ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موبایل ها باعث می شوند در سال 2020 حجم ترافیک اینترنتی از مرز یک زتابایت نیز عبور نماید

بر اساس داده های آماری گردآوری شده توسط شرکت سیسکو که به بررسی ترافیک وب و ترندهای آن می پردازند، در سال 2016 میلادی شاهد این خواهیم بود که حجم ترافیک اینترنتی از یک زتابایت ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

بر اساس داده های آماری گردآوری شده توسط شرکت سیسکو که به بررسی ترافیک وب و ترندهای آن می پردازند، در سال 2016 میلادی شاهد این خواهیم بود که حجم ترافیک اینترنتی از یک زتابایت (zettabyte) نیز بیشتر شود.

زتابایت چیست؟ یک واحد از اطلاعات کامپیوتری محسوب می گردد که در زیر می توانید معادل های آن را مشاهده نمائید:

  • 1,000 اگزابایت
  • 1,000,000 پتابایت
  • 1,000,000,000 ترابایت
  • 1,000,000,000,000 گیگابایت
  • 1,000,000,000,000,000 مگابایت

با این ارقام حتما متوجه شده اید که یک زتابایت معادل حجم انبوهی از اطلاعات است که می توانید با آن یکهزار هارد درایو 10 ترابایتی را پر کنید.

جا دارد اشاره نمائیم، این افزایش زیاد ترافیک اینترنتی عمدتا به واسطه تلفن های هوشمند، لپ تاپ و تبلت ها صورت پذیرفته. از زمانی که در سال 2000 میلادی نخستین موبایل دوربین دار وارد بازار گشت تعداد کاربران این وسایل نیز 5 برابر بیشتر شد. پیرو همین امر، سیسکو تخمین زده در سال 2020 میلادی تعداد کاربران اسمارت فون به 5.5 میلیارد نفر خواهد رسید.

«دوگ وبستر»، معاون بخش تامین خدمات سیسکو، در این رابطه اظهار داشته: «برای نیازهای ارتباطی کاربران و حفظ امنیت آنها در فضای مجازی در سال های آینده به نوآوری های مخابراتی موبایل همانند شبکه های 5G و وای فای بیشتری نیاز است. ناگفته نماند که در همین رابطه، پیشرفت در اینترنت اشیاء نیز برای جوامع، شرکت ها و کاربران مزایای بسیاری به همراه خواهد داشت.»

همان طور که شاید خودتان هم بدانید اپلیکیشن های فیلم برداری و به اشتراک گذاری ویدئوها با موبایل یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های تلفن هوشمند به شمار می رود. دلیل آن هم اتصالات پر سرعت تر اینترنتی همانند شبکه 4G LTE است که امکان ارسال و دریافت ویدئو با رزولوشن بالاتر را ممکن ساخته اند.

به نطر نمی رسد تمایل به استفاده از چنین امکانات آنلاینی در سال های آتی کاهش بیابد و درست برعکس، سیسکو در این رابطه پیش بینی نموده در سال 2020 میلادی، ترافیک داده های موبایلی در جهان به 30.6 اگزابایت در هر ماه خواهد رسید و این در حالیست که این میزان در حال حاضر 3.7 اگزابایت است. همچنین گفته می شود در 4 سال آینده 81 تریلیون عکس و 7 تریلیون ویدئو کلیپ در وب نمایش داده خواهد شد.

شرکت های ارائه دهنده خدمات رسانه ای و اینترنتی باعث و بانی اصلی این وابستگی به اینترنت به شمار می روند به طوری که انتظار می رود در 4 سال آینده شاهد هات اسپات های وای فای بیشتری در دنیا باشیم. در همین رابطه سیسکو نیز گمانه زنی نموده تعداد هات اسپات های وای فای با احتساب موارد خانگی، 7 برابر بیشتر از سال 2015 خواهد بود و از 64 میلیون به 432 میلیون خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • حامد
    حامد | ۱۸ بهمن ۱۳۹۴

    اشتباه ننوشتید؟ 1000 تا هارد 10 ترابایتی میشه 10000 ترابایت. در صورتی که 1 زتابایت 1 میلیارد ترابایته. تو متن اصلی هم نوشته 100 هزار هارد 10 ترابایتی.

    • masoud1990
      masoud1990 | ۱۸ بهمن ۱۳۹۴

      اره منم داشتم به همین فکر میکردم !
      هی داشتم پیش خودم حساب کتاب میکردم میدیم چور در نمیتئ اولس فکر کردم سوادم نم کشیده :v
      دیجیاتو دقت کن :D ^_^

مطالب پیشنهادی