ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

به نظر می رسد نخستین محصول بنچمارک شده از پروژه آرا یک تبلت باشد

اگر به خاطر داشته باشید، پس از جار و جنجال های فراوان و در میانه ی انتظار کاربران، مدتی پیش ناگهان اعلام شد که عرضه نخستین محصول پروژه آرا (اولین تلفن هوشمند ماژولار) تا سال ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

اگر به خاطر داشته باشید، پس از جار و جنجال های فراوان و در میانه ی انتظار کاربران، مدتی پیش ناگهان اعلام شد که عرضه نخستین محصول پروژه آرا (اولین تلفن هوشمند ماژولار) تا سال ۲۰۱۶ به تعویق افتاده است.

از آن زمان دیگر خبری از پیشرفت این پروژه در دست نبود، اما اکنون سرانجام نخستین نشانه های حیات این محصول در دنیای واقعی قابل مشاهده هستند، محصولی که البته بر خلاف انتظار ها به نظر می رسد تبلت باشد.

مبنای این پیشبینی بنچمارکی است که از محصول منتشر شده و در آن، نمایشگر دستگاه با رزولوشن ۱۰۸۰ و اندازه ۱۳.۸ اینچ ذکر شده است، موردی که البته اندکی تعجب برانگیز به شمار می رود، چرا که گوگل، موتورولا یا حتی Phoneblocks تاکنون هرگز اشاره ای به ساخت تبلت در پروژه آرا نداشته اند.

Project-Ara-Tablet-Bench

بر همین اساس می توان این احتمال را وارد دانست که اشتباه از سوی نرم افزار بنچمکارک صورت گرفته باشد. البته از سوی دیگر این امکان نیز وجود دارد که تولید کنندگان ساخت تلفن هوشمند را به پایان رسانده و آزمایش نخستین تبلت این پروژه را آغاز کرده باشند.

اما نمایشگر تنها خصوصیت ذکر شده در نخستین بنچمارک از پروژه آرا نیست و از دیگر ویژگی های دستگاه می توان به چیپست اسنپدراگون ۸۱۰ اشاره کرد که از ۴ هسته Cortex-A57 با قدرت ۱.۹ گیگاهرتز و ۴ هسته دیگر با قدرت ۱.۶ گیگاهرتز و معماری Cortex-A53 برای مصرف بهینه انرژی اشاره کرد.

محصول مورد بحث علاوه بر این از واحد پردازش گرافیکی ادرینو ۴۳۰، ۲.۷ گیگابایت حافظه رم، دوربین های ۴.۸ و ۰.۳ مگاپیکسلی در پشت و جلوی دستگاه بهره می برد. این ابزار موبایل همچنین از حسگرهای متنوعی مثل شتاب سنج، فشار سنج، قطب نما، ژیروسکوپ، حسگر نور، قدم شمار و حسگر مجاورت برخوردار است.

این ابزار موبایل علاوه بر این مثل اکثر محصولات دیگر به قابلیت های مرسوم از جمله بلوتوث، وای-فای، GPS و NFC تجهیز شده و ضمناً از سیم کارت نیز پشتیبانی می کند.

در پایان لازم است توجه داشته باشید که هرچند انتشار بنچمارک از پیشرفت قابل توجه پروژه حکایت دارد، اما تلفن هوشمند پروژه آرا که در سال ۲۰۱۳ معرفی شد هنوز به بازار عرضه نشده و در نتیجه اگر چنین تبلتی نیز در حال ساخت باشد، نمی توان انتظار داشت در آینده چندان نزدیک به شکل تجاری به بازار عرضه گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی