ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عملکرد تایم لاین تازه توئیتر چگونه خواهد بود؟

روز جمعه همین هفته، گزارشی در سایت BuzzFeed منتشر شد که نشان می داد توئیتر در تلاش است تا الگوریتم تازه ای را معرفی کرده و فید آن شکل و شمایلی شبیه به فیسبوک پیدا کند. این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

روز جمعه همین هفته، گزارشی در سایت BuzzFeed منتشر شد که نشان می داد توئیتر در تلاش است تا الگوریتم تازه ای را معرفی کرده و فید آن شکل و شمایلی شبیه به فیسبوک پیدا کند.

این خبر، نگرانی زیادی را در میان کاربران شبکه اجتماعی یاد شده برپا کرد چراکه در صورت تبدیل شدن آن به نوعی قابلیت پیش فرض، توئیت ها به صورت تصادفی و بدون پیروی از نظمی خاص نمایش داده می شوند.

جک دورسی مدیرعامل شرکت مورد بحث نیز امروز صبح با ارسال توئیت هایی تلاش کرد تا اندکی از نگرانی کاربران در این رابطه بکاهد اما ماهیت کلی گزارش منتشر شده را هم نفی نکرد.

به دنبال همین مساله، کاربرانی که دنبال کننده های بیشتری در توئیتر دارند تهدید کردند که استفاده از این شبکه اجتماعی را تحریم خواهند کرد و آنطور که در برخی گزارشات آمده، این تغییرات از هفته جاری عملیاتی می شوند.

در ادامه این مطلب قصد داریم جزئیات و اطلاعات تازه ای را در مورد شبکه اجتماعی یاد شده با شما در میان بگذاریم.

خوب بگذارید در ابتدا ببینیم که تایم لاین جدید اکانت توئیتر شما چه شکل و شمایلی پیدا خواهد کرد؟ با ذکر این نکته که نسخه نهایی قطعا اختلافاتی با این تصویر دارد، باید بگوییم که تایم لاین جدید تا حدود زیادی شبیه به نسخه قدیمی اش است. در این بخش می خواهیم اسکرین شات به دست آمده از کاربری را در اختیارتان قرار دهیم که برای مدت چندین ماه امکان تست تایم لاین جدید را داشته است.

ImageJoiner-2016-02-06_at_1.41.57_PM.0

با نگاهی دقیق تر درخواهید یافت که توئیت ها نظم و ترتیب خود را از دست داده اند: در این مورد خاص، همانطور که مشاهده می کنید چند توئیت مربوط به 9 یا 10 ساعت قبل زودتر از توئیتی نمایش داده شده اند که دو ساعت قبل منتشر شده است.

اما اسکرین شات هایی مانند این ماه هاست که در فضای مجازی دست به دست می شوند و آنچه اهمیت دارد این است که تایم لاین جدید در عمل چطور کار خواهد کرد.

الگوریتمی که چینش توئیت ها در تایم لاین شما را تغییر می دهد برپایه همان الگوریتمی است که توئیت ها را برحسب قابلیت موسوم به «while you were away» یا «زمانی که دور بوده اید» رتبه بندی می کند و حدودا دو سال پیش معرفی شد.

بهترین راه برای تجسم تایم لاین جدید این است که آن را به عنوان نسخه ای بسط یافته از این قابلیت در نظر بگیرید. کافیست یک روز کامل به اکانت خود سر نزنید و وقتی این اپ را مجددا باز کردید مهم ترین توئیت ها را مشاهده خواهید کرد.

اگر اکانت خود را در روز چندین مرتبه چک کنید، چندین توئیت را به سبک «زمانی که دور بوده اید» خواهید دید که در میان موارد چیده شده برحسب تقدم و تاخر زمانی به نمایش در آمده اند.

و نکته دیگر اینکه هر زمان تلاش کنید با کشیدن صفحه به پایین فید خود را به روز کنید، فید به ترتیب تاریخی معکوس نمایش داده شده و شکل معمولش را پیدا می کند.

برای آنکه درک بهتری در این رابطه داشته باشید، کافیست که تایم لاین خود را به پایین اسکرول نمایید. در این صورت صفحه شبیه به یکی از صفحات سایت ردیت است و ابتدا محبوب ترین مطالب را نشان میدهد.

حال اگر به سمت عقب اسکرول نمایید، در خواهید یافت که فید توئیت ها همان شمایل معمولش را پیدا کرده و به صورت زمانی معکوس نمایش داده می شود.

یکی از افرادی که در ماه های اخیر این تایم لاین را تست کرده اظهار داشته که فید جدید، پست های مرتبط به توئیت های محبوب را هم، در صورتی که بخواهید در مطالب عمیق تر شوید برایتان نمایش می دهد.

در هر حال، این توئیتر جدید است که به صورت پیش فرض قرار شده به نمایش در آید اما کاربران این امکان را می یابند که در صورت عدم تمایل، از تایم لاین جدید خارج شده و اکانت خو را به همان سبک قدیم داشته باشند.

Paul Rosania یکی از کارکنان سابق توئیتر که مدیریت محصول تایم لاین جدید را بر عهده داشت در این باره گفته است: در یک فید خبری که کاملا برحسب تقدم و تاخر زمانی چیده شده باشد، کیفیت توئیت ها هم به صورت «تصادفی» توزیع می شود. به بیان دیگر، اگر توئیتی را از دست بدهید، دیگر امکان دیدنش را نخواهید داشت ولی همچنان باز هم امکان دیدن توئیت ها خوب دیگر را دارید. اما روزی فرا می رسد که توئیت هایی که می بینید از این جالب تر خواهند شد و مواردی که از دست می دهید دیگر اهمیت سابق را نخواهند داشت. جالب ترین بخش ماجرا هم اینجاست که حتی متوجه این مساله نمی شوید، تصورتان این است که متوجه می شوید در حالی که اینطور نیست.

در همین راستا، خبرنگار ورج نیز با دو تن از کاربرانی که ماه هاست تایم لاین جدید را تست می کنند صحبت کرده و ظاهرا هیچیک از آن دو نفر، آن را دوست نداشته اند.

رابین بانی یکی از این افراد است که در همین رابطه گفت: من شروع کردم به عادت کردن به تایم لاین جدید اما تصور می کنم ایده جدید پیاده سازی شده روی توئیتر وحشتناک است.

او ادامه داد: در تایم لاین تازه، گفتگوها از هم گسسته می شوند و وقتی برخی از کاربران به صورت زنده مشغول ارسال توئیت در مورد رویدادی بودند آن توئیت ها در سرتاسر تایم لاین من به صورت پراکنده نمایش داده می شدند و در نتیجه دنبال کردن رویداد بسیار دشوار می شد و این، یکی از اصلی ترین ارزش های توئیتر را از بین می برد.

کاربر دیگر Coady DiBiase است که تنها اندکی در مورد این تغییرات دیدگاهش مثبت بود. او دراین باره گفت: تایم لاین جدید در مواردی که توئیت های جالب را از دست داده ام بسیار به کار می آید اما با ایده اصلی توئیتر فاصله دارد و به همین خاطر می توانم بگوییم که باعث پیچیده تر شدن فرایند استفاده می شود.

حالا می دانیم که الگوریتم تازه توئیتر چطور کار می کند اما به غیر از افرادی که الگوریتم جدید را مورد استفاده قرار داده اند، دقیقا مشخص نیست که حس کار کردن با تایم لاین جدید چگونه است و قطعا در هفته جاری به اطلاعات بیشتری در این باره دست خواهیم یافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی