ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی SpaceX موشک های فالکون 9 را بر اساس نمونه فرود آمده دستکاری خواهد کرد

ایلان ماسک تصمیم گرفته تا راکت Falcon 9 را براساس آنچه که از نمونه فرود آمده آموخته، باز طراحی کند. Gwyne Shotwell، مدیر این کمپانی امروز در کنفرانس Commercial Space Transportation واقع در واشنگتن از ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

ایلان ماسک تصمیم گرفته تا راکت Falcon 9 را براساس آنچه که از نمونه فرود آمده آموخته، باز طراحی کند. Gwyne Shotwell، مدیر این کمپانی امروز در کنفرانس Commercial Space Transportation واقع در واشنگتن از وضعیت شرکت سخن گفت. شاتوِل اما در مورد جزئیات به روز رسانی فالکون 9 صحبتی به میان نیاورد اما اظهار داشت که تغییرات، موشک را سرسخت تر از گذشته می سازد.

در ماه دسامبر، SpaceX موفق شد تا بالاخره برای اولین بار، موشک فالکون 9 را که به فضا رفته بود، روی زمین بنشاند. ایلان ماسک، مدیرعامل کمپانی همان زمان اعلام نمود که این موشک قرار نیست دوباره پرواز کند اما بررسی های صورت خواهد گرفت تا قابلیت آن برای پرتاب دوباره سنجیده شود.

در ماه ژانویه، موتورهای این موشک دوباره روشن شدند تا مهندسان، قطعات سخت افزاری آن را ارزیابی کنند. ماسک اظهار داشت که به طور کل نتایج به دست آمده مثبت بود اما یکی از موتورها با مشکل کار می کرد که علت آن جدا شدن برخی قطعات حین فرود به روی زمین بوده است.

علت تمامی این اتفاقات، صرفه جویی در هزینه ساخت موشک است. برای ساخت هر موشک، این کمپانی باید میلیون ها دلار هزینه کند، در حالی که با فرود آوردن بخش اصلی، SpaceX تنها متحمل پرداخت هزینه سوخت و بازیابی بخش های از دست رفته می شود. در نتیجه ی این اتفاق، SpaceX می تواند هم هزینه های خود را کاهش دهد و هم کارایی بیشتری پیدا کند. شاتول در انتهای سخنان خود اظهار داشت که امید دارند انتهای امسال، یک فالکون 9 فرود آمده را بازیابی کرده و دوباره به فضا بفرستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • مسعود
    مسعود | ۱۵ بهمن ۱۳۹۴

    واقعا چقدر خوبه که بحث ها و نظرات علمی بشن و دست از ترول بازی برداریم. ممنون s.s.b و امیر آرام عزیز.

  • s.s.b
    s.s.b | ۱۵ بهمن ۱۳۹۴

    یه ایده دارم جاله تو این موشکا یه محفظه در واقع یک کپسول بزرگ اکسیژن هست به طبع سنگین میکنه موشک رو اگه ما یه کپسول کوچتر بسازیم از گرافین میدونید گرافین 200 برابر فولاد مقاومتره
    پس میشه یه کپسولی درست کرد 200 برابر فشار بیشتر تحمل کنه
    از اونجایی که خود گرافین یک شیشم فولاد وزن داره (نصف فیبر کربن)ما کلی تو زن موشک صرف جویی کردیم

    • امیر آرام
      امیر آرام | ۱۵ بهمن ۱۳۹۴

      سوال و محدودیتی که وجود داره اینه که اکسیژن رو تا چه حد میشه فشرده کرد؟ ;-)

      • s.s.b
        s.s.b | ۱۵ بهمن ۱۳۹۴

        تا اونجایی که مایع بشه البته اکسیژن مایع هست ولی برای مایع کردنش هم سردش میکنند هم فشرده (اونطور که من تحقیق کردم)پس یعنی اگه اکسیژن سرد نکنیم میشه بیشتر فشرده کرد (با محفظه گرافینی )

مطالب پیشنهادی