ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به آمار اوپن سیگنال از وضعیت شبکه های LTE جهان در سه ماهه چهارم ۲۰۱۵

نهاد «اوپن سیگنال» طی هر سه ماهه گزارشی را از کیفیت، سرعت و میزان پوشش شبکه های LTE در کشورهای مختلف منتشر می کند که طی آن می توانیم ببینیم در نقاط مختلف جهان افراد ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ | ۲۱:۳۰

نهاد «اوپن سیگنال» طی هر سه ماهه گزارشی را از کیفیت، سرعت و میزان پوشش شبکه های LTE در کشورهای مختلف منتشر می کند که طی آن می توانیم ببینیم در نقاط مختلف جهان افراد چگونه به نسل چهارم شبکه های موبایل دسترسی دارند و از این طریق با چه سرعتی از اینترنت بهره می گیرند.

در تازه ترین گزارش این نهاد -مربوط به سه ماهه چهارم ۲۰۱۵- که به تازگی منتشر شده، شاهد تغییرات چندان گسترده ای نسبت به گذشته نیستیم. اوپن سیگنال می گوید حالا کاربران ساکن سنگاپور به وسیله LTE به اینترنتی با سرعت متوسط ۳۷ مگابیت بر ثانیه دسترسی دارند.

سریع ترین شبکه های جهان نیز متعلق به سه اپراتور SingTel (با متوسط سرعت ۴۰ مگابیت بر ثانیه)، استارهاب (با متوسط سرعت ۳۹ مگابیت بر ثانیه) و SaskTel‌ (با متوسط سرعت ۳۵ مگابیت بر ثانیه) هستند، که دو مورد اول در سنگاپور خدمات می دهند و گزینه ی آخر نیز مربوط به کانادا می شود.

گسترده ترین پوشش LTE‌ را نیز می توانید در خاک کره جنوبی تجربه کنید؛ البته اوپن سیگنال در آمارهای خود در رابطه با وسعت پوشش به داده های جغرافیایی تکیه نمی کند و بیشتر به این موضوع می پردازد که کاربران چه مدت در شبکه حضور داشته اند و چه مدت دسترسی خود را از دست داده اند. بر همین اساس شهروندان کره جنوبی ۹۷ درصد مواقع به شبکه ی نسل چهارم اپراتور شان متصل بوده اند و این نشان میدهد در اکثر نقاط این سرزمین دسترسی به اینترنت با کیفیت مناسب از طریق تلفن هوشمند مهیا است.

اوپن سیگنال داده های فوق را بر مبنای اطلاعاتی که به وسیله ۳۵۷.۹۲۴ کاربر در نقاط مختلف جهان جمع آوری کرده منتشر نموده و البته در میان آنها می توانیم ببینیم برخی از کشورهای پیشرفته جایگاهی دور از انتظار دارند. مثلاً ایالات متحده ی آمریکا به عنوان یکی از ثروتمند ترین کشورهای حال حاضر دنیا که مهد تکنولوژی روز نیز محسوب می شود، از نظر سرعت در رده ای بسیار پائین یعنی ۵۵ ام جدول ایستاده و کاربرانش متوسط سرعت دانلود ۱۰ مگابیت بر ثانیه را تجربه می کنند.

نگاهی به وضعیت ایران در آمار ارائه شده از جانب اوپن سیگنال

اگر به خاطر داشته باشید در سه ماهه پیشین کاربران ایرانی متوسط سرعت ۳ مگابیت بر ثانیه را تجربه می کردند، این عدد در فصل اخیر نیز دستخوش تغییر نشده و کشورمان متاسفانه هنوز هم در انتهای جدول -از نظر سرعت- جای دارد.

ایران در رابطه با میزان پوشش شبکه شاهد پیشرفت بوده و از ۴۶ درصد به ۵۲ درصد ارتقا یافته است. در این بین ایرانسل بهترین پوشش را با عدد ۵۸ درصد داشته، این مقدار برای رایتل برابر با ۲۹ درصد و برای همراه اول معادل ۲۱ درصد بوده.

در سه ماهه سوم ۲۰۱۵ گفته شده بود متوسط سرعت شبکه همراه اول با ۴ مگابیت بر ثانیه برابری می کند و ایرانسل سرعتی برابر با ۳ مگابیت بر ثانیه را به کاربران خود ارائه می کند. اکنون متوسط سرعت ثبت شده برای همراه اول ۸ مگابیت بر ثانیه است در حالیکه رایتل و ایرانسل به ترتیب با ۵ و ۳ مگابیت بر ثانیه در جایگاه های بعدی قرار دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • majid
    majid | ۱۶ بهمن ۱۳۹۴

    بله همراه اول هم 4G داره بیشتر پوشش اون هم در تهران و کرج و برخی مراکز استانهاست.

    میانگین سرعت میگه .ممکنه LTE ایرانسل به چهل مگابیت هم برسه ،ولی منظور از سرعت شبکه حد وسط اون است.

  • مهمان
    مهمان | ۱۶ بهمن ۱۳۹۴

    من تازه اومدم ایران.و اینترنت همراه اول گرفتم.در تهران شبکه 4g به شخصه سرعت رو تا 60 مگابیت به دفعات تجربه کردم.طوری که داشتم شاخ در میاوردم.و در 3g تا 17 مگا بیت.و با ثبات نسبی نه اینکه برای یک لحظه سرعت به شدت زیاد بشه.
    ولی مهمترین مساله اینکه پوشش کامل نیست و اینترنت بی ثبات هست.اکثر موارد کار نمیکنه یا فرقی با دایال اپ قدیم نداره.در مجموع قابل اعتماد نیست.یک زمان برای فرستادن یک ایمیل ناچیز ادم رو بیچاره می کنه.یک زمان برای دانلود اپدیت برنامه ها با سرعت باور نکردنی دانلود میکنه.
    در ضمن یک مساله بسیار مسخره که دارن این دریافت تنظیمات اینترنت هست.که من تا انجام ندادم اینترنت گوشی حتی وصل هم نمیشد.در حالیکه در هر جایی که من دیدم ادم ایترنت موبایل میگیره.سیستم دیتای گوشی رو روشن میکنه کار میکنه.نمی دونم این چه مسخره بازی هست!

    • majid
      majid | ۱۶ بهمن ۱۳۹۴

      شما نیازی نیست تنظیمات اینترنتو به صورت دستی بگیرید بلکه تو Access Point یهAPN تعریف کنید تا به اینترنت شبکه موبایل وصل شید.APN نداشته باشه که وصل نمیشه !

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی