ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درگ ریس هفته؛ آریل نومد VS رنجرور SVR [تماشا کنید]

یکی از هیجان انگیز ترین آزمایش های فنی رایج برای سنجش قابلیت خودروها، تست درگ (شتاب) است. در این آزمایش هر خودرویی که مسیر مستقیم 407 متری را سریع تر طی کند، برنده رقابت خواهد ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

یکی از هیجان انگیز ترین آزمایش های فنی رایج برای سنجش قابلیت خودروها، تست درگ (شتاب) است. در این آزمایش هر خودرویی که مسیر مستقیم 407 متری را سریع تر طی کند، برنده رقابت خواهد بود.

این تست در سیستم آمریکایی به مسیر یک چهارم مایل هم معروف است. از این به بعد سعی می کنیم هر هفته با ویدیوی از این دسته تست ها همراه شما باشیم. در واقع تست درگ معیار دقیقی برای مشخص کرن سرعت و شتاب در همه کلاس های دنیای خودروسازی است.

در اولین قسمت به سراغ دو گزینه غیرمعمول رفته ایم. آریل نومد و رنجرور SVR در کلاس خودروهای مخصوص خارج جاده ای و تپه نوردی قرار دارند. اما یکی از این مدل ها به قدری قدرتمند و پیشرفته است که می تواند مسیر درگ را سریع تر از بسیاری از خودروهای اسپرت طی کند و دیگری آنقدر ظاهر عجیب و استثنایی دارد که در لحظه اول به نظر می رسد مخصوص جاده های شهری نباشد.

با این وجود آریل نومد این خودرو توانایی دریافت پلاک و حضور در خیابان را دارد. نومد با وزن 700 کیلوگرمی خود، در مقابل کوه نورد 2335 کیلوگرمی شرکت رنجرور قرار خواهد گرفت.

در زمینه قدرت، رنجرور 542 اسب بخار و آریل 232 اسب بخار نیرو تولید می کنند. رنجرور مجهز به سیتم چهارچرخ متحرک است.

اما آریل تنها قدرت را به چرخ های عقب روانه می کند. نسبت قدرت به وزن آریل به دلیل وزن بسیار کمش در حدود331 اسب بخار به ازای هر تن است و نسبت قدرت به وزن رنجرور 232 اسب بخار به ازای هر تن است.

شاخص قدرت به وزن مهمترین عدد در زمینه پیش بینی توان شتاب گیری یک خودرو است و این در حالیست که بسیاری افراد قدرت بیشتر را نشانه برتری عملکرد می دانند، اما ویدیو زیر مهم بودن مسئله وزن را یاد آور می شود.

بیش از این گزاف نمی گوییم و شما را به دیدن اولین درگ ریس هفته دعوت می نماییم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی