ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چرا کشور هند اهمیت بالایی برای «سیلیکون ولی» دارد؟

بر اساس آمارهای رسمی، جمعیتی معادل ۱۰۰ میلیون نفر در سال ۲۰۱۵ به کاربران آنلاین هندی افزوده شد و اکنون در این کشور حدود ۴۰۰ میلیون نفر به اینترنت دسترسی دارند. این جمعیت ۴۰۰ میلیون ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

بر اساس آمارهای رسمی، جمعیتی معادل ۱۰۰ میلیون نفر در سال ۲۰۱۵ به کاربران آنلاین هندی افزوده شد و اکنون در این کشور حدود ۴۰۰ میلیون نفر به اینترنت دسترسی دارند. این جمعیت ۴۰۰ میلیون نفری، از کل جمعیت آمریکا (حدود ۳۰۰ میلیون) بیشتر است اما نکته اینجاست که هند هنوز ۸۰۰ میلیون نفر دیگر جمعیت دارد که به شبکه اینترنت و البته ابزارهای مرتبط با آن دسترسی ندارند.

همین موضوع باعث گشته تا اخیرا توجه شرکت های بزرگ تکنولوژیک از سراسر جهان به این مسئله جلب شود و هر کدام از آنها بخواهند نقش موثری در سال های آتی و پیشرفت های کشور مورد بحث داشته و البته درآمدهایشان را نیز افزایش دهند.

از طرف دیگر اکنون وارد زمانه ای شده ایم که رشد تکنولوژی حتی در کشوری نظیر هند سرعتی بالا به خود گرفته است. یک دهه ی کامل طول کشید تا کاربران اینترنت در هند از ۱۰ میلیون نفر به ۱۰۰ میلیون نفر برسند و حالا کار به جایی رسیده که در سال ۲۰۱۵، این کشور ۱۰۰ میلیون نفر به جمعیت کاربران شبکه جهانی وب افزوده.

ماه پیش گوگل اینترنت را به ایستگاه های قطار هند آورد و از سوی دیگر فیسبوک تلاش می کند تا بدون دریافت هیچ هزینه ای، اینترنت را به دست کاربران این کشور که از لحاظ مالی توان خرید آن را ندارند برساند. بر همین اساس می توان انتظار داشت که رشد ارقامی که در موردشان صحبت کردیم از این پس روندی صعودی به خود گیرد.

PTI9_27_2015_000087B-kwH--621x414@LiveMint

بر اساس آمار ارائه شده از سوی موسسه تحقیقاتی «Counterpoint Research»، در سال ۲۰۱۵ فروش تلفن های هوشمند - که بیشتر مدل های ارزان قیمت بوده اند - در کشور هند از فروش همین محصولات در آمریکا بالاتر بوده است. این در حالیست که چین همچنان بزرگترین بازار برای فروش تلفن های هوشمند بوده. در این بین موسسه تحقیقاتی «ComScore» نیز بیان می کند که اکنون ۷۹ درصد از مردم آمریکا دارای یک تلفن هوشمند هستند.

این در حالیست که اکنون صرفا ۱۸ الی ۲۰ درصد از مردم ساکن کشور هند دارای موبایل های هوشمند بوده و همین موضوع خبری بسیار جالب برای شرکت های سازنده محصولات یاد شده است.

Narendra-Modi-Tim-Cook-Twitter-Narendra-Modi-w600

منابع مختلف خبر می دهند که بیشتر مردم کشور هند اکنون بدون استفاده از اینترنت خانگی، و از طریق موبایل های خود با بهره گیری از دیتای همراه، به این شبکه جهانی متصل هستند. پیش بینی می شود که تا سال ۲۰۱۷، بیشتر از ۳۱۴ میلیون نفر در این کشور فقط با موبایل خود به اینترنت متصل شوند.

اکنون حتی خبر می رسد که شرکت هایی نظیر سامسونگ، اپل، شیائومی و ZTE تصمیم دارند در این کشور کارخانه هایی تاسیس کنند.

کشور چین برای چند سال در نقش داغ ترین بازار برای شرکت های بزرگ و تکنولوژیک ایفای نقش کرد اما به نظر می رسد که حالا کم کم در حال دادن جای خود به هند است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی