ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت تازه سامسونگ برای ساعت های هوشمند و احراز هویت کاربر از طریق رگ های دست

تصور کنید که ساعت هوشمند سامسونگ را به دور مچ خود می بندید و این گجت بلافاصله از روی رگ های دست، شما را شناسائی می کند! چنین اتفاقی بسیار جالب به نظر می رسد ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

تصور کنید که ساعت هوشمند سامسونگ را به دور مچ خود می بندید و این گجت بلافاصله از روی رگ های دست، شما را شناسائی می کند! چنین اتفاقی بسیار جالب به نظر می رسد و اگر دوست دارید در دنیای واقعی (نه خیال) آن را تجربه نمائید باید بدانید که به زودی محقق خواهد گشت.

غول تکنولوژی کره ای به تازگی در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالت متحده ی آمریکا پتنتی را به ثبت رسانده که به موجب آن، ساعت های هوشمند با استفاده از رگ های خونی دست می توانند صاحب اصلی خود را شناسائی و هویت او را تائید نمایند.

ساعت هوشمند ابتدا رگ را اسکن نموده و آن را با تصاویر آینده مقایسه می کند. برای این منظور احتمالا پوشیدنی سامسونگ از تکنولوژی مادون قرمز بهره خواهد گرفت.

پیش بینی می شود در آینده از فناوری به تصویر کشیده شده درون پتنت برای احراز هویت افراد و باز کردن درب ماشین ها و اتاق هتل ها بهره گرفته شود. همچنین می توان از این تلفن هوشمند برای تائید پرداخت های مالی از طریق موبایل نیز بهره گرفت.

با این تفاسیر احتمالا تکنولوژی مورد بحث در آینده نزدیک جایگزین حسگر تشخیص اثر انگشت یا وارد کردن رمز های عبور به صورت دستی خواهد شد.

پتنت مورد بحث با عنوان «ابزار پوشیدنی و روش کار با آن» به ثبت رسیده و در ابتدا درخواست ثبتش در ماه جولای ارائه گردید و اگر آنطور که امید می رود موثر واقع شود، حتی شاید بتواند راهگشای فناوری های پیشرفته تری همانند شناسائی از روی ضربان قلب افراد نیز بشود.

در ادامه می توانید روش کار این حسگر را به صورت تصویری نیز مشاهده نمائید.

 

Samsung-files-a-patent-for-technology-that-uses-a-persons-veins-to-verify-identification (1)-w600

Samsung-files-a-patent-for-technology-that-uses-a-persons-veins-to-verify-identification (2)-w600

Samsung-files-a-patent-for-technology-that-uses-a-persons-veins-to-verify-identification (3)-w600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی