ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

نمایی متفاوت از فرایند فرود راکت چند بار مصرف بلو اوریجین [تماشا کنید]

تا به حال احتمالا ویدئوهای مربوط به فرود راکت New Shepard بلو اوریجین را از زوایای مختلف مشاهده کرده اید، اما حالا به لطف ویدئویی که از سوی این شرکت منتشر شده می توانید فرایند به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

تا به حال احتمالا ویدئوهای مربوط به فرود راکت New Shepard بلو اوریجین را از زوایای مختلف مشاهده کرده اید، اما حالا به لطف ویدئویی که از سوی این شرکت منتشر شده می توانید فرایند به زمین نشستن راکت را از داخل آن نظاره گر باشید.

این شرکت که سرپرستی اش را جف بزوس مدیرعامل آمازون برعهده دارد اخیرا ویدئویی را از فرایند فرود دوم راکت یاد شده در تاریخ 22 ژانویه منتشر کرده که از طریق دوربین نصب شده روی شتاب دهنده اش تهیه شده و تنها شش ثانیه طول می کشد.

در این تصاویر، فرایند باز شدن پایه های New Shepard را می بینید و سپس مشاهده می کنید که راکت موتورهای خود را مجددا روشن می کند تا روی زمین فرود بیاید.

سال گذشته وقتی خبر رسید که بلو اوریجین توانسته است با موفقیت New Shepard را به فضا پرتاب کرده و مجددا آن را روی زمین فرود بیاورد جنجال خبری عظیمی در جامعه فضایی به راه افتاد.

این کاری بود که تا آن زمان مانندش انجام نشده بود هرچند که طولی نکشید اسپیس اکس هم فالکون 9 را با موفقیت روی زمین فرود آورد. اما بلو اوریجین بار دیگر در ماه ژانویه خبرساز شد و فاش ساخت که توانسته راکت سال قبل را بار دیگر به فضا پرتاب کرده و روی زمین فرود بیاورد. در واقع این بار شرکت مورد بحث توانسته بود یک راکت چند بار مصرف را مورد استفاده مجدد قرار دهد.

در حال حاضر New Shepard تنها وسیله نقلیه بلو اوریجین است: این راکت به گونه ای طراحی شده که بتواند انسان را به فضای زیر مداری بفرستد؛ یعنی جایی که مسافران می توانند برای مدت چهار دقیقه بی وزنی را تجربه نمایند.

اما این شرکت در نظر دارد که با راکت های خود حتی از این هم فراتر رود. بزوس پیشتر اعلام کرده بود که بلو اوریجین سه سالی است مشغول توسعه راکتی با قابلیت رسیدن به مدار است.

او در ادامه وعده داده که امسال جزئیات بیشتری را در مورد این راکت در اختیار مخاطبان قرار خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی