ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تیم کوک مدیرعامل اپل
تکنولوژی

اشاره تیم کوک به احتمال عرضه اپلیکیشن های بیشتر برای اندروید

اپل برای اولین بار با ارائه اپلیکیشن Apple Music در گوگل پلی، قدم به قلمروی اندروید گذاشت. اما این تنها اقدام از این دست در طی یک سال گذشته بوده است. حالا بعد از مدت ها تیم ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

اپل برای اولین بار با ارائه اپلیکیشن Apple Music در گوگل پلی، قدم به قلمروی اندروید گذاشت. اما این تنها اقدام از این دست در طی یک سال گذشته بوده است. حالا بعد از مدت ها تیم کوک مدیر عامل اپل در خلال مراسم Town Hall که تنها کارکنان اپل در آن شرکت داشته اند، اشاره ای به این ادامه این راه کرده است.

طبق ادعای منبع خبر، مرد شماره یک اپل گفته که ارائه Apple Music برای اندروید قدم اول بوده تا مشخص شود آنها چطور می توانند خدمات خود را بر بستر اندورید گسترش دهند.

به نظر می رسد سرویس های مختلف iCloud از جمله تقویم، ایمل، یادداشت ها و یادآورها و البته سرویس ذخیره عکس پرحاشیه اپل، از اولین کاندیداها برای ورود به گوگل پلی باشند. گرچه نباید سرویس iMessage را نیز از قلم انداخت.

این تصمیم بیش از همه برای افرادی مناسب خواهد بود که در کنار موبایل اندرویدی خود از آیپد یا مک بوک های اپل هم استفاده می کنند. سرویس Apple Pay هم می تواند گزینه خوبی برای عرضه روی اکوسیستم اندروید باشد، اما سختگیری های امنیتی اپل کار این انتقال را بسیار دشوار خواهد کرد، چراکه در اینجا دیگر اپل آن تسلط بی چون و چرا بر سخت افزار و نرم افزار را نخواهد داشت.

سوال اساسی دیگر این است که اصولاً چه تعداد از کاربران اندروید از این حرکت اپل استقبال خواهند کرد؟ استفاده از سرویس ذخیره عکس iCloud بسیار جذاب خواهد بود، اما باز هم در مقابل راهکارهای مشابه ارائه شده از طرف گوگل حرف چندانی برای گفتن ندارد.

گوگل و مایکروسافت مدت هاست که ارائه سرویس های خود را روی تمام پلتفرم های موجود آغاز کرده اند. اگر اپل نیز تمایل دارد که وارد رقابت با آنها شود، می تواند کار خود را از همین نقطه آغاز کند. کنفرانس سالانه توسعه دهندگان اپل چهار ماه دیگر آغاز می شود و کمپانی ساکن کوپرتینو فرصت آن را دارد که از این رویداد بهترین استفاده را برای آغاز ورود به قدرت به قلمروی گوگل ببرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Hasan
    Hasan | ۱۸ بهمن ۱۳۹۴

    من خیلی منتظرش هستم

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۶ بهمن ۱۳۹۴

    شاید یه عده از طرفداران تعصبی اپل الان به این کارش معترض بشن ولی این هم به نفع اپله و هم به نفع کاربران اپل چون اینجوری می تونن مثلا با آی مسیج با دوستان غیر اپلی خودشون در ارتباط باشن و همچنین روی گوشی اندرویدی هم به اطلاعات حساب آی کلاودشون دسترسی داشته باشن. از طرفی برای اپل هم خوبه چون که افراد بیشتری رو با سرویس های خودش آشنا می کنه و هرچقدر که این اپلیکیشن های اندرویدی کیفیت بالاتری داشته باشن، افراد بیشتری جذب اپل میشن.

  • بابک
    بابک | ۱۶ بهمن ۱۳۹۴

    من خودمios دارم ولی از آیکلود استفاده نمیکنم. برای ذخیره عکس photos گوگل خیلی بهتره من واقعا خیلی خوشم میاد ازش.

  • فرید
    فرید | ۱۶ بهمن ۱۳۹۴

    سرویس عکس میتواند بسیار جذاب باشد؟
    کی گفته؟ از طرف کی میگی میتواند بسیار جذاب باشد؟

مطالب پیشنهادی