ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چین عکس های نخستین فرود کاوشگر خود روی سطح ماه را منتشر نمود

در اواخر ماه گذشته میلادی، مرکز «برنامه کشف ماه چین» تصاویری از نخستین فرود خود بر روی ماه منتشر نمود. این ماموریت در اصل در سال 2013 میلادی، وقتی که کاوشگر چینی به نام Yutu ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۹:۱۵

در اواخر ماه گذشته میلادی، مرکز «برنامه کشف ماه چین» تصاویری از نخستین فرود خود بر روی ماه منتشر نمود.

این ماموریت در اصل در سال 2013 میلادی، وقتی که کاوشگر چینی به نام Yutu در یکی از بزرگ ترین گودال های منظومه خورشیدی به نام Mare Imbrium به مفهوم «دریای رگبارها» فرود آمد، صورت پذیرفته بود.

این کاوشگر بیشتر از بقیه سفینه های ارسالی تصویر از ماه گردآوری نموده و در این زمینه تاریخ ساز گشته. به واسطه Yutu می توانید به خوبی زوایای مختلف گودال یاد شده را مشاهده نموده و با دریاوارهای کره ماه بیشتر آشنا شوید.

جا دارد اشاره کنیم تصاویری که در ادامه مشاهده خواهید کرد نسخه های به هم وصل شده از چندین عکس هستند که توسط سایت منبع صورت پذیرفته. با ما همراه باشید.

پس از دهه 1970 میلادی این نخستین باری بود یک سفینه زمینی بر روی کره ماه فرود می آمد. منظره ای که در این عکس می بینید، نخستین تماس فرودگر روی سطح ماه است که در تاریخ 14 دسامبر سال 2013 روی داده و 7.5 ساعت پس از آن نیز کاوشگر Yutu به طور کامل روی ماه مستقر شده.
پس از دهه 1970 میلادی این نخستین باری بود یک سفینه زمینی بر روی کره ماه فرود می آمد. منظره ای که در این عکس می بینید، نخستین تماس فرودگر روی سطح ماه است که در تاریخ 14 دسامبر سال 2013 روی داده و 7.5 ساعت پس از آن نیز کاوشگر Yutu به طور کامل روی ماه مستقر شده.
2-w600
در این تصویر کاوشگر Yutu را مشاهده می کنید که روی سطح ماه حرکت می نماید. کاوشگر یاد شده پس از یک ماه توان حرکتی خود را از دست داد اما همچنان تا چندین ماه به زمین اطلاعات مخابره می نمود تا اینکه در آبان همان سال رکورد ارسال داده از ماه را شکست.
3-w600
مهندسان چینی دوربین ها را بالا و زیر فرودگر و کاوشگر یوتو نصب نموده بودند - این عکس در تاریخ 13 ژانویه سال 2014 میلادی یعنی دو روز پیش از اینکه کاوشگر مورد بحث توان حرکتی خود را از دست بدهد گرفته شده.
4-w600
مهندسان دو ابزار اساسی به یوتو وصل نموده بودند که یکی از آنها برای حفر زمین تا 30 متر و تهیه نمونه هایی از بافت و عمق خاک استفاده می گشت و دیگری نیز برای تحلیل عناصر شیمیایی موجود در سطح ماه کاربرد داشت.
5-w600
همین کاوشگر بود که توانست بزرگ ترین دریاواره کره ماه به نام Mare Imbrium را کشف نماید. این دریای رگبارها درست در نقطه مقابل محلی که ناسا و روسیه ماهواره های خود را فرود می آورند قرار دارد. همچنین باید گفت یوتو توانست شواهدی از 9 لایه سنگی در زیر سطح این دریاواره پیدا نماید که با تمامی فرضیاتی که تاکنون دانشمندان به آن اعتقاد داشتند، متفاوت بود.
6-w600
تاکنون فقط این کاوشگر چینی توانسته بر سطح ماه فرود بیاید اما آخری نخواهد بود. چینی ها در نظر دارند فرودگر دیگری مشابه یوتو را تا آخر سال 2018 میلادی روی سطح ماه فرود بیاورند.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۱۹ بهمن ۱۳۹۴

    چه جالب عکسای کاوشگر چینی هم ستاره در ماه نشون نمیده نکنه چینیوودی باشه لول امیدوارم با این اتفاق طرفدار نظریه توطئه از رو برند

    • s.s.b
      s.s.b | ۱۹ بهمن ۱۳۹۴

      چه جالب عکسای کاوشگر چینی هم ستاره در اسمان ماه نشون نمیده نکنه چینیوودی باشه لول امیدوارم با این اتفاق طرفدار نظریه توطئه از رو برند

  • pouya
    pouya | ۱۸ بهمن ۱۳۹۴

    بامدیریت چه میکنند
    هند چین
    ما هم هنوز داریم چاه نفت خودمون را میخوام اگه بشه خدا بخواد راه بندازیم پول نفت خرج کنیم برای واردات از چین
    چین پول ما را ببره تو علوم فنون فناوری
    ما بیشتر مصرف کننده بشیم
    تا نفت تمام بشه بریم سر فروش چیزای دیگمون

  • ali
    ali | ۱۸ بهمن ۱۳۹۴

    الان که طرفداران فرضیه توطئه سر برسن آسمون و ریسمون ببافن ?

مطالب پیشنهادی