ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برای اولین بار یک نفر در اثر اصابت شهاب سنگ به زمین جان خود را از دست داد

رسانه های رسمی کشور هند ادعا می کنند در ابتدای هفته جاری یک نفر در پردیس یکی از دانشگاه های ایالت Tamil Nadu در اثر اصابت شهاب سنگ جان خود را از دست داده است. ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

رسانه های رسمی کشور هند ادعا می کنند در ابتدای هفته جاری یک نفر در پردیس یکی از دانشگاه های ایالت Tamil Nadu در اثر اصابت شهاب سنگ جان خود را از دست داده است.

به گزارش اخبار این کشور، در روز یکشنبه در حیاط دانشگاه مهندسی Bharathidasan یک شیء بزرگ از آسمان بر روی زمین افتاده و منفجر گشته و در نتیجه ی این انفجار، یک نفر جان خود را از دست داده است و سه نفر دیگر نیز مجروح گشته اند. قدرت این انفجار به حدی بوده که تمامی پنجره های ساختمان های اطراف شکسته اند و گودالی عمیق در زمین بر جای گذاشته.

با اینکه هنوز هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت نماید این جسم از فضابه زمین رسیده، مقامات هندی آن را شهاب سنگ و یک جرم آسمانی می دادند. در همین راستا بنا شده تا دانشمندان علوم فضاشناسی تکه های باقی مانده از انفجار این سنگ را مورد بررسی قرار داده و شهاب سنگ بودن یا نبودن آن را اعلام نمایند.

اگر ثابت شود که این جسم مربوط به فضاست، برای نخستین بار در تاریخ خواهد بود که یک انسان در اثر اصابت شهاب سنگ جان خود را از دست داده. خوب است بدانید ناسا اعلام نموده از یکهزار سال پیش تاکنون هیچ نوع بشری در اثر اصابت اجرام آسمانی به زمین، کشته نشده و از آنجا که بیشتر سطح کره زمین را آب پوشانده است، اکثر شهاب سنگ ها در دل اقیانوس ها سقوط می کنند و به همین دلیل روی دادن چنین اتفاق هایی بسیار نادر و دور از ذهن هستند.

ناسا ادعا می کند یک شهاب سنگ با طول 25 و عرض 530 متری می تواند یک منطقه وسیع از زمین را به راحتی تخریب نماید.

در همین راستا بد نیست یادآوری کنیم در سال 2013 میلادی، شهاب سنگی به عرض 17 متر در روستای Chelyabinsk در روسیه به زمین افتاد و بیش از 1000 نفر مجروح گشته و ساختمان های زیادی خراب شدند.

حالا باید منتظر جواب موسسه علوم فضائی کشور هند باشیم و ببینیم آیا این ادعا صحت دارد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۰ بهمن ۱۳۹۴

    یعنی اون فرد رو میشه بد شانس ترین انسان جهان لقب داد

  • فرشاد بندری
    فرشاد بندری | ۲۰ بهمن ۱۳۹۴

    سوالی که برام پیش میاد اینه که مگه اینا این همه ماهواره و تلسکوپ دور زمین ندارن پس چطوریه که یه شهاب سنگ میاد میخوره به زمین و باعث خرابی میشه؟ چرا قبل از اینکه به زمین برخورد کنه جلوشو نمیگیرن یا منفجرش نمیکنن؟ مثلا همین برخورد شهاب سنگ تو روستایی در روسیه چرا قبل از اینکه برخورد کنه و باعث زخمی شدن اون همه آدم بشه جلوشو نگرفتن و منفجرش نکردن؟

    • رحمت
      رحمت | ۲۱ بهمن ۱۳۹۴

      شاید به دلیل سرعت بالا و اندازه کوچیک و جنس شهاب سنگ ها باشه که رادارها نمیتونن ردش رو بزنن

      • Enrique Iglesias
        Enrique Iglesias | ۶ اسفند ۱۳۹۴

        اتفاقا برعکس از سال 2003 تا الان هیچ شهاب سنگی نتونسته از دست رادار ها و... شرکت ناسا فرار کنه ! حتی کوچیک ترین شهاب سنگ های دنیا نیز زیر ذربین ناسا هستن !

    • Enrique Iglesias
      Enrique Iglesias | ۶ اسفند ۱۳۹۴

      چون که باید با مقامات اون کشور هماهنگ بشه که یک وقت (با این وضع دنیا) کشوری فکر نکنه مثلا امریکا یک موشک توی کشورشون منهدم کرده اعلام جنگه ! برای همین مشکلات ناسا و .... کاری نمیکنن و سعی میکنن اعلام کنن موضوع رو که خیلی وقتا مشکل ساز میشه و موفق امیز نیست

مطالب پیشنهادی