ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جمع‌بندی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [10 الی 17 بهمن]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدیوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

بخش اول - مقالات هفته

بازی های ویدیویی چگونه به یک سرگرمی پسرانه تبدیل شدند؟

jelly.0

رایلی مِیدای 4 ساله، در راهروی بخش عروسک های فروشگاهی واقع در شهر نیوبرگ ایالت نیویورک ایستاده. پشت سرش دیواری از عروسک های صورتی رنگ، عروسک هایی که لباس سرتاسر صورتی بر تن دارند قرار دارد. سمت چپش، توسط عروسک هایی با سرهای بزرگ احاطه شده، موهای مصنوعی و لوازمی برای آرایش این عروسک ها نیز به چشم می خورد. رایلی به هر سو که نگاه می کند چیزی جز پلاستیک هایی که با لباس های صورتی پوشیده شده اند پیدا نمی کند.

راهروی بعدی، مخصوص پسرهاست و خبری از رنگ صورتی نیست. اسلحه های پلاستیکی، مجسمه ابرقهرمان ها و ماشین های پلاستیکی، دیواری رنگارنگ را پدید آورده اند؛ آبی، سبز، نارنجی، قرمز و دیگر رنگ های زنده ای که چشم پسر بچه ها را درگیر خود می کند.

رایلی با موهای خرمایی و چتری اش، به راهروی مخصوص دخترها نگاه می کند، دست به کمر می زند و رو به دوربین پدر خود صحبتی می کند که تاکنون میلیون ها بار در یوتوب و بارهای در شبکه های تلویزیونی آمریکایی پخش شده.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

بررسی بازی The Witness؛ هزارتوی بی انتها

maxresdefault10

صنعت بازی سازی، امروزه به یکی از پردرآمدترین و قدرتمندترین صنایع بدل گشته. ناشر ها و استودیوهای بزرگی که چرخ این صنعت را می گردانند، در طول یک سال، صدها بازی با رنگ و لعاب های مختلف عرضه کنند.

شاید موفقیت تجاری روز افزون این صنعت، موجب افزایش کیفی و کمی بازی ها باشد، اما اگر بخواهیم کمی منفی باف، یا شاید هم حقیقت نگر باشیم، با یک نگاه به عناوین مختلف می بینیم که بازی های AAA، روز به روز تکراری تر می شوند و فقط جنبه درآمدزایی به خود می گیرند. عرضه سالانه بسیاری از سری های نام دار و در نتیجه افت کیفیت شان، کمبود محتوا در بازی ها و قیمت گذاری گزاف محتویات اضافه برای یک بازی، بیشتر موجب ترس و نگرانی مصرف کنندگان این صنعت شده تا آرامش خاطرشان.

اما برخی توسعه دهندگان و استودیو ها هستند که در این تاریکی، سراغ تجربه های جدید می روند، سعی می کنند کاری انجام دهند که تا کنون کم تر دیده شده، سعی می کنند یک عنوان انقلابی خلق کنند. The Witness هم یکی از همین دسته بازی هاست. عنوانی که در آن نه خبری از سلاح و دشمن است و نه صحنه های سینمایی خیره کننده. The Witness فقط روی یک محور استوار است و آن هم چیزی نیست جز پازل!

شاید گنجاندن بیش از 600 پازل در یک بازی، در نگاه اول خسته کننده باشد و مخاطبین با تعجب بگویند چطور چنین بازی ای کشش کافی را دارد؟ سازندگان The Witness چه ترفند هایی در بازی خود سوار کرده اند که بتوانند گیمر ها را به سمت بازی خود جذب کنند؟

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

بررسی بهترین کنترلرهای موجود برای گیمینگ روی پی سی و ویندوز 10

IMG_4124.0.0

ویندوز 10 بدون شک قابلیت های بی نظیر فراوانی دارد که هر یک به نوبه خود، گامی بزرگ در راستای بازگشت مایکروسافت به حوزه گیمینگ پی سی برداشته اند. شاید یکی از مهم ترین قابلیت های ویندوز 10، یکپارچه سازی آن با کنسول نسل هشتمی اکس باکس وان باشد. برای مثال اگر یک کنترلر اکس باکس وان در اختیار داشته باشید، می توانید از آن برای بازی روی پلتفرم پی سی بهره ببرید.

مسلم است که بخش اعظمی از پی سی گیمرها، ماوس و کیبورد را به هر گیم پد و کنترلری ترجیح می دهند؛ اما در سال های اخیر، کنترلرهای بسیار زیادی برای ویندوز 10 عرضه شده که هر یک، امکاناتی منحصر به فرد در اختیار دارندگان خود می گذارند؛ امکاناتی که گاه تجربه یک بازی را به کلی دگرگون کرده و آن را لذت بخش تر می سازد.

با توجه به عرضه گیم پدهای مختلف از سوی کمپانی هایی چون مایکروسافت، ریزر، والو و PowerA، شاید انتخاب بهترین کنترلر با قیمت و امکانات مناسب، کار سختی باشد. در این مقاله قصد داریم نگاهی بیندازیم به برخی از بهترین کنترلرهای داخل بازار و ویژگی های کلیدی هر یک را مورد بررسی قرار دهیم.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

از افسانه تا واقعیت؛ موسیقی متن ویدئوگیمی که کودکان را به خودکشی واداشت

maxresdefault1

شاید در نگاه عوام، عناوین Pokémon، بازی هایی شاد و مفرح باشند، تا حد زیادی هم این باور درست است، اما این سری راز های تاریکی هم دارد که معروف ترین آن ها، قطعا افسانه Lavdender Town است.

احتمالا این داستان را قبلا از اینترنت شنیده اید، بخصوص که به تازگی افسانه Lavdender Town بار دیگر در شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام، بر سر زبان ها آمده. موضوع عجیب در مورد این افسانه این است که هر چند مدت یک بار، در قالب داستانی ترسناک تر و مخوف تر از قبل دوباره شیوع می یابد.

انکار نمی کنیم، ما خود نمی دانیم این افسانه در چه حدی حقیقت دارد، اما چیزی که در مورد آن جالب این است که چطور پس از گذشت نزدیک به دو دهه، هنوز هم این داستان بین مردم می پیچد و بازگو می شود.

از آن جایی که این روز ها Lavender Town بار دیگر به یکی از موضوعات جنجالی تلگرام بدل گشته بود، بر آن شدیم تا بررسی کنیم و ببینیم به چه علتی، این داستان به راحتی از ذهن مردم پاک نمی شود.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

آیا زمان آن رسیده که Playstation 4 خود را به SSD تجهیز کنیم؟

ocz-trion-100-3274-007

زمان نصب و لودینگ بازی به یکی از مشکلات زجرآور کنسول های نسل هشتمی بدل گشته و بازیکنان روی هم رفته مدت زمان زیادی را در انتظار آغاز بازی مقابل مانیتور های خود به سر می برند. مشاهدات و بررسی ها نشان می دهد آخرین عنوان جهان بازی استودیو آوالانچ، Just Cause 3، در بدترین حالت به حدود دو دقیقه زمان برای لود شدن نیاز دارد! انتظار می رود همانند Bloodborne، در عنوان Just Cause 3 هم با عرضه شدن پچ از سمت سازندگان، این مشکل را مرتفع شود.

اما تا کی بازیکنان باید منتظر پچ برای رفع مشکل لودینگ های طولانی بمانند، البته اگر فرض کنیم پچی عرضه شود!؟ چرا سراغ یک راه حل دائمی نروند؟ اولین و البته تنها راه حلی که به ذهن می رسد، تعویض هارد درایو کنسول با SSD است.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

سرنوشت ویدیوگیمی که براساس فیلم بتمن کریستوفر نولان توسعه یافت چه شد؟

UNILAD-Screen-Shot-2015-09-08-at-15.34.336

به تازگی تصاویر و اطلاعات جدیدی از بازی کنسل شده بتمن انتشار یافته که ظاهرا قرار بود هم زمان با اکران فیلم The Dark Knight، ساخته کریستوفر نولان، به بازار عرضه شود. این بازی که Batman: The Dark Knight نامیده می شد، قرار بود در ماه ژوئن سال 2008 در دسترس عموم قرار گیرد اما به دلایل مختلفی که در این مقاله به آن ها خواهیم پرداخت، کنسل شد و دیگر هیچوقت سخنی از آن به میان نیامد.

در سال 2005 و هم زمان با عرضه فیلم Batman Begins، استودیوی Eurocom به کمک کمپانی الکترونیک آرتز در نقش ناشر، بازی ویدیویی جدیدی به همان نام عرضه کرد. بازی Batman Begins با وجود دریافت نمرات نسبتا ضعیف از منتقدین و کسب نمره میانگین 65 در وب سایت متاکریتیک، موفقیت تبلیغاتی قابل قبولی به همراه داشت.

پروژه Batman Begins از آن لحاظ مورد توجه قرار گرفت که صداگذاری تمام شخصیت های اصلی بازی، توسط بازیگران سرشناس همان فیلم مانند گری اولدمن، کریستین بیل، لیام نیسون، مورگان فریمن و سایر کادر بازیگری فیلم صورت گرفت. Batman Begins اگرچه از لحاظ فنی چندان عنوان درخور توجهی نبود، اما نوید آینده ای درخشان برای فرنچایز بتمن در صنعت بازی های ویدیویی می داد.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

بررسی Rise of the Tomb Raider؛ خیزش لارا کرافت

rise-of-the-tomb-raider1

بعد از چند سال رنگ باختگی و محو شدن از خاطرات، استودیو Crystal Dynamics، با ریبوت کردن سری Tomb Raider و عرضه عنوانی با همین نام در سال 2013، نشان داد که با وجود ظهور عناوین فوق العاده در ژانر ادونچر، عرصه هنوز برای لارا کرافت، یکی از نمادین ترین شخصیت های صنعت ویدیو گیم تنگ نشده.

توم ریدر که خود زمانی الهام بخش بود، در سری ریبوت، از عناوینی الهام گرفته که در زمان غیبتش، برای خود نامی دست و پا کردند. توم ریدر 2013 ثابت کرد که ریبوت کردن این سری، تصمیم درستی از سمت ناشر و استودیو سازنده بود، گیم پلی مدرن تر و لارا کرافتی باورپذیر تر، نشانگر بازگشت موفق این سری به دنیای ویدیو گیم بودند.

دو سال بعد از عرضه نخستین عنوان سری ریبوت، نوبت به ادامه ای برای آن رسید، Rise Of the Tomb Raider ثابت کرد موفقیت نسخه پیشین تصادفی نبوده و آینده برای لارا کرافت جدید، بسیار روشن است.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

بخش دوم - اخبار هفته

ویتنس رکورد فروش یک سال Braid را در یک هفته شکست

witness

جاناتان بلو، غریب به یک دهه پیش، با عرضه بازی Braid موفق شد تا اسم و رسمی برای خود به دست آورد. سال ها گذشت تا وی بالاخره بازی جدید خود را به بازار عرضه کرد و همانند عنوان قبلی، The Witness هم یک شاهکار است [بررسی دیجیاتو].

بازار بازی های ایندی یا مستقل حالا بزرگ تر از هر زمان دیگری است و اگر زمان عرضه Braid، تازه در حال شکل گرفتن بود، در حال حاضر به بلوغی نسبی رسیده است و هر ساله چندین عنوان ارزشمند در این دسته بندی به بازار عرضه می گردد.

جاناتان بلو، توسعه دهنده و طراحی بازی که چندی پیش در توییتر خود از رتبه اول The Witness در سایت های تورنت گله داشت، حالا به رکوردشکنی آن نسبت به Braid خبر می دهد. میزان فروشی که این بازی در عرضه یک هفته اول انتشار خود داشته، از میزان فروش یک سال Braid هم فراتر رفته و این یعنی تضمین ساخت بازی بزرگ بعدی از سوی Thekla Inc.

The Witness را همین حالا می توانید رو پلی استیشن 4 و پی سی خریداری کنید و از حل صدها پازل متنوع آن و کشف دانش پشت پرده بازی لذت ببرید. ویتنس عنوانی ارزشمند است و امید می رود که با حمایت بیشتر از جاناتال بلو، در آینده شاهد خلق آثاری ارزنده از سوی وی باشیم.

بتسدا تاریخ برگزاری کنفرانس E3 2016 خود را اعلام کرد

CaI2fvQUYAAR0JI

سال گذشته، کمپانی بتسدا برای اولین بار در طول تاریخ برگزاری نمایشگاه E3، کنفرانسی برگزار کرد و با نمایش چندین بازی بزرگ، شاید بتوان گفت که موفق ترین کنفرانس سال را داشت.

اما حالا، تقریبا 5 ماه تا شروع بزرگ ترین رویداد سال دنیای بازی های ویدیویی، نمایشگاه E3 زمان باقی مانده ولی شرکت ها کم کم از برنامه خود برای حضور در این گردهمایی می گویند. الکترونیک آرتز اخیرا اعلام نمود به جای تمرکز روی کنفرانس، رویدادهای عمومی بیشتری برگزار خواهد کرد تا مستقیما با مشتریان در ارتباط باشند و بتوانند تجربه های ارزشمند برای شان بسازند.

در نهایت، کنفرانس سال 2016 شرکت بتسدا در ساعت 06:30 صبح روز دوشنبه 24 خرداد (ساعت 19:00 روز 12 ژوئن) سال 1395 در لس آنجلس آمریکا برگزار خواهد شد احتمالا اولین لحظات از گیم پلی بازی DisHonored 2 و یا شاید حتی با اندکی رویاپروری، The Elder Scrolls بعدی را در آن ببینیم.

نمایشگاه E3 2016 از 14 الی 16 ژوئن برابر با 25 تا 27 خردادماه برگزار می گردد و چهار کمپانی مایکروسافت، الکترونیک آرتز، یوبیسافت و سونی نیز کنفرانس هایی در روز سه شنبه 13 ژوئن خواهند داشت. این احتمال می رود که نینتندو نیز در روز ابتدایی نمایشگاه از کنسول جدید خود پرده بردارد.

گزارش مالی نینتندو منتشر شد؛ Wii U همچنان ضعیف ترین کنسول بازار

chrome 2/2/2016 , 8:04:13 AM IR Information : Sales Data - Hardware and Software Sales Units - Google Chrome

سال گذشته، نینتندو بالاخره موفق شد پس از چندین فصل ناموفق، بالاخره از میزان درآمد کلی خود، سودی قابل توجه حاصل کند. این کمپانی توانسته بود از درآمد 1.86 میلیاردی اش، 278 میلیون دلار سود به دست آورد اما گزارش اخیر که در ارتباط با 9 ماه گذشته کمپانی منتشر شده، خبرهای خوبی به همراه ندارد.

کمپانی ژاپنی نینتندو حالا از ابتدا تاکنون 12.6 میلیون Wii U و 57.94 میلیون 3DS به فروش رسانده. تنها طی سه فصل نخستین سال مالی 2016 (یا به عبارتی 9 ماه گذشته)، این شرکت 3.06 میلیون Wii U و 5.88 میلیون 3DS در بازار جهانی فروخته است.

اگر فقط سه ماهه انتهایی را در نظر بگیریم، این رقم ها برای Wii U و 3DS به ترتیب 1.87 و 3.6 میلیون هستند. با این حال، فصل سوم سال مالی عموما پررونق ترین زمان سال است که نینتندو امسال در این بازه زمانی نسبت به سال های گذشته ضعیف تر عمل نموده.

در حال حاضر، ژاپنی ها در فروش سخت افزار خود با چالشی عظیم مواجه شده اند. این شرکت تاکنون هیچ کنسولی نداشته که تا این حد در فروش ضعیف عمل کند. به همین دلیل، کمپانی ساکن کیوتو قصد دارد تا طی سال جاری از کنسول نسل بعد خود پرده بردارد و به سرعت، خاطره شکست Wii U را فراموش کند.

در قیاس با کمپانی های دیگر، سونی موفق شده تا در عرض 2 سال، 36 میلیون پلی استیشن 4 و مایکروسافت در همین بازه زمانی، 19 میلیون اکس باکس وان بفروشد. با این حال، نینتندو کنسول خود را یک سال زودتر، یعنی اواخر 2012 به بازار فرستاد.

از سوی دیگر، کنسول دستی 3DS نیز موفق نشده تا فروش رویایی 150 میلیونی NDS را دوباره تکرار کند اما با این حال هنوز یک یا شاید دو سال دیگر فرصت باقی مانده باشد تا 3DS جایگاه بهتری در جداول فروش برای خود پیدا نماید.

بازی LEGO Marvel Avengers جدول فروش هفتگی عناوین انگلیس را به تصاحب خود درآورد

LEGO_Marvels_Avengers_E3_2015_IronMan_1434442066-768x432

بازی Call of Duty: Black Ops 3 برای 7 هفته متوالی در صدر جدول پرفروش ترین بازی های کشور انگلیس قرار داشت و توانست رکوردی جدید در میان عناوین این فرنچایز به ثبت برساند؛ با این حال، به نظر می رسد که با ورود LEGO Marvel Avengers این رویه تغییر کرده است.

به گزارش Gfk Chart-Track بازی LEGO Marvel Avengers توانست به صدر جدول پرفروش ترین بازی های هفته اخیر دست یابد و در همین حال، به هشتمین عنوان سری بازی LEGO بدل گردد که در هفته های ابتدایی عرضه خود، به چنین رتبه ای دست یافته است.

uk_charts_feb1_2016

گیمرهای انگلیسی که تا به امروز بارها علاقه خود به سری بازی LEGO را به اثبات رسانده اند، با کنار زدن Black Ops 3، کاری کردند که LEGO Marvel Avengers حتی فروشی بهتر از LEGO Marvel Super Heroes، که در سال 2013 عرضه شد، را تجربه کند و به سلطنت کال آو دیوتی پایان دهد. نکته جالب توجه اینجاست که Black Ops 3 علی رغم افزایش فروش 54 درصدی به دلیل تخفیف های جدید در هفته اخیر، توان رقابت با عنوان مورد بحث را نداشت و به رتبه دوم بسنده کرد.

از سوی دیگر اما، رتبه های سوم تا هفتم هم چنان در اختیار عناوینی چون فیفا 16، Tom Clancy's Rainbow Six Siege، استار وارز بتلفرانت، Grand Theft Auto V و Just Cause 3 دارد و تغییر چندانی در جدول فروش انگلیس به وجود نیامده است.

بازی Metal Gear Solid V به لطف تخفیف های خرده فروشی های انگلیس و نیز عرضه Metal Gear Online، توانست بار دیگر به جمع 10 بازی پرفروش بازگشته و رتبه هشتم را به خود اختصاص دهد. بازی Fallout 4 و نیز عنوان Resident Evil Origins Collection هم به ترتیب در مقام نهم و دهم قرار گرفتند تا پرونده بازی های پرفروش هفته گذشته نیز بسته شود.

عنوان The Witness به قربانی جدید تورنت تبدیل شد

CRR9B2 download concepts, to transfer data from internet.

رشد پلتفرم های آنلاینی مانند استیم، اسپاتیفای یا نت فلیکس تاثیر مثبت زیادی در کاهش پایرتینگ [خرید یا دانلود نسخه های غیر مجاز] داشت. با این وجود، همچنان شاهد حضور گسترده این معضل در صنعت سرگرمی هستیم. اکنون، به نظر می رسد The Witness به قربانی جدید تورنت بدل شده است.

بر اساس گفته جاناتان بلو، خالق بازی، افراد زیادی عنوان مورد بحث را به صورت غیر مجاز دانلود کرده اند. وی در این رابطه اذعان داشت ویتنس هم اکنون بیشترین دانلود غیر قانونی میان بازی ها را در تورنت دارد. بلو در توییتر خود نسبت به عاقبت مشکل یاد شده نوشت:

متاسفانه این کار کمکی به ما برای تولید اثر بعدیمان نخواهد کرد

چند ماه پیش، گزارشاتی از سوی Arxan Technologies، شرکتی در زمینه برنامه های امنیتی، نشان می داد ارزش کلی پایرتینگ بازی ها در سال 2014 حدود 74 میلیارد دلار بوده است. این مهم در صورتی به دست آمد که صنعت گیمینگ در آن سال تنها 83.6 میلیارد دلار درآمد زایی کرد.

ساخت ویتنس که حدود 7 سال طول به طول انجامید، در تاریخ 26 فوریه (6 بهمن) با قیمت 40 دلار عرضه گشت. با توجه به نقدها و امتیازات، بازی توانست موفقیت دیگری را برای کارنامه جاناتان بلو رقم زند.

دارندگان پلتفرم های پلی استیشن 4 و پی سی هم اکنون می توانند ویتنس را به صورت دیجیتالی خریداری کنند. در آینده نیز، شاهد عرضه بازی روی سیستم عامل iOS خواهیم بود. برای اطلاعات بیشتر، ESRB [سیستم درجه بندی سنی بازی های ویدیویی] انتشار آخرین ساخته جاناتان بلو را برای اکس باکس وان لو داد.

الکترونیک آرتز خبر از فروش 19 میلیون واحدی کنسول اکس باکس وان می دهد

xbox_one_green_hrimage

برخلاف سونی، کمپانی مایکروسافت چند وقتی است که تمایل زیادی به انتشار آمار مربوط به فروش کنسول اکس باکس وان خود نشان نمی دهد و در گزارش مالی اخیر کمپانی ردموندی نیز، اطلاعات چندانی از عملکرد کنسول نسل هشتمی آن ها به چشم نمی خورد. بسیاری معتقدند که این حرکت مایکروسافت، ارتباطی مستقیم با فروش بسیار موفقیت آمیز کنسول پلی استیشن 4 دارد و سونی، بازار کنسول های خانگی را به تصرف خود درآورده است.

در هرحال و علی رغم همه این مسائل، کمپانی الکترونیک آرتز به تازگی گزارشی درباره میزان فروش هر دو کنسول نسل هشتمی ارائه داده که اگرچه به صورت رسمی تایید نشده، اما می توان با استناد به آن صورت نسبی از میزان فروش اکس باکس وان مطلع شد. این کمپانی غول بازیسازی اعلام نموده که براساس تحلیل های انجام شده از سوی آن ها، مجموع فروش اکس باکس وان و پلی استیشن 4 به چیزی در حدود 55 میلیون واحد رسیده است.

اوایل ماه جاری میلادی، کمپانی سونی اعلام نمود که با در نظر گیری 5.7 میلیون واحد فروخته شده در تعطیلات کریسمس، فروش پلی استیشن 4 به مرز 36 میلیون واحد رسیده است. بنابراین با فرض اینکه آمار و ارقام الکترونیک آرتز موثق باشد، می توان به این نتیجه رسید که فروش اکس باکس وان در دو سال اخیر، حدود 19 میلیون واحد بوده است.

تفاوت بسیار فاحش دو کنسول نسل هشتم در میزان فروش، می تواند دلیل اصلی مایکروسافت برای سکوت خبری در این باره تلقی شود. کمپانی ردموندی اواخر سال 2014 اعلام نمود که اکس باکس وان به فروش 10 میلیونی رسیده و بعد از آن تمام تمرکز خود را روی ارائه آمار مربوط به رشد کاربران فعال سرویس اکس باکس لایو معطوف کرد.

البته باید خاطرنشان کرد که مایکروسافت دست روی دست نگذاشته و در تلاش است که با ارائه سرویس های مختلف و نیز عناوین انحصاری ارزشمند، عقب ماندگی خود را جبران کند. علاوه بر دو بازی انحصاری Halo 5: Guardians و فورتزا موتور اسپورت 6 که سال پیش عرضه شد، عناوینی چون Quantum Break ،Gears of War 4 و Crackdown 3 در دستور کار قرار دارند و تا پایان سال جاری میلادی، به دست طرفداران اکس باکس وان می رسند.

نینتندو نیز به دنبال تکنولوژی واقعیت مجازی می رود

Rift-930x507

نینتندو در حال حاضر اوقات خوشی را سپری نمی کند، اما با اپلیکیشن و بازی های موبایلی که در راه است و کنسول (احتمالا هیبریدی) NX، که امسال قرار است معرفی شود، آینده بسیار نویدبخش است. با این حال، موج واقعیت مجازی فرا رسیده و ژاپنی ها قرار نیست از آن باز بمانند.

براساس گزارش منتشر شده توسط سرکان توتو، تحلیلگر شناخته شده صنعت بازی، نینتندو در جلسه سرمایه گذاران خود به این مسئله اذعان داشته و گفته که جریان واقعیت مجازی را دنبال خواهند کرد. جز این، هیچ حرف دیگری از نقشه های آتی کمپانی به میان نیامده.

Wii U و 3DS فروش چندان بالایی تجربه نمی کنند و تمام امید نینتندو و سرمایه گذارانش به NX معطوف شده است. با این حال، آیا ماریو و زلدا می توانند سهمی از بازار 120 میلیارد دلاری واقعیت مجازی تا سال 2020 کسب کنند؟

نینتندو قرار نیست در برنامه آتی خود برای بازی های موبایل تغییری ایجاد کند و بنیان NX نیز نهاده شده. بنابراین، پلتفرم واقعیت مجازی نینتندو هر چه که باشد، احتمالا فارغ از کنسول اصلی شرکت خواهد بود و شاید حتی NX همان کنسول هیبریدی است که می تواند هدست واقعیت مجازی هم باشد، کسی چه می داند.

پیتر مولینیو، سازنده سری بازی Fable خبر بازنشستگی خود را تکذیب کرد

peter-moly

اوایل صبح روز گذشته، اکانت پیتر مولینیو، سازنده سری بازی Fable، مجموعه ای توییت در شبکه اجتماعی توییتر ارسال نمود که خبر از بازنشستگی وی می داد؛ اما دقایقی بعد مشخص شد که اکانت وی هک شده بوده است. در توییت های فرستاده شده از سوی هکر هم چنین گفته شده بود که بازی جدید مولینیو، یعنی Godus، نیز کنسل شده و دیگر عرضه نخواهد شد.

اما مولینیو دقایقی بعد از انتشار این خبر، کنترل اکانت خود را به دست گرفت و اعلام نمود که هیچ یک از اخبار مربوط به بازنشستگی وی یا متوقف شدن روند ساخت Godus حقیقت ندارد.

پیتر مولینیو، شهرت خود را تا حد زیادی مدیون ایجاد سبکی جدید به نام God Game است که برای اولین بار در بازی Populous وی مورد استفاده قرار گرفت. مولینیو هم چنین در نقش مغز متفکر عناوین ارزشمندی همچون Dungeon Keeper ،Black & White و نیز سری بازی Fable ظاهر شده است.

روند ساخت بازی جدید مولینیو تحت عنوان Godus، در سال 2012 و با جمع سرمایه عمومی شروع شد و از آن زمان، استودیوی تازه تاسیس 22cans مشغول به توسعه این عنوان بوده است. بازی مورد بحث، موفق به جذب سرمایه 850 هزار دلاری در وب سایت کیک استارتر شد و اعلام شده بود که ارتباطی مستقیم با اپلیکیشن Curiosity خواهد داشت؛ اپلیکیشنی که قرار بود زندگی برنده خود را دگرگون کند، اما ظاهرا مولینیو به قول خود عمل نکرد.

سونی در فصل پاییز اخیر، 8.4 میلیون واحد پلی استیشن 4 فروخته است

ps4_controller_big-1152x554

کمپانی سونی در راستای انتشار گزارش مالی خود از سه ماهه سوم سال مالی 2016، اعلام کرده که کنسول نسل هشتمی پلی استیشن 4، در این بازه زمانی به فروش 8.4 میلیون واحدی رسیده؛ این در حالیست که سونی در طی سال مالی 2015، به فروش کلی 14.8 میلیون واحدی رسیده بود و حالا در عرض سه ماه اخیر، به بیش از نیمی از آن رقم دست یافته است.

مدیران برند پلی استیشن سونی که حالا بیش از هر زمان دیگری از عملکرد و فروش 36 میلیون واحدی کنسول نسل هشتمی خود راضی اند، اعلام کرده اند که انتظار دارند که تا پایان سال مالی 2017، به فروش کلی 17.5 میلیون واحد برسند.

انتشار این آمار و ارقام نشان می دهد که کمپانی ژاپنی سونی علی رغم ضرر و زیان قابل توجهی که در بخش موبایل متحمل می شود، درآمدی معادل 4.89 میلیارد دلار از فروش پلی استیشن 4 کسب کرده و این روند موفقیت آمیز هم چنان ادامه دارد. در همین حال، الکترونیک آرتز نیز اعلام نموده که بنابر تحلیل ها انجام شده از سوی آنان، فروش اکس باکس وان حدود 19 میلیون واحد بوده است.

در هر صورت، سونی برنامه های جاه طلبانه زیادی برای سال 2016 دارد و انتظار می رود که عملکردی بسیار بهتر از خود به نمایش بگذارد. هدست واقعیت مجازی پلی استیشن، توجه قشر عظیمی از گیمرها را به خود جلب کرده و می تواند کمکی شایان به فروش کلی پلی استیشن 4 کند. از سوی دیگر عناوین انحصاری نظیر Uncharted 4: A Thief's End و The Last Guardian پلی استیشن 4 را به رقیبی جدی برای مایکروسافت و اکس باکس وان بدل می کند.

فروش بازی Metal Gear Solid V به 6 میلیون نسخه رسید

Metal-Gear-Solid-V-The-Phantom-Pain

کمپانی کونامی با توجه به پایان یافتن سه ماهه سوم سال مالی 2016، آمار فروش بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain را منتشر نموده که حکایت از عملکرد بی نظیر این عنوان دارد. کمپانی ژاپنی پیشتر اعلام کرده بود که 5 میلیون واحد از بازی متال گیر سالید 5 به بازار عرضه کرده است.

اما گزارش مالی جدید از این موضوع حکایت دارد که در بازه زمانی اکتبر تا دسامبر 2015، یک میلیون واحد دیگر از بازی مورد بحث به بازار تزریق شده است. بنابراین، تا به امروز، حدود 6 میلیون واحد از فانتوم پین به دست خرده فورشی ها رسیده که البته آمار واحدهای فروخته شده به مشتریان هنوز مشخص نیست.

فروش بی نظیر متال گیر سالید 5 با توجه به بازخورد مثبت منتقدان، چندان دور از ذهن نبود. بسیاری از منتقدین متال گیر سالید 5 را ستودند و در مراسم The Game Awards سال گذشته نیز، دو جایزه به این عنوان تعلق گرفت. البته با این وجود، بسیاری نیز عقیده داشتند که متال گیر سالید 5، از ریشه های خود دور شده و شباهت زیادی با نسخه های قبلی خود ندارد.

با وجود موفقیت این عنوان و نیز PES 2016، به نظر می رسد که کونامی برنامه های زیادی برای سال 2016 ندارد. در حال حاضر می دانیم که این کمپانی، تمایل عجیبی به ساخت بازی روی پلتفرم موبایل پیدا کرده و البته اخراج هیدئو کوجیما و نیز متوقف شدن پروژه ساخت چند بازی مختلف، کمک زیادی به آن ها نمی کند؛ با این حال سران کونامی دائما روی این موضوع تاکید ورزیده اند که ساخت بازی های AAA یا کلان بودجه را متوقف نخواهند کرد.

بازی بعدی Remedy بیشتر از عناوین پیشین شبیه یک سریال چند قسمتی خواهد شد

quantum_break_gamescom_2015_screen_5-600x338

پس از مکس پین، استودیو Remedy به سراغ ساخت بازی جدیدی رفت که آلن ویک نام گرفت؛ داستان در مورد نویسنده ای بود که با مشکلات خاصی دست و پنجه نرم می کرد و سفرش به یک ناحیه دور از شهر و هیاهو با مشکلات عجیبی همراه شد.

برای به حداکثر رساندن اثرگذاری داستان، نویسندگان و تیم توسعه دهنده بازی تصمیم گرفتند تا آلن ویک را در چند اپیزود منتشر کرده و در میانه های بازی، از تصاویر و ویدیوهایی استفاده کنند که به داستان رنگ و بوی خاص می دمید.

در کوانتوم بریک، این رویکرد قدرت بیشتری یافت و حالا شاهد لایو اکشن هایی هستیم که در دنیای واقعی فیلم برداری شده و ارتباط مستقیم با بازی دارند. ساکو لاتینن، کارگردان هنری بازی در گفتگو با اکس باکس اچیومنت گفت: «ما همیشه می خواستیم داستان سرایی در بازی ها را یک قدم جلو ببریم. آلن ویک به ما آموخت که از برنامه های تلویزیونی الهام بگیریم. کوانتوم بریک روی همین فوندانسیون بنا شده و قدم های بسیاری در زمینه فناوری چهره و کاراکتر برداشتیم تا حتی بهتر از قبل داستان سرایی کنیم.»

بر اساس گفته های لاتینن، کوانتوم بریک هم سعی دارد در هسته مرکزی خود، بازی اکشن خوبی باشد و هم تلاش می کند تا در افزودن یک برنامه تلویزیونی موفق ظاهر شود. او در انتها می گوید بازی بعدی که طراحی خواهد کرد، نشان دهنده بلوغ و تکامل درس هایی است که تاکنون آموخته اند.

کوانتوم بریک به صورت انحصاری برای اکس باکس وان در تاریخ 5 آوریل (17 فروردین) به بازار عرضه خواهد شد.

تاریخ انتشار بازی مستقل Superhot مشخص شد

superhot_scr2

بنابر اعلام رسمی استودیوی Superhot Team، بازی مستقل و متفاوت Superhot اواخر ماه جاری میلادی برای پلتفرم پی سی عرضه خواهد شد؛ در همین حال، عرضه نسخه اکس باکس وان بازی مورد بحث نیز به ماه آتی میلادی موکول شده است.

بازی Superhot برای اولین بار در همایش 7 روزه FPS Game Jam به نمایش درآمد و از آن روز به بعد، توجه بسیاری از گیمرها را به خود جلب نمود. بعد از این موفقیت، Superhot در وب سایت کیک استارتر گرفت و در مدت زمان کوتاهی، سرمایه مورد نیاز برای ساخت و توسعه آن به دست آمد.

Superhot از یک قانون ساده پیروی می کند؛ زمان تنها موقعی به حرکت در می آید که گیمر نیز در حال حرکت باشد. همن مکانیک ساده، جذابیتی وصف ناپذیر به بازی بخشیده که حتی حرفه ای ترین گیمرها را نیز به چالش می کشد. در همین حال، بازیکن باید با استفاده از منابع موجود در محیط، به مبارزه با دشمنان بپردازد. سازندگان بازی اعلام کرده اند که هیچ سلاح خاصی در اختیار گیمر گذاشته نمی شود و وی باید با استفاده از امکانات محیط، دشمنان را نابود کرده و سلاح های آنان را بردارد.

بازی Superhot قرار است که 25 فوریه (برابر با 6 اسفندماه) برای پلتفرم پی سی، مک و لینوکس عرضه شود. همانطور که گفته شد نیز، عرضه نسخه اکس باکس وان به ماه آتی موکول شده و هنوز تاریخ انتشار دقیقی ندارد.

دومین بازی موبایل نینتندو، براساس یکی از شخصیت های محبوب این کمپانی ساخته می شود

miitomo

وقتی نینتندو برای اولین بار اعلام نمود که قصد دارد چند بازی جدید برای پلتفرم موبایل عرضه کند، بسیاری از طرفداران این کمپانی ژاپنی به وجد آمدند. اما متاسفانه نینتندو با معرفی اولین بازی خود تحت عنوان Miitomo تا حدی از این اشتیاق کاست؛ چرا که اپلیکیشن مورد بحث، چندان شباهتی به یک بازی نداشته و بیشتر قالبی شبیه به یک شبکه اجتماعی دارد.

بعد از انتشار گزارش مالی ناامیدکننده نینتندو، کمپانی ساکن کیوتو حالا اعلام کرده است که بازی دوم آن ها، «یکی از شخصیت های محبوب» این شرکت را شامل خواهد شد و دیگر صرفا یک شبکه اجتماعی نخواهد بود. مدیر عامل نینتندو، تاتسومی کیمیشیما در حالی این خبر را تایید نمود که هنوز نمی دانیم که شاهد کدام یک از شخصیت های دوست داشتنی در بازی دوم خواهیم بود.

با انتشار این خبر، بسیاری امیدوار شده اند که شاهد عرضه عناوین مشهوری چون ماریو کارت، دانکی کونگ و یا افسانه زلدا روی پلتفرم موبایل باشیم. با این حال تحلیلگران اعتقاد دارند که بازی جدید کمپانی مورد بحث، احتمالا ارتباطی مستقیم با کنسول NX آن ها دارد. تحلیلگران اگرچه تصویر روشنی از آنچه در ذهن دارند ارائه نکرده اند، اما بر این باورند که نینتندو می خواهد با عرضه بازی موبایل خود، مرز میان گمینیگ روی کنسول و موبایل را از بین ببرد.

با وجود موفقیت چشمگیر سونی و مایکروسافت و فروش کلی 55 میلیون واحدی دو کنسول نسل هشتمی اکس باکس وان و پلی استیشن 4، نینتندو حالا بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از استراتژی های موثر است. ایجاد پلی میان گیمینگ موبایل و کنسول، می تواند به نینتندو در جذب مخاطبان بیشتر و تشکیل اکوسیستمی منسجم تر یاری برساند؛ البته بعید می رسد که این استراتژی کمکی به کسب درآمد بیشتر از سوی نینتندو کند. زیرا به گفته تحلیلگران، بازی های نینتندو عاری از میکروترنسکشن یا خریدهای درون برنامه ای خواهند بود تا موجبات نارضایتی طرفداران فراهم نشود.

بازی جدید لگو با محوریت فیلم Star Wars: The Force Awakens ساخته می شود

lego_star_wars_the_force_awakens_leak_image_2-600x337

ناشر سری بازی های ویدیویی لگو، کمپانی برادران وارنر، شب گذشته اعلام نمود که قصد دارد از دو پروژه جدید و بزرگ رونمایی کند. طبق معمول، خبرها کمی زودتر از موعد مقرر کمپانی به بیرون درز کردند و مشخص شد که بازی لگوی جدیدی با محوریت فیلم Star Wars: The Force Awakens در حال ساخت است.

بازی جدید، LEGO Star Wars: Force Awakens نامیده می شود و قرار است که طبق معمول بازی های لگویی الهام گرفته از فیلم های سینمایی، روند داستانی خاص خود را طی کند. بنابر توضیحات استور اکس باکس وان بازی جدید بخش های داستانی میان دو فیلم Return of the Jedi و Force Awakens را در خود جای خواهد داد.

با عرضه فیلم «جنگ های ستاره ای: نیرو برمی خیزد»، بسیاری از بازیسازان چنین فرصتی را غنیمت شمردند که ضمن ارائه محصولی قابل توجه به مخاطبان، خود نیز درآمدی کلان کسب کنند. بعد از کمپانی الکترونیک آرتز که با عرضه Star Wars: Battlefront درآمدی بالاتر از انتظار خود به دست آورد، حالا نوبت به کمپانی برادران وارنر رسیده که با فرنچایز دوست داشتنی لگو، این موفقیت را تکرار کند.

در تریلر انتشار یافته از بازی، گفته شده که باید در تاریخ 29 ژوئن (8 تیر) منتظر آن باشیم و به نظر می رسد که مثل همیشه، بازی روی تمام پلتفرم های حال حاضر دنیا عرضه خواهد شد؛ یعنی علاوه بر دارندگان پی سی و کنسول های نسل هشتم و هفتم، صاحبان کنسول های دستی نیز می توانند منتظر عرضه بازی باشند.

نسخه ریبوت بازی Need For Speed: Most Wanted برای مدت محدودی رایگان شد

need_for_speed_most_wanted

کمپانی الکترونیک آرتز به تازگی بازی Need For Speed: Most Wanted که در سال 2012 عرضه شد را به صورت رایگان در اختیار کاربران پی سی گذاشته است. الکترونیک آرتز با پلتفرم اوریجین خود، هر از چندی عناوینی را به صورت رایگان و در قالب سرویس On the House در اختیار کاربران می گذارد.

برای دریافت Need For Speed: Most Wanted پیش از هر چیز باید به یک اکانت اشتراک سرویس اوریجین دسترسی داشت؛ طبیعتا، ثبت نام در این سرویس کاملا رایگان است و به محض دریافت عناوین On the House، آن بازی ها برای همیشه در اکانت تان باقی خواهند ماند.

بازی قبلی رایگان سرویس On the House، عنوان نقش آفرینی Jade Empire استودیوی بایوور بود. پیش از این هم عناوینی چون Dead Space ،Plants Vs. Zombie و Battlefield 3 در اختیار مشترکین اوریجین قرار گرفته بود.

بازی Most Wanted برای اولین بار در سال 2005 عرضه شد و استودیوی Black Box با توسعه آن اسم و رسم بسیاری برای خود دست و پا کرد. با این حال در سال 2012، خالقین سری بازی Burnout مسئولیت تولید نسخه ریبوت Most Wanted را برعهده گرفتند و با ترکیب المان های رایج نید فور اسپید و Burnout، و نیز افزودن المان های جهان باز و بخش چندنفره، انقلابی اساسی در این فرنچایز پدید آوردند.

کارکنان سابق بلیزارد از بازی اپیزودی و ترسناک جدید خود در وب سایت کیک استارتر رونمایی کردند

broken

برخی از کارکنان سابق کمپانی بلیزارد به تازگی استودیوی جدیدی به نام Kollide Entertainment پدید آورده اند و قصد دارند بازی ترسناک و اپیزودی جدیدی به نام Broken تولید کنند. داستان این بازی سوم شخص و اکشن، در سال 2021 می گذرد و روایت زندگی یک افسر دریانوردی به نام لوگان کایل و خانواده وی است.

ماجرا از این قرار است که خانواده کایل، یک روز از خواب بیدار شده و خود را در محاصره موجودات تکامل یافته می یابند؛ موجوداتی که به دلیل حملات تروریستی و استفاده از سلاح های شیمیایی توسط یک گروه تندرو به وجود آمده اند. همان طور که از داستان بازی نیز پیداست، سازندگان از عناوینی چون The Last of Us، هاف لایف و The Walking Dead الهام گرفته اند؛ اما Kollide به دنبال ساخت عنوانی کاملا منحصر به فرد است.

بازی Broken فعلا روی وب سایت کیک استارتر آغاز به کار کرده و سازندگان از گیمرها خواسته اند که برای شروع ساخت این بازی، به آن ها کمک کنند. در حال حاضر، رقم 275 هزار دلار برای به پایان رسیدن مرحله «پیش-توسعه» تعیین شده است و بعد از جذب این سرمایه، رقم مورد نیاز برای مراحل بعدی کار نیز اعلام خواهد شد.

استودیوی Kollide در حال حاضر، جدولی مدون برای چگونگی استفاده از سرمایه به دست آمده تهیه نموده که می تواند روند جذب سرمایه گذار برای بازی را بهبود ببخشد. بسیاری از پروژه هایی که روی کیک استارتر شروع به کار می کنند، معمولا برنامه ریزی درستی برای کار خود ندارند و به تبع آن، در تولید محصول در زمان مقرر شکست می خورند.

گزارش مالی Take Two؛ فروش NBA 2K16 به 6 میلیون نسخه رسید

mafia-3-video-game

شرکت تیک تو یکی از بزرگترین کمپانی های صنعت بازیسازی بوده و با داشتن فرنچایزهایی مانند: سری GTA یا NBA هر ساله سود بسیار بالایی را کسب می کند. امروز این شرکت گزارش مالی خود تا پایان ماه دسامبر (10 دی) را منتشر کرد که نشان از فروش بالای عناوینش دارد.

بر اساس جزییات درج شده، عنوان محبوب NBA 2K16 توانست با فروش 6 میلیون نسخه، 72 درصد بیشتر از قسمت قبلی خود فروخته و رکوردی را در این سری بر جای بگذارد. نسخه های اندروید و iOS بازی نیز موفق شدند تا 60 درصد بیشتر از NBA 2K15 برای سیستم عامل های یاد شده بفروشند.

همان طور که انتظار می رفت، بخشی از گزارش به فروش سری جی تی ای اختصاص یافت. اطلاعات به دست آمده نشان می دهد جی تی ای 5 از زمان انتشار تاکنون فروش خود را به رقم بسیار بالای 60 میلیون نسخه رساند. البته این رقم تعداد نسخه های فروخته شده به خرده فروشی ها را نشان می دهد [به اصطلاح «شیپ»] و هنوز تعداد فروش به مصرف کننده مشخص نیست.

برای اطلاعات بیشتر، بازی در سال 2013 برای پلتفرم های پلی استیشن 3 و اکس باکس 360 عرضه شد و در کمتر از سه روز 1 میلیارد دلار فروش کرد. به واسطه این موفقیت، بازی زودتر از تمامی آثار صنعت سرگرمی [مانند: فیلم، کتاب و ...] به عدد عنوان شده دست یافت.

در سال های 2014 و 2015 نیز به ترتیب شاهد انتشار بازی روی کنسول های نسل هشتم و پی سی بودیم. با توجه به آمار منتشر شده در Steam Spy، وبسایتی که فروش بازی های استیم را مشخص می کند، بازی موفق شده تا حدود 4 میلیون نسخه تنها از طریق استیم بفروشد.زد

علاوه بر این، درآمد حاصل از جی تی ای آنلاین نیز رشد کرده و در تعطیلات سال گذشته رکوردی از خود به جای گذاشت. تیک تو امیدوار است این روند ادامه پیدا کند. ماه قبل گزارشاتی نشان می داد که از زمان انتشار آخرین قسمت جی تی ای تاکنون، محصولات این سری بیش از 2.3 میلیارد دلار برای تیک تو درآمد زایی کرده اند.

Take-Two-Interactive
فروش جی تی ای 5 در زمان انتشار آن قدر بالا بود که مدیر عاملان تیک تو را به 100 فرد ثروتمند کشور انگلیس تبدیل کرد. البته خود بازی نیز 7 رکورد گینس دارد!

تیک تو در ادامه افزود برای سال مالی 2017، که از 1 آوریل 2016 (13 فروردین) شروع می شود، آماده بوده و عناوین Battleborn [ساخته استودیو Gearbox - سازنده Borderlands] و Maifa 3 را خواهد داشت.

نکته قابل توجه این است خرده فروشی های معتبری مانند: آمازون، بست بای و گیم استاپ تاریخ عرضه بازی مورد بحث را ماه آوریل عنوان کرده بودند. با این وجود، تیک تو هنوز واکنشی نشان نداده و عنوان نمود که به زودی شاهد اطلاعات بیشتری خواهیم بود.

البته آنان در گزارش خود ذکر کردند که پروژه های جدیدی توسط زیر مجموعه های این شرکت در دست ساخت بوده که هنوز معرفی نشده اند. یکی از شایعات پیرامون این کمپانی به ساخت قسمت بعدی Red Dead باز می گردد.

واقعیت مجازی [Virtual Reality] از دیگر مواردی بود که بخشی از گزارش را به خود اختصاص داد. بر اساس گفته تیک تو، آنان منتظر بازخوردها نسبت به دستگاه های تکنولوژی مورد بحث و محبوبیتشان میان مردم هستند. همچنین، ارقامی از میزان درآمد کلی این شرکت در سه ماهه منتهی به 31 دسامبر (10 دی) به دست رسیده که در ادامه می توانید مشاهده کنید:

  • تیک تو درآمد کلی خود را 486.8 میلیون برآورد کرد. این رقم در مدت زمان مشابه سال گذشته 954 میلیون دلار بود. البته شرکت یاد شده از عملکرد خود راضی بوده و آن را فراتر از پیشبینی ها قلمداد نمود.
  • درآمد حاصل از بخش دیجیتالی، 213.6 میلیون دلار عنوان شد که 44 درصد از درآمد کلی را در بر می گیرد.
  • فروش خالص تیک تو با 22 درصد کاهش نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته، از 531 میلیون دلار به 414 میلیون دلار رسید.
  • درآمد خالص 99.7 میلیون دلار عنوان شد. این عدد در سال گذشته و بازه زمانی مشابه، 211.6 میلیون دلار بوده است.
  • تیک تو امیدوار است تا در سه ماهه پایانی سال مالی خود بین 260 تا 310 میلیون دلار درآمدزایی کرده و درآمد کلی خود در سال مالی 2016 را به 1.48 تا 1.53 میلیارد دلار برساند.
[توضیحات نویسنده: درآمد خالص (Net Income) با فروش خالص (Net Sales یا Net Revenue) تفاوت دارد. فروش خالص، تنها درآمد حالص از فروش به مشتری مد نظر است. در صورتی که درآمد خالص پس از محاسبه سود، زیان، مالیات و تعهدات دیگر به دست می آید]

فروش خیره کننده Amiibo ها در سه ماهه گذشته

amiibo-ed

در حال حاضر، شرایط اقتصادی، چندان به مراد حال نینتندو نیست. هر چند هنوز وضعیت این غول ژاپنی رو به وخامت نرفته، اما سود آن ها، سالانه رو به کاهش است و اعداد و ارقام حاصله، چندان مورد پسند سران شرکتی که زمانی بازار کنسول های خانگی دست شان بود نیست.

اما نینتندو جدا از کنسول های خانگی و دستی و نرم افزار، راه های دیگری هم برای پول سازی دارد، و یکی از برترین آن ها، اکشن فیگور های کوچک Amiibo بوده اند. این تندیس ها را، جدا از جنبه زیبایی شان و ارزشی که برای کلکسیونر ها دارند، می توان به بازی های مرتبط متصل کرد تا برخی آیتم ها و جوایز ویژه در آن بازی آزاد شود.

طبق گزارشات منتشر شده توسط نینتندو، مجموع فروش این تندیسک ها به رقم خیره کننده 9.9 میلیون واحد در سه ماهه اخیر رسیده، یعنی افزایش 54 درصدی نسبت به 6.4 میلیون واحد فروش در سه ماهه قبلی. شاید برای تان جالب باشید، اما این رقم حدودا دو برابر بیشتر از مجموع فروش Splatoon، پرفروش ترین بازی Wii U بوده.

هر چند Amiibo ها، همان طور که نینتندو معترف شده چندان ارزان قیمت نیستند، اما در اغلب موارد کمتر از یک بازی ویدیویی قیمت گذاری شده اند.

نکته قابل توجه دیگر، پر فروش ترین Amiibo در مناطق مختلف است. هر سه شخصیت Splatoon، پر فروش ترین Amiibo ها در ژاپن هستند، در حالی که در آمریکا، قدرت در دستان Link، شخصیت اصلی سری The Legend of Zelda است. لوله کش ایتالیایی هم به رتبه نخست در اروپا نایل شده.

ظاهرا بازار برای این تندیسک ها تازه گرم شده و به زودی، باید منتظر سری کاملی از Amiibo های جدید باشیم.

نسخه رایگان PES 2016 برای پی سی منتشر شد

pes_2016-600x337

تقریبا دو ماه پیش بود که قسمتی از PES 2016 به صورت رایگان برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 3 منتشر شد. این بخش ویژه، حالا از طریق استیم و وبسایت رسمی کونامی در اختیار پی سی گیمرها نیز قرار گرفته.

از امروز به بعد، کسانی که مایل به پرداخت 60 دلار برای انجام PES 2016 نیستند، می توانند با دانلود این بخش به صورت رایگان، وارد بازی شده و در حدی مقدماتی به انجام بازی بپردازند.

دقیقا مشابه ورژن پلی استیشن 4 و پلی استیشن 3، این قسمت رایگان حاوی Exhibition Mode خواهد بود که البته تنها با هفت تیم می توان وارد آن شد، تیم های باشگاهی و ملی، مثل بایرن مونیخ، برزیل و فرانسه.

همچنین، بخش Training یا تمرینی، قسمت myClub و همچنین قابلیت آنلاین بازی کردن نیز در اختیار کاربر قرار گرفته تا در صورت تمایل، به راحتی با دوستانش بازی کند. همین حالا می توانید با ساخت یک اکانت استیم و دانلود بازی، به سرورهای آنلاین PES 2016 دسترسی داشته باشید.

تاریخ انتشار بازی Doom مشخص شد [تماشا کنید]

Doom-4-3

کمپانی بتسدا به تازگی اعلام کرده که مخاطبان فرنچایز Doom باید در ماه مه میلادی یا اردیبهشت سال آتی شمسی منظر عرضه نسخه ریبوت بازی بمانند. پیش از این هم، شایعات زیادی درباره عرضه Doom در ماه مه به گوش می رسید و حتی چند سایت خرده فروشی، به اشتباه تاریخ انتشار بازی را لو داده بودند.

جدا از این، بتسدا از نسخه Collector's Edition بازی نیز رونمایی کرده که مجسمه 12 اینچی یکی از دشمنان بازی به نام Revenant را شامل می شود.مضاف بر آن، نسخه Collector's Edition از یک قاب فلزی به عنوام کاور بازی نیز بهره می برد و برای خرید این مجموعه باید رقم 119.99 دلار را پرداخت کرد.

DOOM_CE-1152x794

بتسدا اعلام نموده که گیمرها در صورت پیش خرید نسخه Standard Edition بازی Doom، به محتویات اضافه ای برای بخش چندنفره به نام Demon Multiplayer Pack دسترسی خواهند یافت که چند آیتم مختلف برای شخصی سازی با خود به همراه می آورد.

بازی Doom قرار است در تاریخ 13 مه (برابر با 24 اردیبهشت) برای سه پلتفرم پی سی، پلی استیشن 4 و اکس باکس وان عرضه شود. سازندگان بازی به تازگی تریلر جدیدی از بخش داستان آن عرضه کرده اند که که تماشای آن قطعا جالب خواهد بود:

بازی Assassin's Creed: Identity برای پلتفرم iOS معرفی شد [تماشا کنید]

assassins-creed-identity-2

کمپانی یوبی سافت به تازگی نسخه ای جدید از سری بازی Assassin's Creed را برای پلتفرم iOS معرفی نموده است. این بازی جدید که Assassin's Creed Identity نام دارد، با پیروی از سبک اکشن و نقش آفرینی، گیمر را در ایتالیای زمان رنسانس قرار داده و به وی اجازه می دهد که به شخصی سازی اساسین منحصر به فرد خود بپردازد.

علاوه بر امکان شخصی سازی، گیمر این توانایی را دارد که از میان 4 کلاس مختلف از اساسین ها، یکی را انتخاب کرده و با پیشروی در گیم پلی، وی را به استاد اساسین ها تبدیل کند. این 4 کلاس مختلف، The Berserker ،Shadow Blade ،Trickster و Thief نامیده می شوند و هر یک، توانایی های مختلفی هنگام مواجهه با دشمنان از خود به جای می گذارند.

assassins-creed-identity-4

مضاف بر همه این ها، Assassin's Creed Identity از بخش داستانی جدیدی به همراه مراحل جانبی فراوان بهره می برد. به کمک استیک مجازی داخل بازی و یا گیم پد فیزیکی نیز می توان طبق معمول، روی ساختمان های محیط حرکت کرد و حرکات مختلف پارکور را به نمایش گذاشت.

assassins-creed-identity-6

بنابر اعلام رسمی کمپانی یوبی سافت، گیمرها برای تجربه Identity حداقل به iOS 7 نیازمند خواهند بود و قدیمی ترین دستگاه هایی که از بازی پشتیبانی می کنند، آیپد 3 و آیفون 5 هستند. Assassin's Creed Identity قرار است که در تاریخ 25 فوریه (برابر با 6 اسفند) با قیمت 5 دلار روی اپ استور عرضه شود. در پایین می توانید تیزر رسمی بازی را مشاهده نمایید:

دیجیتال فاندری از برتری نسبی نسخه PS4 بازی The Division خبر می دهد

tom-clancys-the-division-listing-thumb-01-ps4-us-15jun15

بالاخره نسخه بتای The Division در دسترس کاربران قرار گرفت تا پیش از عرضه رسمی بازی بتوانیم نگاهی به آن داشته باشیم. یوبیسافت که سابقه خوشی در نمایش بازی های پر زرق و برق دارد، در زمان عرضه چندان مطمئن ظاهر نشده.

از Assassin's Creed Unity گرفته تا واچ داگز، همگی نمونه های شکست در ارائه آنچه نمایش داده شده بود هستند. The Division اما تا اینجای کار بسیار قدرتمند ظاهر شده. گویا این بازی را می توان پاسخ تام کلنسی فقید، به دستینی بانجی نام نهاد.

به هر روی، گرافیک نسخه ی بتای The Division از آنچه که در نمایشگاه E3 سال 2013 به نمایش درآمده بود قطعا ضعیف تر است، آن زمان هنوز خبری از پلی استیشن 4 و اکس باکس وان نبود و تقریبا دیدن چنین تصاویری به اندازه کافی غیر قابل باور بود.

اما حالا نسخه ی بتا روی هر سه پلتفرم پی سی، اکس باکس وان و پلی استیشن 4 قابل اجرا است. طبیعتا پی سی گیمرها می توانند با یک کارت گرافیک قدرتمند، The Division را به صورت 60 فریم هم اجرا کنند اما در کنسول، تعداد فریم روی 30 قفل شده.

تقریبا هر دو کنسول عملکردی عالی دارند و هیچ مشکل بزرگ گرافیکی دیده نمی شود اما نسخه اکس باکس وان در برخی مواقع دچار افت فریم نه چندان قابل توجهی می شود. ویدیوی زیر را تماشا کنید و خود به قضاوت بنشینید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی