ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توسعه نرم افزاری که می تواند تماس های تلفنی را قابل فهم تر کند

در محیط های شلوغ شنیدن صدای یکدیگر با استفاده از تلفن های همراه کاری بسیار دشوار است و غالبا داد زدن هم تاثیری در این مساله ندارد. اما سازمانی به نام Fraunfofer باور دارد که ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

در محیط های شلوغ شنیدن صدای یکدیگر با استفاده از تلفن های همراه کاری بسیار دشوار است و غالبا داد زدن هم تاثیری در این مساله ندارد. اما سازمانی به نام Fraunfofer باور دارد که نرم افزار صوتی تازه اش می تواند این مشکل را برطرف نماید و حتی پیام هایی که هر از چندگاه از طریق بلندگوهای ایستگاه های مختلف مترو پخش می شوند را برای مسافران قابل شنیدن کند.

نرم افزار این سازمان تحقیقاتی مستقر در آلمان با نام ADAPT DRC از میکروفون برای گوش دادن به صداهای محیط و تحلیل آنها استفاده می کند. اگر نرم افزار احساس کند که محیط پیرامون شما بیش از اندازه پرسر و صداست، بخش های مشخصی از کلام تان، خصوصا حروف بی صدا مثل «پ»، «ت» و «ک» را تقویت می کند.

صدایی که این حروف ایجاد می کنند کوتاه است و فرکانس بالایی دارد و به همین خاطر شنیدنشان دشوارتر از حروف صدادار خواهد بود.

نرم افزار Fraunhofer صداها را تنظیم می کند تا اطمینان حاصل نماید شخص دیگری که در آن سوی خط قرار دارد قادر است تشخیص دهد کلمه «پُست» را تلفظ می کنید یا «تُست».

این نرم افزار همچنین می تواند در مواردی که آرام حرف می زنید صدای شما را تقویبت کند و چنانچه صدایتان بیش از اندازه بلند باشد نیز، تون آن را پایین می آورد چراکه وقتی صدا بیش از اندازه بلند باشد هم نمی شود کلمات را تشخیص داد.

این سازمان اعلام کرده که پیشتر ADAPT DRC را در اختیار شرکای صنعتی خود قرار داده است و اگر شرکتی بخواهد از آن در دستگاه های تولیدی اش استفاده نماید تنها کافیست که آن را روی موبایل هایش نصب کند چراکه این دستگاه ها خودشان به میکروفون مجهز هستند.

ایستگاه های قطار و مترو اما باید میکروفون های مورد نیاز این نرم افزار را هم تهیه کنند تا امکان تحلیل صداهای محیط برایشان فراهم باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pasbag
    pasbag | ۱۹ بهمن ۱۳۹۴

    سلام. ممنون.

مطالب پیشنهادی