ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تحلیلگران فروش چشمگیر ابزارهای واقعیت افزوده و مجازی را برای ۲ سال آینده پیشبینی می کنند

موسسه تحقیقاتی و تحلیل بازار Gartner که مدتی پیش آینده درخشانی را برای ابزارهای پوشیدنی هوشمند پیشبینی کرده بود، اخیراً از جدیدترین تحلیل خود پرده برداشته که در آن باز هم آینده موفقی، برای یکی دیگر ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

موسسه تحقیقاتی و تحلیل بازار Gartner که مدتی پیش آینده درخشانی را برای ابزارهای پوشیدنی هوشمند پیشبینی کرده بود، اخیراً از جدیدترین تحلیل خود پرده برداشته که در آن باز هم آینده موفقی، برای یکی دیگر از فناوری های تازه پا به عرصه گذاشته گمانه زنی شده است.

بر اساس آنچه این موسسه پیشبینی کرده، فروش ابزارهای واقعیت افزوده و مجازی به ۱.۴ میلیون دستگاه خواهد رسید، رقمی که در مقایسه با ۱۴۰ هزار دستگاه سال گذشته از افزایش چشمگیر ۱۰ برابری حکایت دارد.

Gartner علاوه بر این می گوید چنین روند پیشرفتی در سال آینده نیز ادامه یافته و فروش ابزارهای مورد بحث در سال ۲۰۱۷ به ۶.۳ میلیون دستگاه خواهد رسید.

یکی از تحلیلگران این موسسه البته اعتقاد دارد چنین روندی در مقایسه با گسترش استفاده از تلفن های هوشمند بسیار آهسته به حساب می آید و در نتیجه مدت زیادی طول خواهد کشید تا بازار این ابزارها مثل تلفن های هوشمند به فروش چند صد میلیون دستگاه در سال دست یابد.

یکی از عوامل تاثیر گذار در این موضوع را می توان قیمت بالاتر این ابزارها نسبت به تلفن های هوشمند در نظر گرفت. علاوه بر این لازم است توجه داشته باشید که این گجت ها برای عملکرد خود به تلفن هوشمند، کامپیوتر یا کنسول های بازی وابسته هستند و همین موضوع دایره مخاطبان آنها را باز هم تنگ تر خواهد ساخت.

موسسه مورد بحث البته می گوید هرچند ابزارهای واقعیت مجازی و افزوده در ابتدا رویکردی به سوی کاربران عادی و خانگی نشان می دهند، اما در سال ۲۰۱۸ حدود ۲۵ درصد از مصرف کنندگان این محصولات را شرکت های تجاری و کسب و کارها تشکیل خواهند داد.

در پایان لازم است بدانید که موسسه Gartner تنها مرجعی نیست که گسترش استفاده از ابزارهای مربوط به واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را پیشبینی می کند. مایکروسافت، فیسبوک، سونی و HTC از جمله شرکت هایی هستند که سرمایه گذاری قابل توجهی روی این محصولات انجام داده و به زودی نتیجه نهایی را به بازار عرضه خواهند نمود.

نخستین محصول قابل توجه Rift VR به حساب می آید که انتظار می رود عرضه آن در ماه آینده میلادی آغاز شود و هدست Vive VR ساخت HTC نیز ابزار دیگری است که پیش فروش آن از ۱۰ فروردین ۹۵ آغاز می گردد.

در مورد هدست های PlayStation VR سونی و HoloLens AR مایکروسافت نیز هرچند تاریخ دقیقی در دست نیست، اما پیشبینی می شود این دو محصول نیز تا پیش از پایان سال جاری میلادی در اختیار کاربران قرار گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۱۹ بهمن ۱۳۹۴

    خیلی جای پیشرفت داره جدا از بازی سه سری انیمیشنهای 360 درجه برای این هدست باید طراحی بشه دوستان من چند کلیپ 360 درجه از یوتوب دارم نرم افزاری برای خوندن اینها در ویندوز نمیشناسید با موس بتونم دوربینو تکون بدم

مطالب پیشنهادی