ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا حیوانات نیز قابلیت تجربه بازی های ویدیویی را پیدا خواهند کرد؟

معرفی کینکت در سال 2009 نوید دوره تازه ای برای صنعت گیمینگ می داد؛ وسیله ای که مایکروسافت سعی داشت به واسطه آن نسل جدید بازی های حرکتی را استارت بزند. از حق نگذریم، نمایش ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

معرفی کینکت در سال 2009 نوید دوره تازه ای برای صنعت گیمینگ می داد؛ وسیله ای که مایکروسافت سعی داشت به واسطه آن نسل جدید بازی های حرکتی را استارت بزند. از حق نگذریم، نمایش های ابتدایی، رسیدن به این بلندپروازی را تا حدودی تضمین می کرد.

با این وجود، بی مهری های مایکروسافت موجب شد تا پتانسیل های کینکت به خوبی دیده نشده و عناوین موفق اندکی برای این دستگاه انتشار یابد. اکنون، به نظر می رسد محققان یکی از ویژگی های جدید وسیله مورد بحث را بالاخره کشف نمودند.

روز دوشنبه پروژه تحقیقاتی از سوی کارشناسان باغ وحش ملبورن، واقع در استرالیا، آغاز شد. هدف اصلی این آزمایش «چگونگی تعامل حیوانات با تکنولوژی» بود. بدین ترتیب، آنان به کمک محققان دانشگاه ملبورن بازی Zap را ساختند؛ عنوانی که با استفاده از سنسور سه بعدی کینکت، فضایی مجازی در اطراف ایجاد می کند.

بازی بسیار ساده بوده و در آن نقطه های قرمز رنگی با لمس شدن، پخش می شوند. نکته قابل توجه این است اورانگوتان ها [این حیوانات مورد آزمایش قرار گرفتند] با Zap ارتباط برقرار نموده و از آن لذت بردند.

xbox-kinect-animals
اورانگوتان 12 ساله ای با نام Malu در آزمایش مورد استفاده قرار گرفت. وی به نقطه های قرمز رنگ نزدیک شده و سعی می کرد آنان را ببوسد. این کار باعث می شود تا رنگ های بیشتری بتابد.

به عقیده Sally Sherwen، یکی از متخصصان باغ وحش، علت اصلی این تحقیقات به رفاه بیشتر حیوانات باز می گردد. وی اذعان نمود با وجود تکنولوژی ها امروزی، می توان تجربه های جدیدی برای اورانگوتان ها ایجاد کرد که در ارتقا رفتارهای مثبت و آسایش آنان تاثیر قابل توجهی داشته باشد. او در این رابطه گفت:

حیوانات در قفس هیچ نگرانی بابت غذا یا پناه گاه ندارند. پس باید با روش های دیگری خودشان را مشغول نمایند.

همچنین، پژوهشگران این مجموعه امیدوارند بازی هایی برای کینکت بسازند تا بیشتر به خصوصیات شخصی اورانگوتان ها نزدیک بوده و با آنان ارتباط بهتری برقرار کنند.

Kinect-Xbox
Marcus Carter، محقق دانشگان ملبورن، ادعا نمود این کار می تواند در افزایش امنیت باغ وحش ها نیز تاثیر بگذارد. انسان ها نیز قابلیت ارتباطی راحت تر با حیوانات مورد بحث را خواهند داشت.

برای اطلاعات بیشتر، در گذشته نیز شاهد استفاده از دستگاه هایی مانند: تبلت روی اورانگوتان ها بودیم. اما به دلیل ضررهای قابل پیش بینی، حضور یک انسان در کنار آنان الزامی می شد. شرون در ادامه افزود:

درسته آنان از تبلت ها لذت می بردند ولی هدف ما ارائه تجربه ای فراتر بود؛ چیزی که هر وقت خودشان خواستند از آن استفاده کنند. [چون تبلت ها برای همیشه در دسترس نبودند]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی