ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انبوه اپلیکیشن های تقلبی؛ مشکل بزرگ ویندوز 10 موبایل که باید سریع تر مرتفع شود

سه ماهه آخری سال 2015 ابدا برای ویندوز 10 موبایل خوب نبود و در این بازه تنها 4.5 میلیون دستگاه لومیای مبتنی بر این سیستم عامل به فروش رفتند. این میزان فروش افتی 57 درصدی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

سه ماهه آخری سال 2015 ابدا برای ویندوز 10 موبایل خوب نبود و در این بازه تنها 4.5 میلیون دستگاه لومیای مبتنی بر این سیستم عامل به فروش رفتند. این میزان فروش افتی 57 درصدی را نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل نشان می دهد و باعث شد که درآمدهای این شرکت از بخش موبایل نیز حدودا 49 درصد افت پیدا کند.

با این همه، فروش پایین دستگاه های موبایل تنها مشکل ویندوز 10 موبایل نیست و مارکت آن هم ظاهرا مملو از اپ های تقلبی است که اوضاع را برایش وخیم تر کرده است.

جالب است بدانید بعد از سرچی مختصر برای یافتن بازی Traffic Rider در استور آن ده ها اپلیکیشن تقلبی در نتایج جستجو نمایش داده شدند که هیچ ارتباطی با نسخه رسمی این بازی ندارند اما چون مایکروسافت هیچگونه کنترل یا نظارتی روی این بازی ها ندارد به استور آن راه یافته اند.

traffic

اگر نگاهی دقیق تر به نتایج جستجوی خود بیاندازید در خواهید یافت که نام آنها به شکلی خاص تایپ شده و اختلافات اندکی با نسخه اصلی اش دارد و برای مثال، عمدا نقطه، خطوط فاصله یا ویرگول در آنها استفاده شده است.

اما به لطف یک منوی کشویی در نظر گرفته شده برای این سایت می توانید مشخص نمایید که به دنبال اپلیکیشن ها نیستید و صرفا می خواهید بازی ها را در نتایج جستجوی تان ببینید. در این صورت تنها بازی اصلی برای شما نمایش داده می شود با این حال، برای اغلب مردم عادی، جستجو برای پیدا کردن Traffic Rider در مارکت ویندوز 10 موبایل ده ها نتیجه گیج کننده را به دنبال خواهد داشت و امکان آنکه یک اپلیکیشن تقلبی را دانلود نمایند بسیار بالا خواهد بود.

طبیعتا این مشکلی است که تجربه کاربران را تحت تاثیر قرار می دهد اما اگر در مورد بسیاری از عناوین محبوب اتفاق بیافتد به شکلی مصنوعی شمار اپلیکیشن های موجود در مارکت ویندوز 10 موبایل را بالا می برد و مقدار اپ های موجود در آن را به شکلی غیرواقعی زیاد نشان میدهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۰ بهمن ۱۳۹۴

    من برای مایکروسافت و سیستم عامل اون و خدمات و سرویس های مختلفی که ارائه داده احترام زیادی قائل هستم و اصلا حتی از طرفدارهاش هستم ولی یه نکته ای رو باید در نظر گرفت که با وجود اقدام های گسترده ای که مایکروسافت انجام داده و پتانسیل بزرگی که هم برای برنامه نویسان و هم برای کاربران پلتفرم خودش داره، ولی هیچ آمار مثبتی در رابطه با اپلیکیشن ها و بازی های ویندوز مدرن و ویندوزفون دیده نمیشه و حتی خود مایکروسافت هم اپلیکیشن های تقلبی ساخته! کافیه که به صفحه ی مربوط به لیست اپلیکیشن های خودش برای ویندوز و ویندوزفون رجوع کنید و با اپلیکیشن هایی مثل فیسبوک و یوتیوب ساخته شده توسط خودش مواجه بشید!!

  • AliReza
    AliReza | ۱۹ بهمن ۱۳۹۴

    دوست ویندوزفونی ای میگفت بیش از ۸۰٪ اپ استور برنامه ی بی کیفیت و بدرد نخور هست.

  • erfan
    erfan | ۱۹ بهمن ۱۳۹۴

    منم الان خیلی وقته وینفون دارم و از استور گوشی و حتی ویندوز ۱۰ لپ تاپم استفده میکنم تا بحال با این مدل اتفاقی رو به رو نشدم !!
    این خبر بسیار هم برام عجیب بود !
    O_o

  • میطی
    میطی | ۱۹ بهمن ۱۳۹۴

    چقدر عجیب. البته برای من تاحالا همچین مشکلی پیش نیومده. امیدوارم که مشکل خاصی نباشه و فقط برای همین بازی وجود داشته باشه که زودتر حل بشه.

  • رضا
    رضا | ۱۹ بهمن ۱۳۹۴

    حیف ویندوز 10 که دست ماکروسافته

مطالب پیشنهادی