ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حتی تلفن های هوشمند فاقد رادیو نیز به چیپ دریافت موج FM مجهز هستند

تلفن هوشمند ابزاری پیچیده به حساب می آید که از قطعات بسیار متعددی برخوردار است، آنقدر متعدد که امکان دارد هرگز فرصت خودنمایی برای برخی از آنها فراهم نگردد. جالب است بدانید که چیپ رادیوی FM عمده ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

تلفن هوشمند ابزاری پیچیده به حساب می آید که از قطعات بسیار متعددی برخوردار است، آنقدر متعدد که امکان دارد هرگز فرصت خودنمایی برای برخی از آنها فراهم نگردد. جالب است بدانید که چیپ رادیوی FM عمده ترین نمونه به شمار می رود که در اکثر مادربوردهای تلفن هوشمند وجود دارد اما در حدود دو سوم آنها غیر فعال است.

یکی از مطلعین حوزه مخابراتی در این زمینه می گوید شرکت های  سامسونگ، اپل و LG از جمله سازندگانی هستند که چیپ رادیوی محصولات خود را غیر فعال می کنند و HTC و موتورولا نیز دو نمونه هستند که این قابلیت روی تلفن های هوشمند ساخت آنها فعال بوده و در اختیار مشتری قرار می گیرد.

البته این موضوع به سازندگان محدود نمی شود و بین اپراتورهای مخابراتی نیز عقاید متفاوتی در مورد آن وجود دارد، برای مثال شرکت Sprint تلفن های هوشمند را با چیپ رادیوی فعال ارائه می کند و T-Mobile و AT&T نیز از دیگر گزینه های موافق با این قابلیت هستند.

انجمن ملی رادیو و تلویزیون در کنار رادیوی ملی ایالات متحده نیز از دیگر نهادهایی هستند که پیشتر برای اجباری کردن فعال بودن چیپ رادیو در همه تلفن های هوشمند فعالیت هایی انجام داده اند.

این دو شرکت علاوه بر این، اپلیکیشنی رایگان طراحی کرده اند که قادر است چیپ رادیو را در ۵۸ تلفن هوشمند مختلف فعال سازد (البته توجه داشته باشید که این قابلیت بدون اتصال هدفون به دستگاه عمل نمی کند).

از سوی دیگر اما فعالین صنعت تلفن هوشمند ادعا می کنند که اکثر کاربران رادیوی FM را با پادکست و اپلیکیشن های استریم موسیقی جایگزین کرده و علاقه ای به استفاده از این فناوری قدیمی نخواهند داشت، چرا که در رادیو امکان دانلود و ساخت لیست آهنگ برای شخصی سازی پخش موسیقی و موارد دیگر وجود ندارد.

البته با وجود همه این قابلیت ها، رادیوی FM نیز از مزیت هایی برخوردار است، برای مثال لازم است بدانید که مصرف شارژ باتری توسط اپلیکیشن های استریم موسیقی بین ۳ تا ۵ برابر از چیپ رادیو بیشتر است.

علاوه بر این، رادیوی FM حتی در شرایط اضطراری مثل سیل و زلزله نیز در دسترس و بسیار سودمند خواهد بود، در حالی که اتصال اینترنت در چنین شرایطی معمولاً بسیار کند است و امکان اطلاع رسانی و استفاده از آن وجود ندارد.

آیا شما هم در زمره کاربرانی هستید که نرم افزارهای استریم موسیقی را با رادیو جایگزین کرده و فعال بودن یا نبودن این چیپ برایتان تفاوتی نخواهد داشت؟ نظرات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۹ بهمن ۱۳۹۴

    واقعا نمیدونم شرکت هایی مثل سامسونگ رادیو اف ام رو در محصولات خودشون غیر فعال کردن...

  • ali
    ali | ۱۸ بهمن ۱۳۹۴

    رو جی3 که امکان ضبط از رادیو وجود داره و میشه لیست پخش ساخت بقیه گوشی های رو نمی دونم!!

  • کامران
    کامران | ۱۸ بهمن ۱۳۹۴

    با رادیو کاری ندارم ، حدود 2ساله به شکل فعال میام دیجیاتو ولی به خدا تا چند ماه پیش هیچ دختری ندیده بودم بیاد دیجیاتو تا این که یه سری پرسیدم چرا هیچ دختری نمیاد دیجیاتو بعد سه چهارتا کامنت با اسم مریم و سارا وووو اومد وتا الان هم به شکل خیلی ضعیف این بانوان میان کامنت میزارن ، و از خودم و سوالم تشکر میکنم که سبب خیر شدم البته هویت کسی از رو کامنت معلوم نیست شاید دخترنمایی بیش نیست .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی