیجیتال است تا بتواند با همکاری آنها روشی برای استریم آنلاین ویدیوهای ۳۶۰ درجه بیابد.

یوتیوب هنوز به این شایعات واکنشی نشان نداده و برنامه زمانی مشخصی نیز برای آن اعلام نشده است، اما به نظر می رسد آنها قصد دارند با همکاری سازندگان به استانداردهای لازم جهت راه اندازی پلتفرمی مشترک برای استریم ویدیوهای ۳۶۰ درجه دست یابند.

در حال حاضر فقط تعداد محدودی از دوربین های فیلم برداری ۳۶۰ درجه قادر به ارسال آنلاین تصاویر خود هستند. ضمن اینکه کیفیت فعلی این ویدیوها نیز به هیچ وجه مطلوب نیست. سایر دوربین های همرده تنها پس از اتمام مرحله فیلمبرداری می توانند اقدام به ترکیب تصاویر گرفته شده و ایجاد یک تصویر فراگیر کنند.

این مسئله در صورتی که شما بخواهید ویدیوی خود را بعداً آپلود کنید، مشکلی ایجاد نمی کند. اما برای استریم آنلاین، پلتفرم مورد نظر می بایست با ویژگی های فنی تک تک دوربین های ضبط کننده تصاویر آشنا باشد تا بتواند به صورت همزمان ترکیب تصاویر و پردازش ویدیو ۳۶۰ درجه نهایی را به انجام برساند.

اگر گوگل بتواند سازندگان سخت افزار را برای تبعیت از استانداردهایی یکسان مجاب کند، به راحتی می تواند ایده خود را عملی سازد. یا این که ناچار خواهند بود تنها با آن دسته از تولیدکنندگان وارد همکاری شوند که محصولات آنها قدرت لازم برای پردازش همزمان تصاویر را از مبدا داشته باشد.

این تلاش ها اولین گام های یوتیوب در این مسیر نیست؛ آنها پشتیبانی از فرمت تعاملی مورد نیاز برای پخش این چنین ویدیوهایی از ماه مارس سال قبل شروع کردند، یعنی ۶ ماه قبل از آن که فیس بوک ویدیوهای ۳۶۰ درجه را به News Feeds بیافزاید. آنها چند ماه بعد ارائه محتوای لازم برای Google Cardboard را نیز به خدمات خود اضافه کردندتا از این جهت نیز پیشتاز باشند.

تا به امروز سایر شرکت ها در این راه دنباله روی یوتیوب بوده اند. حتی به تازگی شنیده شد که سامسونگ نیز به دنبال تولید دوربین های ۳۶۰ درجه اختصاصی خود است. اما به نظر می رسد این زیرشاخه آلفابت راه درازی تا راه اندازی پلتفرم مورد نظر در پیش دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی