ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتقاد شدید به اپلیکیشن iOS فیسبوک به خاطر نقش آن در مصرف بالای باتری آیفون

اگر خاطرتان باشد، چندی پیش مشخص شد که پاک کردن اپلیکیشن اندرویدی فیسبوک نقش بسزایی در بهبود عمر باتری دستگاه های موبایل دارد. امروز صبح نیز این شبکه اجتماعی یک بار دیگر به خاطر نگرانی هایی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۹:۴۵

اگر خاطرتان باشد، چندی پیش مشخص شد که پاک کردن اپلیکیشن اندرویدی فیسبوک نقش بسزایی در بهبود عمر باتری دستگاه های موبایل دارد. امروز صبح نیز این شبکه اجتماعی یک بار دیگر به خاطر نگرانی هایی که در مورد تاثیر اپ iOS آن بر عمر باتری آیفون وجود دارد مورد انتقاد قرار گرفت.

ساموئل گیبس نویسنده ستون تکنولوژی گاردین ادعا می کند که با پاک کردن اپ iOS فیسبوک از روی آیفون خود و استفاده از سافاری به جای آن برای دسترسی به این شبکه اجتماعی توانسته تا 15 درصد در عمر باتری موبایل خود صرفه جویی کند.

گیبس در مطلب خود نوشته است که این اپ را از روی آیفونش پاک کرده و عمر باتری آن را برای مدت یک هفته به صورت روزانه اندازه گرفته و سپس اعداد و ارقام به دست آمده را با متوسط میزان روزانه ثبت شده یک هفته قبل از پاک کردن اپ مقایسه نموده است.

نویسنده در ادامه تصمیم می گیرد که از سافاری برای دسترسی به سایت استفاده نماید، همان میزان زمان سابق را در این شبکه اجتماعی سپری کند و همان نوع فعالیت هایی را انجام دهد که پیشتر از طریق اپ صورت می داد.

در پایان مطلب، گیبس اینطور نتیجه می گیرد که عمر باتری آیفونش در ساعت 10:30 دقیقه شب 15 درصد بیشتر شارژ در خود داشته است. او همچنین به افزایش فضای آزاد ذخیره سازی موبایلش از زمان دیلیت کردن اپلیکیشن فیسبوک اشاره کرده که پیشتر 500 مگابایت از ظرفیت ذخیره سازی آیفون را به خود اختصاص داده بود.

البته گیبس خاطر نشان کرده که این میزان فضا بیشتر به کش فیسبوک اختصاص می یابد و خود اپ در زمان دانلود تنها 111 مگابایت حجم دارد.

در ادامه او از چند تن دیگر از کاربران این اپلیکیشن درخواست کرده تا تست های بیشتری را روی این موضوع انجام دهند و همه آنها موکدا بر حرف های گیبس مبنی بر کم شدن میزان مصرف باتری آیفون صحه گذاشتند. حالا یکی از سخنگویان فیسبوک اعلام کرده که مشغول بررسی اوضاع است.

البته این شرکت چندان هم از اثرات اپلیکیشن iOS خود روی عمر باتری آیفون بی اطلاع نبوده. در ماه اکتبر، کمپانی مورد بحث اعلام کرد که آپدیتی را برای برطرف کردن این مساله ارائه داده تا مشکل خورده شدن باتری موبایل کاربران گله مند را مرتفع نماید. آنها مدعی بودند که وقتی اپ فیسبوک در پس زمینه موبایل شان در حال اجراست، حتی در مواردی که امکان رفرش شدن آن غیر فعال گردیده، باز هم باتری با سرعت مصرف می شود.

فیسبوک همزمان با ارائه آپدیت اعلام داشت که ایراد به یک مشکل صوتی تکرار شونده در پس زمینه باز می گردد و همین مساله باعث شد که برخی مدعی شوند «مشکل» اقدامی عمدی از سوی توسعه دهندگان بوده تا اپ را در پس زمینه فعال نگه دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • بماند...
    بماند... | ۱۹ بهمن ۱۳۹۴

    گور بابای استیو جابز با این آیفونش تمام بچه این مرز و بوم رو انداحته به جون هم همه دارن سر یه آشغال باهم جنگ جهانی راه میندازن با اون سیستم عامل محدودش کلی گوشی کرده تو پاچه ۷ میلیارد جمعیت جهان.

  • RZ@
    RZ@ | ۱۹ بهمن ۱۳۹۴

    بابا چییه این آیقوووون آره اشتباه ننوشتم آیقوووون مجبوری آخه آخه چی داری که سه میلیون میدی گوشی بجااش یه نوت ۵ نوت ۴ اس ۶ اج پلاسی ،اج چیزی، سونی زد ۵ زد ۵ پری چیزی بگیرین بخدا خیلی باکلاستره کلی هم واسه تون راحت بگم خررش مییره و سخت جونن ... یه حساب کتاب کنید ببینید بد میگم یا نه

    • علی
      علی | ۲۰ بهمن ۱۳۹۴

      میخوای جی ال ایکس بخریم باکلاس تر از اینا است خخخخخ

      • Enrique Iglesias
        Enrique Iglesias | ۵ اسفند ۱۳۹۴

        تو بخر glx ما میری Z5 میخریم پز میدیم به فن بوی های باقی برند ها

  • ویوارا
    ویوارا | ۱۹ بهمن ۱۳۹۴

    فیسبوک کلا همه چی خراب کنه
    زندگی
    وقت
    کار
    آینده
    تلاش
    باتری
    و...
    یه دنیای مجازی که منافعش فقط واسه افراد و کمپانی های معروفه
    و به تباهی کشوندن زندگی و وقت و تلاش و انگیزه جوونا مخصوصا تو ایران
    پنج سال پیش اکانت فیسبوک رو حذف کردم و خوشحالم اینکارو کردم

    • behnam
      behnam | ۱۹ بهمن ۱۳۹۴

      یعنی فیسبوک رو ساختن و این همه ادم تو دنیا رو علاف کردن که فقط جوون ایرانی خراب بشه؟
      البته من خودم فیسبوک ندارم همچنین توهم توطئه هم ندارم

مطالب پیشنهادی