ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت نوعی «آستین» که فرایند بهبودی بعد از سکته را سرعت می بخشد

هنگامی که صحبت از ابزارهای کمکی برای افرادی که دچار سکته شده اند به میان می آید، عموما شاهد اسکلت های بیرونی و انواع داروهای مملو از ریزذرات لخته کننده ی خون هستیم. اما به ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

هنگامی که صحبت از ابزارهای کمکی برای افرادی که دچار سکته شده اند به میان می آید، عموما شاهد اسکلت های بیرونی و انواع داروهای مملو از ریزذرات لخته کننده ی خون هستیم. اما به تازگی، دانشمندان دانشگاه همپتون جنوبی و امپریال کالج لندن با همکاری یکدیگر گجتی ساخته اند که با این ابزارها کاملا فرق دارد.

این وسیله در واقع یک آستین بی سیم است که اطلاعات حرکات ماهیچه های بدن بیمار را در طول تمرینات درمانی در خانه گردآوری می نماید.

به ادعای سازنده های این گجت پوشیدنی که M-Mark نام دارد، برای اولین بار است که حسگرهای «مکانومیگرافی» (میکروفون های فوق حساس که انقباض های ماهیچه ها را اندازه گیری می نمایند) در کنار سنسورهای شتاب سنج سه محوری، ژیروسکوپ و حسگر سنجش مغناطیس به کار گرفته شده اند.

به واسطه وجود تمامی این حسگرها، آستین مورد بحث همه ورودی های و اطلاعات لازم را ردیابی نموده و از آنها برای نمایش فعالیت های فیزیکی بیمار و اینکه از ابتدای درمان تا آن زمان تا چه اندازه پیشرفت داشته، استفاده می کند.

داده های یاد شده به اپلیکیشنی در تبلت مخابره می گردند و به پزشک کمک می کنند تا اطلاعات دقیق تری نسبت به شرایط بیمار خود داشته باشد؛ لذا تا حدی می توان گفت روند کار این گجت شبیه Healthkit اپل است.

سرپرست تیم تحقیقاتی یاد شده، «جین بوریج» در این رابطه اظهار داشته: «آستین پوشیدنی و اپلیکیشن مخصوص آن در کنار یکدیگر می توانند برای کاهش طول دوره ی درمان به تراپیست ها کمک شایانی نموده و به واسطه ی آنها درمانگرها مطمئن خواهند بود که بیمار 45 دقیقه درمان روزانه خود را به انجام می رساند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی