ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل اولین افزونه مسدودکننده تبلیغات سامسونگ را از پلی استور حذف کرد

تنها چند روز پس از انتشار در پلی استور، جدیدترین اپلیکیشن مسدودکننده تبلیغات اندروید به خاطر نقض قوانین توسعه دهندگان، توسط گوگل از این پلتفرم حذف گردید. اپلیکیشن مورد بحث تحت عنوان Adblock Fast، در ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

تنها چند روز پس از انتشار در پلی استور، جدیدترین اپلیکیشن مسدودکننده تبلیغات اندروید به خاطر نقض قوانین توسعه دهندگان، توسط گوگل از این پلتفرم حذف گردید. اپلیکیشن مورد بحث تحت عنوان Adblock Fast، در واقع پلاگینی است از استارتاپ Rocketship Apps که مخصوص مرورگر موبایل های سامسونگ و با همکاری این کمپانی سازنده تلفن هوشمند توسعه داده شده.

کمپانی کره ای در هفته جاری، API ای را طراحی کرده که به توسعه دهندگان شخص ثالث، اجازه تولید ابزارهای مسدودکننده را برای مرورگر پیش فرض اینترنت سامسونگ می دهد.

بنابر گفته یکی از توسعه دهندگان راکت شیپ به نام برایان کِنیش، گوگل ادعا می کند که Adblock Fast قوانین بند 4.4 توافقنامه توزیع توسعه دهندگان را نقض کرده است. در این بخش توافقنامه ذکر شده که گوگل از انتشار اپلیکیشن ها و پلاگین هایی که در کار دستگاه ها، شبکه ها یا سرویس های شخص ثالث "مداخله" کرده یا خدمت رسانی توسط آنها را "قطع" می کنند، در پلی استور ممانعت به عمل می آورد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

گوگل با تأیید حذف Adblock Fast از پلی استور در گفتگو با وبسایت ورج، اعلام کرده که با وجود شراکت با سامسونگ، علت حذف این پلاگین را توضیح نخواهد داد. گفتنی است که توسعه دهنده Adblock Fast، پس از حذف پلاگین از گوگل پلی پیغام زیر را از یکی از مقامات گوگل دریافت کرده:

"سلام توسعه دهندگان Rocketship Apps

من Adblock Fast را بررسی کردم، و دریافتم که قوانین بند 4.4 توافقنامه توزیع برای توسعه دهندگان را نقض کرده است. این اپلیکیشن به خاطر نقض قوانین حذف می گردد.

صرفا جهت یادآوری، شما پیروی از قوانین توسعه دهندگان گوگل پلی را قبول کرده اید، و در صورت وجود مشکلات بیشتر در اپلیکیشن شما، گوگل اقدامات بعدی را انجام خواهد داد. اگر قوانین را بررسی کرده و احساس می کنید که ممکن است اشتباهی صورت گرفته باشد، لطفا با تیم سیاست گذاری ما تماس بگیرید. یکی از همکاران من در کمتر از دو روز کاری پاسخگوی شما خواهد بود. از این که از گوگل پلی حمایت می کنید متشکرم!" 

از زمان حذف Adblock Fast، دو افزونه مسدودکننده تبلیغات دیگر با پشتیبانی از مرورگر سامسونگ در گوگل پلی منتشر شده اند: Crystal که در iOS بسیار محبوب است و دیگری افزونه مشهور Adblock Plus. مشخص نیست که چرا گوگل نسبت به این دو واکنشی نشان نداده، شاید به این خاطر که راکت شیپ قوانینی را نقض کرده که Crystal و Adblock Plus نکرده اند.

گفتنی است که Adblock Plus تلاش هایش را برای ارائه یک مسدودکننده تبلیغات در اندروید از سال 2013 آغاز کرده، اما سامسونگ به تازگی اجازه یافته تا آن را مشروط به باندل کردنش در مرورگر پیش فرض خود استفاده نماید.

به نظر می رسد که گوگل با وجود مشارکت با سامسونگ، به هیچ عنوان اجازه فعالیت به اپلیکیشن های شخص ثالث برای مسدودسازی تبلیغات کمپانی های دیگر را نمی دهد. از آنجا که فایرفاکس اجازه نصب افزونه های شخص ثالث مسدودکننده تبلیغات را فقط در مرورگرش می دهد، سامسونگ هم احتمالا باید برای Adblock Fast همین مسیر را در پیش بگیرد.

این موضوع که سامسونگ بزرگترین شریک اندرویدی گوگل محسوب می شود، شرایط را بحرانی می کند. سامسونگ از شرکایش خواسته تا قوانین پلی استور را نقض کنند، و از قابلیتی حمایت می کند که گوگل آن را برای تجارت تبلیغاتی اش مضر یافته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۶ بهمن ۱۳۹۴

    احتمالا چیزی که این برنامه حذف و بلوکه می کرده که بر خلاف سیاست های گوگله، باکس های مربوط به شبکه های اجتماعی و لایک و پلاس وان و ... هست که جزو سرویس های شرکت های صاحب شبکه ی اجتماعی محسوب میشه و تبلیغاتی نیستن اما بعضی از برنامه های بلاک کننده تبلیغات، اونها رو هم بلاک می کنن.

  • ali
    ali | ۱۵ بهمن ۱۳۹۴

    عجب اگه کسی بخواد از شر تبلیغات پاپاپی راحت بشه به گوگل برمی خوره
    کجا شد اون شعار Don't Be Evil

    • م
      م | ۱۵ بهمن ۱۳۹۴

      ﻣﺎ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻧﻮﻳﺴﺎ ﺑﺎﺩ ﻫﻮا ك ﻧﻤﻴﺨﻮﺭﻳﻢ ﻋﺰﻳﺰ ﻣﻦ... ﻣﻔﺖ ﻣﻔﺖ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎ ﺭﻭ ﺭﻭ ﺩﺳﺘﮕﺎﻫﺎﺗﻮﻥ ﻧﺼﺐ ﻣﻴﻜﻨﻴﻦ... ﭼﻴﺰاﻳﻲ ك ﻣﺎ ﺳﺎﻝ ﻫﺎ اﺯ ﻋﻤﺮﻣﻮﻧﻮ ﭘﺎﺵ ﮔﺬاﺷﺘﻴﻢ... ﻣﺎﻡ ﺑﺎﻳﺪ ﻧﻮﻥ ﺑﺨﻮﺭﻳﻢ ﺩﻳﻜﻪ...

مطالب پیشنهادی