ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ضربه ای بزرگ بر پیکره اینتل؛ آیا گوگل چیپ های کوالکام را جایگزین محصولات اهالی سانتا کلارا می کند؟

سایت شناخته شده ی «بلومبرگ» در گزارشی آورده که اینتل ممکن است در آستانه ی از دست دادن یکی از بزرگترین مشتریان خود، یعنی گوگل باشد. زیرا احتمال می رود اهالی مانتین ویو از این ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

سایت شناخته شده ی «بلومبرگ» در گزارشی آورده که اینتل ممکن است در آستانه ی از دست دادن یکی از بزرگترین مشتریان خود، یعنی گوگل باشد. زیرا احتمال می رود اهالی مانتین ویو از این پس بخواهند به جای محصولات شرکت یاد شده تولیدات کمپانی رقیب یا همان کوالکام را به کار گیرند.

اینتل هم اکنون ۹۹ درصد از بازار چیپ های پردازشی مرتبط به سرورها را در اختیار دارد، اما حدس زده می شود گوگل در رویداد مربوط به سرمایه گذاران اش که در هفته آتی برگزار می گردد رسماً اعلام کند که بنا دارد به جای اینتل با کوالکام وارد همکاری شده و تراشه های آنها را به کار بندد.

بر طبق داده هایی که IDC منتشر کرده، غول دنیای جستجوهای اینترنتی تنها در سه ماهه ی اخیر ۳۰۰.۰۰۰ پردازنده را از اینتل خریداری نموده و به این ترتیب یکی از بزرگترین مشتریان اهالی سانتا کلارا پس از HP‌ و دل محسوب می شود.

از دست دادن مشتری مثل گوگل بدون شک سبب سرنگونی ابر کمپانی همچون اینتل نمی شود، اما به یقین بحرانی تازه برای آنها رقم خواهد زد. خصوصاً اکنون که کسب و کار اصلی شان یعنی ساخت پردازنده برای کامپیوترهای شخصی نیز روندی نزولی در پیش گرفته.

ناگفته نماند مطابق مندرجات بلومبرگ، اینتل نیمی از درآمدش را از بازار سرورها به دست می آورد. در سوی دیگر این ماجرا کوالکام چیپست های مورد نیاز اکثر اسمارت فون ها به غیر از تولیدات اپل را تامین می کند و در صورتیکه بتواند بخشی بزرگی از بازار سرورها را نیز به دست آورد مطمئناً اینتل را تحریک خواهد کرد تا برای حضور در عرصه موبایل ها تلاشی مضاعف صورت دهد. بازاری که گفته می شود تا ۲۰۱۸ به مرز تولید ۱.۸ میلیارد واحد گجت مرتبط خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • محسن
    محسن | ۱۶ بهمن ۱۳۹۴

    شرکتای بزرگ به عدم افزایش سود میگن بحران
    تعریف هر کس از بحران متفاوته

  • amir
    amir | ۱۵ بهمن ۱۳۹۴

    جریان چیه !؟ همه شرکتای بزرگ دارن با بحران مواجه میشن

مطالب پیشنهادی