ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

پروژه کیک استارتری که که سرمایه آن خرج خوش گذرانی های سازندگانش شد

برنامه نویس پروژه «شبیه ساز مورچه» وب سایت کیک استارتر، اریک ترشینسکی، به تازگی از کار خود در استودیوی ETeeski استعفا داده و اعلام نموده که این پروژه کنسل شده است؛ چرا که همکاران وی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۵:۱۵

برنامه نویس پروژه «شبیه ساز مورچه» وب سایت کیک استارتر، اریک ترشینسکی، به تازگی از کار خود در استودیوی ETeeski استعفا داده و اعلام نموده که این پروژه کنسل شده است؛ چرا که همکاران وی تمام سرمایه جذب شده برای بازی را صرف خوشگذرانی های خود کرده اند.

ترشینسکی اخیرا ویدیویی منتشر کرده و گفته: «من اخیرا پی بردم که شرکای کاری سابق ام، به صورت پنهانی در حال دزدیدن پول کمپانی بوده اند». وی در این ویدیو که پایین تر نیز قرار داده شده، توضیح داده که همکارانش به صورت پنهانی سرمایه جذب شده از طریق کیک استارتر را خرج خوش گذرانی های خود مانند رستوران ها و مشروبات الکلی کرده اند.

با وجود بازتاب خبری گسترده این ماجرا و واکنش حامیان مالی پروزه، وب سایت VentureBeat در یکی از گزارش های خود آورده که شبیه ساز مورچه، با سرمایه گذاری شخصی تولید شده و استودیوی ETeeski تنها یک پروژه 4000 دلاری در وب سایت کیک استارتر به راه انداخته که آن نیز مربوط به تولید «راهنمایی توسعه بازی» ارتباط داشته است.

جدا از این، به نظر می رسد که جدایی ترشینسکی از ETeeski عواقبی نیز برای وی به همراه داشته باشد؛ چرا که شرکایش وی را تهدید کرده اند که در صورت پایان دادن به کار پروژه پیش از پایان قرارداد، از وی شکایت خواهند کرد.

ترشینسکی در ویدیوی خود توضیح داده که: «خیلی عصبانیم که پول از دست رفت. کارهای یک ساله ام از دست رفت. و بازی مورد علاقه ام که به آن افتخار می کردم و امیدوار بودم روی استیم و پلی استیشن 4 عرضه کنم هم از دست رفت. این پروژه قرار بود قدم اول من برای ورود به صنعت تولید بازی های ویدیویی باشد؛ اما حالا باید از ابتدا شروع کنم.»

استودیوی ETeeski هنوز واکنشی به این ماجرا نشان نداده اما ترشینسکی اعلام کرده که با حامیان مالی بازی در رابطه با بازگردانی سرمایه آن ها صحبت خواهد کرد. وب سایت کیک استارتر امروزه نقشی مهم در موفقیت استارتاپ های کوچک ایفا می کند و بسیاری از توسعه دهندگان، اوضاع فعلی خود را مدیون کیک استارتر و حامیان مالی آن اند؛ چنین خبرهایی نه تنها برای خود استودیوها ناخوشایند است، بلکه میل مخاطبان به سرمایه گذاری روی پروژه های مختلف را نیز از بین می برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • مسعود
    مسعود | ۱۵ بهمن ۱۳۹۴

    چقدر بی شعور بودن. برداشتن پولی که مردم سرمایه گذاری کردن رو اختلاس کردن و باهاش خرج رستوران و مشروب می دادن. واقعا که!

  • John
    John | ۱۵ بهمن ۱۳۹۴

    طرف با پول کیک ستارترش رفته ستیرپرز .. عمق فاجعه رو نگاه کن :)

مطالب پیشنهادی