ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حذف دکمه فیزیکی هوم در آیفون های اپل
تکنولوژی

اپل و ثبت پتنت دکمه هوم مجهز به فورس تاچ

مدت هاست که شنیده می شود اپل در صدد حذف دکمه های فیزیکی از گجت های خود است. تمام آیفون ها و آیپدهای برند ساکن کوپرتینو از بدو تولید تا به امروز همواره دارای دکمه فیزیکی هوم ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

مدت هاست که شنیده می شود اپل در صدد حذف دکمه های فیزیکی از گجت های خود است. تمام آیفون ها و آیپدهای برند ساکن کوپرتینو از بدو تولید تا به امروز همواره دارای دکمه فیزیکی هوم (Home) بوده اند. علاوه بر این شرکت کالیفرنیایی همواره از این دکمه به عنوان یکی از شاخصه های طراحی خود بهره برده و چند سالی هست که حسگر اثر انگشت اختصاصی اش را نیز در زیر آن جای داده است.

حذف این دکمه می تواند بزرگترین تغییر در گجت های اپل طی سالیان اخیر به شمار رود، و حالا ثبت یک پتنت جدید به ما نشان می هد که چه چیزی ممکن است جایگزین آن شود.

پتنت جدید دکمه ای را به نمایش می گذارد که حرکت فیزیکی نخواهد داشت، اما علاوه بر سنسور اثر انگشت، به یک لایه حسگر لمسی فورس تاچ نیز مجهز خواهد بود. این یعنی دکمه هوم کلاسیک اپل به طور کامل حذف نخواهد شد، بلکه تنها مانند تاچ پد مک بوک های جدید، در جای خود ثابت گشته و در عوض بسته به میزان فشار وارده بر سطح اش دستوری خاص را اجرا نموده و حس کلیک کردن را هم برای کاربر تداعی خواهد کرد.

در آیفون های امروزی، با وجود دوام بالا، باز هم دکمه هوم از اولین بخش هایی است که دچار خرابی می شود. این فناوری جدید می تواند این مشکل را برای همیشه مرتفع سازد. علاوه بر این ها، حذف مکانیزم فیزیکی دکمه هوم، می تواند راه را برای نازک تر ساختن آیفون های بعدی هموار نماید.

مانند تمام پتنت های دیگر، هیچ تضمینی برای ورود این فناوری به محصولات اپل وجود ندارد، اما می شود با اطمینان گفت که در آیفون ۷ شاهد آن نخواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • وحید
    وحید | ۱۶ بهمن ۱۳۹۴

    خدا رحم کنه :-D
    همونجوری دکمه‌ی هومش بیشترین خرابی رو تو گوشیاش داشتن! (شوخی)
    --
    آقا ما چرا نمیتونیم لاگ این بشیم ؟!

مطالب پیشنهادی