ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با مراجعه به موزه اینترنتی بدافزار عملکرد ویروس های قدیمی را مشاهده کنید

بدافزارهای مدرن برای سرقت اطلاعات حساب بانکی یا حتی از کار انداختن نیروگاه های اتمی ساخته می شوند و کارکردشان به قدری مخفیانه است که در بسیاری از موارد تا مدتها پس از آلوده شدن ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

بدافزارهای مدرن برای سرقت اطلاعات حساب بانکی یا حتی از کار انداختن نیروگاه های اتمی ساخته می شوند و کارکردشان به قدری مخفیانه است که در بسیاری از موارد تا مدتها پس از آلوده شدن سیستم کسی از وجود آنها خبردار نخواهد شد.

اما جالب است بدانید که در گذشته روند کاملاً خلاف این بوده و ویروس های مخرب عموماً با نمایش عکس و تصاویر متحرک و بسیار شلوغ تلاش می کردند در عملکرد کاربران کامپیوتر اخلال ایجاد نمایند.

Mikko Hyponnen یکی از محققین ارشد موسسه امنیتی F-Secure است که ۲۵ سال از عمر خود را مشغول کار روی ویروس های کامپیوتری بوده و در همین مدت، مجموعه بزرگی از این بدافزارها را جمع آوری و روی فلاپی دیسک ذخیره سازی کرده است.

این محقق پس از اینکه متوجه می شود سایت Archive.org از قابلیت اجرای برنامه های تحت داس پشتیبانی می کند، تصمیم می گیرد تا عملکرد مجموعه عجیب ویروس های خود را از همین طریق، در مقابل دیدگان همگان به نمایش درآورد.

البته به دلیل ماهیت بدافزارها، نمایش عملکرد آنها به همین سادگی امکان پذیر نیست و آقای Hyponnen از همین رو، بخشهای خطرناک و آسیب زننده را از برنامه ویروس ها حذف کرده و تنها بخش های گرافیکی و جلوه های بصری آنها را در بخشی از سایت Archive.org با نام «موزه بدافزار» به نمایش گذاشته است.

یکی از مقامات سایت Internet Archive در این باره می گوید پس از حذف بخش های مخرب و با بهره گرفتن از شبیه ساز، تنها چیزی که از این ویروس های قدیمی باقی می ماند، هنر سازندگان آنهاست.

آقای Hyponnen البته فراتر از جنبه هنری به موضوع نگاه می کند و اعتقاد دارد آرشیو کردن تاریخچه دیجیتال بشر، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و لازم است شخصی انجام آن را بر عهده بگیرد.

در پایان از شما دعوت می کنیم با مراجعه به این لینک از موزه اینترنتی بدافزارهای اینترنتی دیدن فرمایید، مجموعه عجیب و جذابی که در ابتدا با نمایش عملکرد ۳۰ ویروس مربوط به دهه های ۸۰ و ۹۰ میلادی آغاز شد و اکنون با مشارکت کاربران، این تعداد به بیش از ۸۰ عدد رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی