ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت خودروی کوچک دست ساز با قابلیت کنترل از راه دور توسط شبکه مخابراتی

بسیاری از گجت هایی که تاکنون ابداع شده اند، از جنبه سرگرمی برخوردار بوده و استفاده از آنها لحظات خوشی را برای کاربر رقم می زند، اما با وجود همه این ابزارهای مبتکرانه، هنوز هم ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

بسیاری از گجت هایی که تاکنون ابداع شده اند، از جنبه سرگرمی برخوردار بوده و استفاده از آنها لحظات خوشی را برای کاربر رقم می زند، اما با وجود همه این ابزارهای مبتکرانه، هنوز هم ماشین های کنترلی یکی از جذاب ترین گجت ها برای سرگرمی به حساب می آیند.

اما عمده ترین نقطه ضعف ماشین های کنترلی که دایره فعالیت آنها را محدود می کند بُرد ریموت کنترل دستگاه است، مشکلی که Emil Kalstø برای حل آن، خودرویی کوچک ساخته که از طریق شبکه مخابراتی 3G (یا 4G) قابل کنترل است و به همین دلیل دایره حرکت آن بسیار گسترده خواهد بود.

سازنده علاوه بر این یک دوربین با قابلیت چرخش ۲۳۰ درجه روی خودرو تعبیه کرده که به لطف آن می توانید این ماشین کنترلی را به هر محلی که سیگنال مخابراتی وجود داشته باشد بفرستید، البته در این میان نقش کامپیوتر Raspberry Pi و اپلیکیشن Node.js دستگاه را نیز نباید فراموش کرد.

با استفاده از این روش شخص کنترل کننده می تواند تصویر ارسالی از دوربین دستگاه را روی نمایشگر خود مشاهده کرده و از یک دسته Xbox برای کنترل ماشین استفاده نماید.

این ماشین کنترلی همچنین از یک موتور الکترونیکی برخوردار است که سرعتی برابر قدم زدن انسان را فراهم می آورد و دریافت سیگنال های مخابراتی نیز توسط یک دانگل USB هواوی انجام می گیرد.

گذشته از جنبه های سرگرمی، ساخت خودرویی با قابلیت کنترل از طریق سیگنال های مخابراتی می تواند آغازگر راهی باشد که به پیشرفت های قابل توجه ابزارهای دیگر منتهی گردد. برای مثال، استفاده از همین روش برای کنترل پهپاد ها را در نظر بگیرید که می تواند دایره فعالیت و کاربرد این گجت های پرنده را به به مراتب بیشتر از یک ماشین کنترلی افزایش دهد.

در پایان می توانید نمونه ای از عملکرد خودروی کوچک دست ساز و تصاویر ارسالی توسط دوربین آن را مشاهده نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی